Ik ben bezig met een website en ik wil nu als een muis over een cell (TD) komt van een tabel, dat andere cellen van die tabel van kleur veranderen. Op dit moment doet ik het zo:
Zoals je ziet worden eerst alle cellen (met code TD) in een array cells gezet en dus een nummertje gegeven. Dit nummertje is later aanspreekbaar in de JS code.
Het idee is nu echter dat ik niet voor elke cel waarover de muis kan gaan, een nieuwe combinatie van 3 andere cellen die van kleur moeten veranderen ga opschrijven. Maar dus wel dat bijvoorbeeld de muis over cel 10 gaat, waarna cel 10*2 en cel 10*3 (om maar wat te noemen) veranderen. Ik heb al zitten pielen met This, maar ik kom er gewoon niet uit. Volgens mij is het iets heel simpels. Ik moet dus het nummer van de cel hebben waarover de muis is gegaan zodat er mee te rekenen is.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <script language="JavaScript"><!-- function onColor(table) { var cells = table.getElementsByTagName("td"); cells[0].style.backgroundColor = '#E9AF01'; cells[17].style.backgroundColor = '#E9AF01'; cells[85].style.backgroundColor = '#E9AF01'; } function offColor(table) { var cells = table.getElementsByTagName("td"); cells[0].style.backgroundColor = '#CC6600'; cells[17].style.backgroundColor = '#CC6600'; cells[85].style.backgroundColor = '#CC6600'; } // --> </script> En in de HTML zelf <TD onMouseOver="onColor(menu)"> </td> |
Zoals je ziet worden eerst alle cellen (met code TD) in een array cells gezet en dus een nummertje gegeven. Dit nummertje is later aanspreekbaar in de JS code.
Het idee is nu echter dat ik niet voor elke cel waarover de muis kan gaan, een nieuwe combinatie van 3 andere cellen die van kleur moeten veranderen ga opschrijven. Maar dus wel dat bijvoorbeeld de muis over cel 10 gaat, waarna cel 10*2 en cel 10*3 (om maar wat te noemen) veranderen. Ik heb al zitten pielen met This, maar ik kom er gewoon niet uit. Volgens mij is het iets heel simpels. Ik moet dus het nummer van de cel hebben waarover de muis is gegaan zodat er mee te rekenen is.
[ Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 22-09-2005 14:05 ]