Hallo,
Een tijdje geleden moest ik ergens gegevens updaten in een database. Als ik dan op een formulier het ID had ingevuld en uit het invoerveld klik (onBlur), vult het formulier zichzelf in met gegevens uit de database. Op GoT en google heb ik hier weinig over kunnen vinden, omdat ik niet precies weet waar ik op moet zoeken.
Ik heb het geprobeerd met de volgende code:
Dit werkt niet (duh). Maarja ik heb dus geen idee hoe het wel moet werken, en in welke richting ik moet zoeken. Enige suggesties / sites die me kunnen helpen?
Een tijdje geleden moest ik ergens gegevens updaten in een database. Als ik dan op een formulier het ID had ingevuld en uit het invoerveld klik (onBlur), vult het formulier zichzelf in met gegevens uit de database. Op GoT en google heb ik hier weinig over kunnen vinden, omdat ik niet precies weet waar ik op moet zoeken.
Ik heb het geprobeerd met de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php function opzoeken() { $database = "bytondb"; $server="localhost"; $user="root"; $wachtwoord=""; $idee = "<script language="javascript">document.formulier.acteur_id.value;</script>"; if (!$rDatabaseConnection = mysql_connect($server,$user,$wachtwoord)) { echo "Geen verbinding met de server";} else { if (!mysql_select_db($database, $rDatabaseConnection)) { echo "Geen database geselecteerd"; } else { $acteurSelect = "SELECT vnaam,anaam FROM acteurs WHERE acteur_id = $idee"; } } } ?> <form enctype="multipart/form-data" method="post" action="zoeken.php" name="formulier"> ID: <input type="text" name="acteur_id" value="ID" onBlur='<?php opzoeken(); ?>'><br> Voornaam: <input type="text" name="vnaam" value="<?php echo $_POST['vnaam']; ?>"><br> Achternaam: <input type="text" name="anaam" value="<?php echo $_POST['anaam']; ?>"><br> </form> |
Dit werkt niet (duh). Maarja ik heb dus geen idee hoe het wel moet werken, en in welke richting ik moet zoeken. Enige suggesties / sites die me kunnen helpen?