Toon posts:

Geen Processor Koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een ftp server 24/7 laten draaien. Het probleem is echter dat het ding naast m'n bed staat en dat hij dus zo stil mogelijk moet zijn! Het is het volgende systeem:

Celeron 266
Chaintech 6LTM2
64 mb SDRAM

Nou is mijn vraag wat stiller zou zijn, deze proc of een p 2? En zou ik het misschien alleen met een soort heatsink afkunnen? Dan zou alleen de HD lawaai maken! Wat zou de stilste HD zijn? 5400 rpm goedkoop 8-)

Ik kan de server natuurlijk ook ingraven in de tuin of in de gang zetten. Zijn er dan remote proggies zodat ik helemaal niet meer in de buurt van dat ding te komen hoef En ik lekker kan :Z

Verwijderd

Zet je server gewoon ergens anders neer.
Met telnet kun je gewoon op dat ding inloggen.

Dat heb ik ook, aan de server hangt zelfs geeneens een toetsenbord en monitor.

Want ik denk dat een PII niet zonder koeler kan. Bij een 486 ofzo moet dat mischien nog wel kunnen met alleen een heatsink, maar vanaf de pentiums is dat wel nodig.

• VlaFlip
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

VlaFlip

format c: , weg d'r mee!!

misschien als de celly downclockt naar 133 mhz ofzow?

ennuh... me voeding maakt meer noise dan me proc. koeler

en voor remote admin enzo moet je denk ik aan linux/bsd/solaris/blah beginnen...

Geef je muis af en toe een stukkie kaas

Verwijderd

Als je je server ergens anders neer zet, kun je als je een sshm daemon heb draaien gewoon remote bedienen.
Heb je geen linux, maar windows gebruik dan gewoon winvnc.

Verwijderd

In die Compaq bakken heb ik wel vaker snellere Celerons zien zitten zonder koeler erop. Alleen een joekel van een koellichaam.
Moet wel lukken dus. Maar ik geef geen garantie >:)!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
een grote heatsink en een 80mm fan op 7V is een mooie, stille, combinatie :)

heb hier een oude Compaq K6-2 333 als server staan, op de proc zit alleen een heatsink, en de voedingsfan trekt via een brug van karton (of plastic) ook de warme lucht bij de proc. weg

geruisloos :)

Verwijderd

In oude IBM 300 GL zit er ook geen ventilator op.

Ik heb namelijk een P400 zonder cooler, en dat gaat perfect

Verwijderd

Ik heb een cyrix 166 als server staan.
Twee voedings-fans (waarvan 1 blowhole (ja, lijkt overbodig, maar 'somers is het verrekte warm op me kamer)), cpu ventilator en hd zorgen voor het geluid. Went wel, als tie uit staat kom ik moeilijker in slaap, dan is 't zo stil :z

Verwijderd

op een p2 hoeft geen fan zolang je er maar een groot koelelement opzet, bij ons opschool zit in alle p2's een groot koelelement en een klein temp geregeld fannetje en beetje er schuin op, ik heb dat ding nog nooit horen draaien

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Me broertje had, nadat ie weer eens de fans op zijn koeler had gemold, een p2 overklokt op 400+ draaien met alleen het coolermaster koelblok. goede sink erop en gaan, even temperatuur in de gaten houden, maar gaat waarschijnlijk goed. Of de huidige fan op laag voltage (weerstandje ertussen bv)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

alleen een koellichaam moet voldoende zijn, misschien in de zomer dat het wat warm wordt... maar echt rampzalig zal het niet zijn

Geen inspiratie

Pagina: 1