Anoniem: 143246

Topicstarter
Het is een vrij actueel thema en daarom wil ik het hier ook even aansnijden. Met de huidige supermarkt oorlog die nog steeds gaande is ben ik gaan vrezen voor mijn baan. Waarom zou je denken:

- Ik ben bijna 19 jaar (een soort van heilige leeftijd in supermarktland)
- Veel vrienden van mij die in een supermarkt hebben gewerkt zijn reeds ontslagen of hebben te horen gekregen dat ze moeten vertrekken
- Ik moet een drietal jongens van 16 ineens op gaan leiden en in gaan werken

Nu wordt elk uurtje al bezuinigd en sta ik savonds regelmatig alleen op houdbaar/kw en niemand, maar dan ook niemand geeft uitsluiting over mijn contractverlenging. Er zijn dit jaar al vijf oudere collega's uitgegaan en ik vrees dat ik er net zo gezellig uitgegooid wordt.

Dat vind ik niet kunnen. Het is een verslechtering van de hele sector en daarnaast is het ongehoord dat mensen ontslagen worden omdat ze te duur zouden zijn. Om even een beeld te geven, ik verdien 4,60 per uur, naast mijn vakantiegeld en mijn bonusuitkering. Waar gaan we naartoe en hebben jullie daarnaast tips wat betreft mijn situatie?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het is logisch te verklaren, je wordt te duur... :(
Ik ben bang dat je beter nu het nog kan gaan solliciteren naar een andere baan...
En duidelijkheid eisen wat precies de bedoeling is qua toekomst...
Dat recht heb je nu eenmaal...
Wanneer ze zeggen dat je ontslagen gaat worden mag je in de baas z'n tijd gaan solliciteren geloof ik...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is niet anders.
Ik zou zeggen, werk gewoon lekker door, dan zien ze vanzelf in dat 'hoe jonger' niet altijd 'hoe beter' is :)

Ik ben bijna 21, en heb mijn baas er nog nooit over gehoord :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik ben 20, werk nu 4 jaar bij Lidl. Je moet zorgen dat je beter en sneller bent als de rest. Dan is er niks aan de hand, en willen ze je echt niet missen...

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-05 08:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ach... wees blij dat ze je eruit gooien. Dat is misschien een goede reden om op zoek te gaan naar een wat leukere / uitdagendere baan. Iets in de horeca misschien?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook 4 jaar bij AH gewerkt (in die tijd nog voor 3,80 gulden per uur). Maar op mn 19e had ik het ook wel gezien daar. Ik ging studeren, verhuizen en wilde wel wat anders. Een hele leuke tijd gehad, maar ik zie 't toch ook meer als een 'kinderbaantje'.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 20:29

Metro2002

Memento mori

Misschien proberen hogerop te komen zoals assistent filiaamanager ofzo. Daar hebben ze meestal geen jonge broekies voor.

Ik heb dat zelf ook een tijdje gedaan toen ik 23 was (tja, er was op dat moment even niks anders dus dan maar vakkenvullen met je havo, hbo en 4 jaar werkervaring :X)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:30

Haan

dotnetter

Hmm, ik heb tot m'n 20e bij de Vomar gewerkt, en daar kreeg ik toen ik wegging 6,43 euro per uur, + 10% van opbouw vrije uren + 8% vakantiegeld..
Maar dat was voor de supermarkt-oorlog, nu hoor ik ook inderdaad van vrienden dat ze officieel niet meer mogen werken daar (maar ze blijven wel werken omdat de filiaalmanager ze niet kwijt wil :P )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Haan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:53:
Hmm, ik heb tot m'n 20e bij de Vomar gewerkt, en daar kreeg ik toen ik wegging 6,43 euro per uur, + 10% van opbouw vrije uren + 8% vakantiegeld..
Maar dat was voor de supermarkt-oorlog, nu hoor ik ook inderdaad van vrienden dat ze officieel niet meer mogen werken daar (maar ze blijven wel werken omdat de filiaalmanager ze niet kwijt wil :P )
Maar bij franchisers is dat anders :) Ik mag als een van de enige nog blijven met mijn 18jaar geloof ik :) Ben benieuwd of ik volgend jaar nog mag blijven (heb nu een beetje de leiding voer de vulploeg) maar je weet het nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Boss schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:21:
Ach... wees blij dat ze je eruit gooien. Dat is misschien een goede reden om op zoek te gaan naar een wat leukere / uitdagendere baan. Iets in de horeca misschien?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook 4 jaar bij AH gewerkt (in die tijd nog voor 3,80 gulden per uur). Maar op mn 19e had ik het ook wel gezien daar. Ik ging studeren, verhuizen en wilde wel wat anders. Een hele leuke tijd gehad, maar ik zie 't toch ook meer als een 'kinderbaantje'.
:?

Ik heb 6 jaar bij AH gewerkt, van m'n 15e tot m'n 21e, en ben vanaf vulploegfeut doorgegaan tot in volgorde verkoper, vulploegcoordinator, vulploegleider en tot slot afdelingshoofd houdbaar/zuivel/diepvries. Zit genoeg 'carriere' in op jongere leeftijd hoor naast het studeren. Als je 20 bent en alleen 4 uur per week groente komt vullen willen ze je wel kwijt ja, maar op coordinerende functies stellen ze ervaring en 'ancieniteit' wel degelijk op prijs.

Vraag aan de TS is dus vooral: doe je werk wat iedere feut van 15 kan of ben je je oude-lul-salaris waard? :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan en wil meer, maar daar wil AH niet echt aan beginnen zeg maar. Ik ben het niveau van vuller wel enigzins overstegen (ik doe het leukere werk als worpen bouwen, planningen doornemen, beetje aansturen) maar ik wil toch wel wat hoger op. Zit er alleen niet in in het huidige economische klimaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Anoniem: 143246 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:00:
Dat vind ik niet kunnen. Het is een verslechtering van de hele sector en daarnaast is het ongehoord dat mensen ontslagen worden omdat ze te duur zouden zijn.
1. Worden ze ontslagen of wordt hun aflopende contract niet verlengd? Lijkt me nogal een verschil.
2. Waarom is het ongehoord? Is het ook ongehoord dat tweakers de pricewatch gebruiken om de laagste prijs te vinden voor een product?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
..en hebben jullie daarnaast tips wat betreft mijn situatie?
als een idioot een andere baan zoeken.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-05 08:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

curry684 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:00:
[...]
Ik heb 6 jaar bij AH gewerkt, van m'n 15e tot m'n 21e, en ben vanaf vulploegfeut doorgegaan tot in volgorde verkoper, vulploegcoordinator, vulploegleider en tot slot afdelingshoofd houdbaar/zuivel/diepvries. Zit genoeg 'carriere' in op jongere leeftijd hoor naast het studeren. Als je 20 bent en alleen 4 uur per week groente komt vullen willen ze je wel kwijt ja, maar op coordinerende functies stellen ze ervaring en 'ancieniteit' wel degelijk op prijs.

Vraag aan de TS is dus vooral: doe je werk wat iedere feut van 15 kan of ben je je oude-lul-salaris waard? :)
Aan carriere heb ik ook absoluut geen gebrek gehad. Heb in die tijd zo'n beetje alle functies wel gehad die je als part-timer kon doen. Daarna was het qua reistijd gewoon niet meer te doen. Ben tijdens het werk enorm enthousiast geworden over het hele retail wereldje en de enorme efficiency die AH heeft weten te realiseren. Ben tijdens mijn studie op excursie geweest bij een distributiecentrum en keek echt mn ogen uit. Als ik ooit nog eens besluit om in loondienst te gaan staat AH of Ahold zeker boven aan mijn lijst!

Maar 't is wel wat je zegt: als je er nog wat waard bent hoef je denk ik niet bang te zijn voor ontslag. Als ploeg/afdelings leider heb je nu eenmaal iemand met een paar jaar ervaring nodig!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Anoniem: 18952

Hou je zo veel van vakkenvullerij? 4,60 euro is echt niet normaal meer, je wordt ouder, ga verder met je leven en zoek gewoon beter werk.
Je moet wel 16jaar oud en/of desperate naar een scooter zijn wil je dat loon nog accepteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 18952 op 24-09-2005 12:33 ]

Anoniem: 15354

Dat vind ik niet kunnen. Het is een verslechtering van de hele sector en daarnaast is het ongehoord dat mensen ontslagen worden omdat ze te duur zouden zijn. Om even een beeld te geven, ik verdien 4,60 per uur, naast mijn vakantiegeld en mijn bonusuitkering. Waar gaan we naartoe en hebben jullie daarnaast tips wat betreft mijn situatie?
Waarom zou het niet kunnen en waarom is dat een verslechtering?

Vakkenvullen kan ook wel door 15-jarigen gedaan worden. Goedkoper is beter.

Of bij AH een betere functie krijgen of gewoon ander werk zoeken, zodra je 18 bent mag en kun je ook een hoop beter werk doen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

jbroeders is een van de weinigen die liever vakken dan zakken vult ... :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Anoniem: 18952

kenneth schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:35:
Lol, goed gevonden! :)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb een tijdje terug zelf ontslag genomen bij een supermarkt. Ik verdiende ongeveer 5,28 als 19 jarige, vind ik vrij weinig. Ook vond ik het werk niet meer zoveel aan. De collega's waren wel gezellig, dus dat was wel goed. Ik vond het te bureaucratisch worden. Met vrijvragen liepen ze te bitchen dat ik minimaal 2 weken van te voren moest aanvragen en nog was ik dan niet zeker of ik vrij kon krijgen. En nog een aantal dingetjes wat de werksfeer niet beter maakte.

• SvMp
  • Niet online
kenneth schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:35:
Van de andere kant: Je kunt beter je zak met enkele Euro's vullen dan met niets. Kortom, de TS moet zijn oude schoenen niet weg doen voordat hij nieuwe heeft.

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Erg herkenbaar allemaal. Bij ons is het beleid geen onbepaalde tijd contracten meer af te sluiten. Iedereen waar geen contract voor bepaalde tijd meer mee af te sluiten is (max 3 jaar, 3 maal afsluiten) gaat eruit. Er komen dan wel jonge broekies voor terug die niks kunnen, maar als je er daar drie van hebt voor de prijs van een oudere... dan zorg je als leidinggevende maar dat het werk af komt.

• SvMp
  • Niet online
ColdSTone schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:54:
.. dan zorg je als leidinggevende maar dat het werk af komt.
Als leidinggevende heb je ook niets in te brengen wat dit beleid betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarom zou je er iets tegenin brengen :?

"Ja maar, ik heb liever hogere personeelskosten dan hogere productiviteit!" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
kenneth schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:22:
Waarom zou je er iets tegenin brengen :?

"Ja maar, ik heb liever hogere personeelskosten dan hogere productiviteit!" 8)7
Lees nog eens wat Coldstone zegt:
Er komen dan wel jonge broekies voor terug die niks kunnen, maar als je er daar drie van hebt voor de prijs van een oudere...
Jonge broekies die niks kunnen zijn juist contraproductief. Als je daar drie van hebt voor dezelfde prijs dan compenseert het wel, maar als leidinggevende is het knap irritant. Kortom, ik heb liever voor dezelfde personeelskosten iets minder mensen die het bedrijf langere tijd kennen, gemotiveerd zijn doordat er niet voortdurend wordt geknepen op het personeel en wel wel wat kunnen 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door SvMp op 25-09-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoor om mij heen dat de meeste mensen rond de 4,50 tot 5,00 verdienen op 18 jarige leeftijd. Is toch een vrij normaal loon lijkt me dan. Met de tip om geen oude schoenen weg te gooien heb ik al wat gedaan, ik ben nog wel een paar maanden zeker aan het werk en ze kunnen me nog een contractverlenging gaan geven. Ik moet dan waarschijnlijk wel slikken dat ik maar een paar uur in de week kan gaan werken, maar dan kan ik het eventueel wel gaan combineren met een andere baan. Sommige reacties in dit topic vind ik ronduit bot. Sommige mensen hebben het geluk dat ze een leuke baan vinden die ook nog eens goed opbrengt, maar die mazzel is niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Ik dnek dat het CNV gelijk heeft en dat het tijd is om het minimumjeugdloon af te schaffen, en anders fiks te verhogen. Het idee was dat jongeren anders niet aan de bak kwamen - nou dat is dus iets doorgeschoten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
MSalters schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:04:
Ik dnek dat het CNV gelijk heeft en dat het tijd is om het minimumjeugdloon af te schaffen, en anders fiks te verhogen. Het idee was dat jongeren anders niet aan de bak kwamen - nou dat is dus iets doorgeschoten.
Als 20 jarige heb je veel meer mogelijkheden op werk dan als 15 jarige. Ik vind het dus eigenlijk wel een positief effect dat in de vakkenvullersbranche een goede doorstroom is. Het mooiste effect is natuurlijk dat je goedkoper uit bent in de supermarkt als klant.

Als je als 20 jarige (nog) geen diploma's hebt behaald om jezelf meer waard te maken dan een vakkenvuller, dan kan je de horeca in, iets wat je als 15 jarige zelden/niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MSalters, wat bereik je met het verhogen van het minimumjeugdloon? Ik zou gevoelsmatig zeggen dat dat alleen maar leidt tot meer jeugdwerkloosheid, maar aan de andere kant ben ik ook geen econoom dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kenneth schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:55:
MSalters, wat bereik je met het verhogen van het minimumjeugdloon? Ik zou gevoelsmatig zeggen dat dat alleen maar leidt tot meer jeugdwerkloosheid, maar aan de andere kant ben ik ook geen econoom dus :P
Achja, maar veel economen verschillen daarover ook van mening :) Dus makkelijker gezegt dan gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
sdomburg schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:29:Als 20 jarige heb je veel meer mogelijkheden op werk dan als 15 jarige. Ik vind het dus eigenlijk wel een positief effect dat in de vakkenvullersbranche een goede doorstroom is. Het mooiste effect is natuurlijk dat je goedkoper uit bent in de supermarkt als klant...
Aan het begin van de supermarkt oorlog was ik van mening dat lage prijzen goed zou zijn voor de klant. De verminderde service, manier van klanten aanspreken en het omgaan met personeel dat kennelijk te oud geworden is heeft mijn gedachten doen veranderen.

Natuurlijk is één 20 jarige even duur in directe loonkosten als twee 15 jarige (of wat dan ook), de productiviteit voor zowel personeel als leidinggevende is bij die eerste hoger. Ik vraag me af wat het per saldo uitmaakt wanneer je minder duidelijker kosten ook mee telt. Het doet mij denken aan, 'penny wise - pound foolish' en 'if you pay peanuts - you get monkeys,' om maar wat cliches te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Roenie schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:55:
[...]
Aan het begin van de supermarkt oorlog was ik van mening dat lage prijzen goed zou zijn voor de klant. De verminderde service, manier van klanten aanspreken en het omgaan met personeel dat kennelijk te oud geworden is heeft mijn gedachten doen veranderen.
De 'supermarktoorlog' is van 2003, het 'omgaan met het ouder personeel' is van 1994 toen AH overstapte op overdag vullen ipv 's avonds en je vanaf 15 jaar tot 8 uur mocht werken. Toen was ineens al het 18+ vulvolk, wat eerst nodig was omdat je onder de 18 niet na 6 uur mocht werken, hard overbodig.

Er is dus geen relatie tussen die 2 dingen, en ja ik kan het weten ik werkte bij AH in die tijd :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Roenie schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:55:
[...]
Als dat zo is heb je een gat in de markt ontdekt en is het nogal vreemd dat geen enkele supermarkt dat gat op wil vullen. Immers, als mensen een betere service willen en de bijkomende kosten daarvoor willen betalen, dan zouden niet alle supermarkten meegegaan zijn met de prijsverlagingen van een AH ;)
Natuurlijk is één 20 jarige even duur in directe loonkosten als twee 15 jarige (of wat dan ook), de productiviteit voor zowel personeel als leidinggevende is bij die eerste hoger. Ik vraag me af wat het per saldo uitmaakt wanneer je minder duidelijker kosten ook mee telt. Het doet mij denken aan, 'penny wise - pound foolish' en 'if you pay peanuts - you get monkeys,' om maar wat cliches te gebruiken.
Vakkenvullen is nou eenmaal 'dom werk'. Je kan me echt niet vertellen dat 2 15 jarige vakkenvullers niet tezamen minstens net zoveer werk verrichten als 1 20 jarige vakkenvuller. Hell, in veel supermarkten zijn zelfs mensen met het syndroom van Down als vakkenvuller actief (met overheidssubsidie natuurlijk).

[ Voor 35% gewijzigd door sdomburg op 27-09-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
curry684 schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:59:
[...]

De 'supermarktoorlog' is van 2003, het 'omgaan met het ouder personeel' is van 1994 toen AH overstapte op overdag vullen ipv 's avonds en je vanaf 15 jaar tot 8 uur mocht werken. Toen was ineens al het 18+ vulvolk, wat eerst nodig was omdat je onder de 18 niet na 6 uur mocht werken, hard overbodig.

Er is dus geen relatie tussen die 2 dingen, en ja ik kan het weten ik werkte bij AH in die tijd :)
Ik heb het ook niet over een relatie :? Het was slechts als voorbeeld hoe een op het eerste gezicht logische gedachte - lagere prijzen voor de klant, cq hogere winst - wel degelijk andere negatieve effecten kan hebben. Echter die effecten zijn lastiger te meten.

Zo kom ik niet meer in een bepaalde AH omdat het personeel niet meer is wat ik van een AH verwacht. Daar kunnen die medewerkers niet direct iets aan doen, want ik heb het idee dat hun benadering naar klanten toe en hun gebrekkige kennis voornamelijk door hun gemis aan levenservaring wordt veroorzaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 27-09-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Marktwerking is super :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

curry684 schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:59:
[...]

Dat ben ik grotendeels met je eens! Alleen de supermarktoorlog heetf dit effect verstevigd (iig bij de twee supermarkten waarbij ik heb gewerkt/werk) ;)
Daarnaast is vakkenvullen echt niet moeilijk idd, maar je hebt wel in het ''groepje'' vakkenvullers een of meer jongens nodig die de kar een beetje trekken en zorgen dat alles wel goed gedaan wordt (naast een leidinggevende).
Dat ben ik nu gelukkig geworden bij ons op de pakavonden, waardoor je weer ''specialer'' wordt voor de baas, maar ik ga er vanuit dat mijn contract ook niet meer wordt verlengd als ik 20 jaar ben hoor (ben dan neem ik aan zelf wel weg :+ .....je wordt het toch een keer zat :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
sdomburg schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:06:Als dat zo is heb je een gat in de markt ontdekt en is het nogal vreemd dat geen enkele supermarkt dat gat op wil vullen. Immers, als mensen een betere service willen en de bijkomende kosten daarvoor willen betalen, dan zouden niet alle supermarkten meegegaan zijn met de prijsverlagingen van een AH ;)
Tja, kennelijk hecht de gemiddelde Nederlander meer belang aan lage prijzen dan aan een correcte behandeling en ruim assortiment. Dat dit zo is wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet voor enkel lage prijzen hoeft te gaan ;)
Vakkenvullen is nou eenmaal 'dom werk'. Je kan me echt niet vertellen dat 2 15 jarige vakkenvullers niet tezamen minstens net zoveer werk verrichten als 1 20 jarige vakkenvuller. Hell, in veel supermarkten zijn zelfs mensen met het syndroom van Down als vakkenvuller actief (met overheidssubsidie natuurlijk).
Buiten het vakkenvullen heb je ook nog een dienstverlenende rol. Bijvoorbeeld aan de kassa of bij de "service"balie. Vakkenvullen is maar een enkel aspect. Buiten dat telt aankleding en assortiment mee. Wanneer ik bij de kassa een juffrouw aantref die in de war raakt wanneer ik er wat muntgeld bij wil geven om minder kleingeld terug te krijgen dan weet ik al genoeg. Kinderen als vakkenvuller zal best lonend zijn voor de AH, maar dit geldt niet per definitie voor andere baantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
kenneth schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:55:
Het werk moet gedaan worden ongeacht de loonkosten. Het vullen van een vak bij een supermarkt kun je immers niet verplaatsen naar India of China ;)

Verder is het zo dat bij afschaffing van het jeugdminimumloon (danwel ophogen tot het normale minimumloon) het werk verdeeld zou worden over een grotere leeftijdsgroep. Dit is op 2 manieren gunstig: de meeste jongeren die nu als vakkenvuller werken worden niet als werkloos geteld op het moment dat ze het werk niet (kunnen) doen en werkloze volwassenen (die wel geteld worden) nemen een deel van deze plaatsen in. Beide ontwikkelingen zijn feitelijk positief voor onze economie. En nee, met die paar jongeren hoeven we geen medelijden te hebben, want kinderen/jongeren zouden niet moeten werken om in hun levensonderhoud te voorzien. En indien ze dat wel moeten dan zullen ze er hard voor zoeken en werken en nog een normaal salaris verdienen ook.

Mijn motto: liever een werkloze aan het schap en een jongere op school, dan een uitkering en een playstation ;)

Topicstarter
De 'supermarktoorlog' is van 2003, het 'omgaan met het ouder personeel' is van 1994 toen AH overstapte op overdag vullen ipv 's avonds en je vanaf 15 jaar tot 8 uur mocht werken.
Hier in Oosterhout vullen ze in een AH nog van 20.00 uur tot 22.00 uur. Niet in mijn filiaal, maar toch. Daarnaast vullen ze in diverse andere plaatsen ook nog savonds. Ik vind die vulploeg in de ochtend maar een vreemde opzet. Geen hond kan dan werken en dan bind je je helemaal aan dure mensen.
Pagina: 1