[access/excel] Uitvoer geeft te smalle kolommen

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
'middag,

Als ik een uitvoer wil doen naar Excel vanuit Access komt er een .xls bestand. DIt bestand heeft echter te kleine kolommen. Dit is erg vervelend omdat mensen direct de gehele tekst willen zien en niet een gedeelte van de tekst.

Nu heb ik alle instellingen nagelopen, zitten googlen etc maar geen uitvoermogelijkheden met de juiste grootte van de kolommen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik ben bang dat daar niets aan te doen is. De standaard kolom groote van nieuwe excel files wordt daarvoor gebruikt. Ik ken geen optie om die te wijzigen.

Als je een beetje met VBA overweg kan, zou je na het exporteren natuurlijk zo de breedte van iedere kolom kunnen instellen. Maar dat is misschien een beetje overkill?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even :)

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate