Toon posts:

Succesverhalen powerdns op OpenBSD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat Powerdns en Openbsd niet echt makkelijk samengaan.
Maar vrijwel alle verhalen hierover die ik gevonden heb zijn met OpenBSD 3.0 of 3.1

Bij deze dus mijn vraag of jullie ervaring hebben met het stabiel draaien van Powerdns onder Openbsd (bij voorkeur de nieuwere versies) en hoe je dat dan gedaan hebt. :)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je aangeven waarom je het interessant vind?
En wat je er mee wilt gaan doen?
En waar je de info vandaan gehaald hebt?

Op die manier voorkom je een slotje vanwege een te summiere openingspost...

[ Voor 13% gewijzigd door ShellGhost op 22-09-2005 14:30 . Reden: wat vergeten.. ]

Verwijderd

/me draait naar volle tevredenheid BIND op z'n OpenBSD systemen. Heb powerdns wel eens geprobeerd, maar omdat dat niet per-direct ging werken ben ik toendertijd al snel teruggevallen op de oude vertrouwde BIND (wel de door OpenBSD gepatchede versie). Wat gaat er precies mis bij jouw powerdns installatie, en is er een reden dat je perse een OpenBSD systeem nodig hebt. Naar mijn beste weten is powerdns geschreven en gebouwt voor/op linux, en moet je geluk hebben als het werkt op andere POSIX platforms.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 15:03 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De recursor werkt niet, verder moet je het een en ander patchen om het werkend te krijgen. GCC 3.x is vereist, 2.95 gaat niet werken, dus OpenBSD 3.7 is een vereiste.

De Boost lib waar in de changelogs over gesproken wordt hoef je je niet druk om te maken: deze is nodig voor de recursor, die toch niet werkt op OpenBSD, gewoon uitzetten dat ding.

Zelf gebruik ik pdns 2.9.18 op OpenBSD 3.7 met LDAP naar volle tevredenheid.

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:03:
Naar mijn beste weten is powerdns geschreven en gebouwt voor/op linux, en moet je geluk hebben als het werkt op andere POSIX platforms.
Ik heb het anders al langer dan een jaartje draaien op freebsd. Opzich zou het dus ook op openbsd moeten draaien. Heeft openbsd geen compat voor fbsd binary's?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Michael schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:49:
[...]

Ik heb het anders al langer dan een jaartje draaien op freebsd. Opzich zou het dus ook op openbsd moeten draaien. Heeft openbsd geen compat voor fbsd binary's?
Bij mijn draait het perfect op me Freebsd machine met mysql achtergrond. Ik heb het ook draaident op Openbsd gehad maar vond niet echt fijn werken ben terug gegaan naar bind en dat werkt perfect samen met me Powerdns op me Freebsd server. Maar het is wel mogelijk dat is een ding wat zeker is. ;)
Pagina: 1