Toon posts:

Simpele vraag over een Sony DCR-TRV900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mij is gevraagd of ik wilde uitzoeken hoe de beelden van iemands videocamera op een DVD te krijgen zijn.

Nu heb ik daar helaas niet zoveel kaas van gegeten. Misschien dat iemand van jullie wil helpen.

Het gaat op een Sony DCR-TRV900: manual --> http://www.docs.sony.com/release/DCRTRV900.PDF

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00028191.jpg

Deze heeft volgens mij een S-video uitgang, nu lijkt het mij dat hij dus een capture-card moet hebben om de S-video daarop aan te sluiten en zo dus met een programma de video te capturen naar de pc. Vervolgens bewerken en daarna met dat programma (ulead / pinacle etc.) op DVD branden.

Klopt mijn verhaal? Zo ja, welke kaart zou ik dan aan moeten denken (capture-card)?
Heel graag hoor ik jullie reacties. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 16:21 ]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier zit gewoon een firewire (iLink) aansluiting op, dus aansluiten op zo'n aansluiting en met een pakketje zoals pinaccle studio 8 bewerken en op dvd zetten.

Verwijderd

Ik zie in de specs dat ie een DV link aansluiting heeft. Als ik het goed heb kun je 'm daarmee op je PC aansluiten en dan gewoon met Windows Movie Maker of beter de beelden op je PC zetten en vervolgens naar DVD branden.

edit:
Spuit 11 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
firewire komt in specs niet voor.

Hoe werkt zo'n DV link naar de PC toe? (welke aansluiting moet er dan op de PC zitten?)

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
je kan hem gewoon via de usb van je pc leegtrekken hoor kabels worden 9 van de 10 keer meegeleverd

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Uiteraard een fire-wire aansluiting. Die zitten tegenwoordig op de meeste mobo's en anders koop je een los PCI-kaartje met fire-wire aansluitingen

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wizzard schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:10:
je kan hem gewoon via de usb van je pc leegtrekken hoor kabels worden 9 van de 10 keer meegeleverd
Deze aansluiting zit niet op de camera, en de kabel zit er zeker niet bijgeleverd. Firewire of in Sony taal iLink moet je hebben.

Topicstarter; je een beetje verdiepen in de materie kan geen kwaad.

1. De Sony camera heeft een iLink aansluiting, wat dus een firewire aansluiting is.
2. Firewire zie je tegenwoordig op steeds meer pc's, een insteekkaart zit rond de € 15,-

Klaar, veel meer valt er niet over te vertellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tele op 22-09-2005 16:13 ]

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

Ik heb dezelfde camera en er zit wel degelijk firewire (of iLink zoals Sony het noemt) op.
Verder werkt het een beetje hetzelfde als USB.
Meeste recentere pc's hebben wel een firewire/IEEE.1394 aansluiting.Je sluit met een firewire kabeltje de camera aan op de pc en XP zal hem meteen herkennen als het goed is. Vervolgens video capturen, eventueel bewerken en op DVD branden. Voor DV kwaliteit capturing is het wel handig om minimaal een 7200RPM harddisk te hebben ivm frame drops. Defragmenteren voordat je gaat capturen wil ook nog wel es helpen.

Tis overigens een bagger camera btw. Zijn veel problemen bekend met opvreten van de tape (inclusief de mijne dus :( )

[ Voor 11% gewijzigd door grep op 22-09-2005 16:18 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

grep schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:15:
Ik heb dezelfde camera en er zit wel degelijk firewire (of iLink zoals Sony het noemt) op.
Verder werkt het een beetje hetzelfde als USB.
Meeste recentere pc's hebben wel een firewire/IEEE.1394 aansluiting.Je sluit met een firewire kabeltje de camera aan op de pc en XP zal hem meteen herkennen als het goed is. Vervolgens video capturen, eventueel bewerken en op DVD branden. Voor DV kwaliteit capturing is het wel handig om minimaal een 7200RPM harddisk te hebben ivm frame drops. Defragmenteren voordat je gaat capturen wil ook nog wel es helpen.
Sorry voor de offtopic, maar ik vraag me af hoe dat laatste wat je zegt in z'n werk gaat... Het is toch gewoon digitaal? Dan maakt het toch niet uit hoe snel de nullen en enen weggeschreven worden, áls ze maar overkomen... Lijkt mij...
Dat er dan bij het afspelen een probleem ontstaat oke, maar door het overpompen :?

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

je bron is een tape. Die blijft tijdens het capture proces gewoon doorlopen, ook als je harde schijf het ff niet trekt (en DV kwaliteit film is een HOOP info tegelijk). Dit zie je dus terug als 'frame drops' (ploseling verspringen van beeld).

[ Voor 9% gewijzigd door grep op 22-09-2005 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tele schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:11:
[...]

Topicstarter; je een beetje verdiepen in de materie kan geen kwaad.
Ben ik hetzelf ook helemaal mee eens, maar om daar nu heel veel tijd in te steken terwijl de camera toch niet van mezelf is ;-)

En jullie hebben de kennis zo paraat, dus bij deze hartelijk bedankt!

Ik hou me liever bij mij digitale fotografie hobby... :)
Pagina: 1