Toon posts:

[PHP] Formulier dat zichzelf invult

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje geleden moest ik ergens gegevens updaten in een database. Als ik dan op een formulier het ID had ingevuld en uit het invoerveld klik (onBlur), vult het formulier zichzelf in met gegevens uit de database. Op GoT en google heb ik hier weinig over kunnen vinden, omdat ik niet precies weet waar ik op moet zoeken.

Ik heb het geprobeerd met de volgende code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php

function opzoeken()
{
$database = "bytondb";
$server="localhost";
$user="root";
$wachtwoord="";
$idee = "<script language="javascript">document.formulier.acteur_id.value;</script>";

if (!$rDatabaseConnection = mysql_connect($server,$user,$wachtwoord))
{   echo "Geen verbinding met de server";}
else
{
    if (!mysql_select_db($database, $rDatabaseConnection))
    {       echo "Geen database geselecteerd";  }
    else
    {
        $acteurSelect = "SELECT vnaam,anaam FROM acteurs WHERE acteur_id = $idee";
    }
}
}
?>

<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="zoeken.php" name="formulier">
ID: <input type="text" name="acteur_id" value="ID" onBlur='<?php opzoeken(); ?>'><br>
Voornaam: <input type="text" name="vnaam" value="<?php echo $_POST['vnaam']; ?>"><br>
Achternaam: <input type="text" name="anaam" value="<?php echo $_POST['anaam']; ?>"><br>
</form>

Dit werkt niet (duh). Maarja ik heb dus geen idee hoe het wel moet werken, en in welke richting ik moet zoeken. Enige suggesties / sites die me kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt vast op de regel waar ik $idee definieer (mbv javascript).

Dus misschien een concretere vraag: hoe zet ik een javascript value om in een php-variabele zodat ik het kan gebruiken voor mijn query?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk eens goed naar regel 9 (highlighting!), dan zie je vanzelf waarom het misgaat. Bovendien is het niet de bedoeling dat wij je code voor je gaan debuggen, dat mag je zelf doen. Over hoe dat moet staat vanalles in onze FAQ. :)

Edit: En variabelen uit javascript kun je niet in PHP gebruiken tenzij je een form submit ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door NMe op 22-09-2005 15:30 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56

crisp

Devver

Pixelated

Je weet waar PHP wordt uitgevoerd? En waar Javascript wordt uitgevoerd?

Intentionally left blank

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"Hij loopt vast"?

Je krijgt een foutmelding? Je krijgt iets anders dan je had verwacht? Need more info. Zie ook P&W FAQ - De "quickstart".

Overigens krijg ik het idee dat je het verschil niet weet tussen clientside en serverside. Bij het oproepen van de pagina wordt eerst de PHP code geparsed en uitgevoerd. Dat resultaat wordt doorgestuurd naar de client die dan pas (!) de Javascript code zal uitvoeren.

Je zult dus na het invullen van iets via Javascript een POST moeten doen naar je PHP script zodat je dan vanuit PHP de data kan ophalen en het formulier kan vullen op de manier zoals je dat nu al doet (door PHP code op te nemen bij de value attributen)

* Creepy aait Crisp en -NMe-....

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 22-09-2005 15:30 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.