Toon posts:

RAID vergeten bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik wilde vanochtend windows opniew installeren, was vergeten raid software diskette bij te halen. kom ik verder in de installatie bij de partities klik verder, daarnet schiet me de raid binnen. reset, opniew aan installatie beginnen met raid diskette erbij. geinstalleerd maar ik zie de vroegere schijven niet meer. kan het nog zijn dat ik ze terug kan halen. heb zeer belangrijke spul op zitten.

iemand een oplossing voor mij?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je in de bios van je raid controller kijkt, zie je daar de Raid array nog?
en watvoor array heb je? Raid 0, 1, 5 ?

iRacing Profiel

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je zou kunnen proberen de partities te undeleten, daar zijn heel wat tootles voor te vinden maar ik vraag me af of die ook de raid volumes zullen herkennen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
ik had raid 0 al opgezet. probleem is bij de herinstallatie van winxp de vergeten f6 in te drukken voor raid software installatie. de raid configuratie zit er nog op

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
Waarschijnlijk is daar niets meer aan te doen en ben je het gewoon kwijt windows is niet zo makkelijk wat betreft HDD's en partities

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ben ik iets van 60 gb aan mp3 kwijt

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

Valkyre

Kitesurf FTW!

dus je zegt dat je voor het HERinstalleren je RAID array verwijderd hebt?

watvoor raid controller heb je eigenlijk?

iRacing Profiel

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Als jij raid 0 hebt opgezet en je hebt de betreffende raid driver niet via F6 geinstalleerd, hoe kan windows dan überhaupt jou disks en/of partities gezien hebben ?

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Probeer eens zo'n knoppix of ubuntu boot-cdtje, kan geen kwaad en die zien misschien meer dan Windows

Verwijderd

Topicstarter
knoppix heb ik niet meer, ubuntu ken ik niet

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Net wat Wizzzz al zegt, hoe kan je uberhaupt in de eerste instantie je disks WEL gezien hebben... Ik heb ook een raid0 setup, maar als ik die F6 knop ff vergeet en ik zou doorgaan dan vind hij geen schijven omdat hij de driver niet heeft. Als je vergeet op F6 te drukken betekend dat niet dat je je partities ineens kwijt bent.
Hoe dan ook kan ik niet verklaren wat er bij jou dan precies is gebeurt...

Verwijderd

Installeer windows eens op een andere harde schijf (incl. raid drivers) en run testdisk eens. Ik zag een keer de partities niet meer van een raid-1 config doordat een stroomkabeltje los was geraakt. Het deleten en opnieuw aanmaken van het array hielp niet. Vreemd genoeg zag ik geen optie voor het aanmaken van een raid-1 array waarbij een schijf als source gebruikt wordt. Ik heb windows op een andere schijf geinstalleerd en testdisk gerund en die wist de partities zonder problemen terug te toveren :)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@wizzzzzz en BruT@LysT: ik gok dat de TS het over een software raid iets heeft (bijvoorbeeld van nvidia)
Daarbij heb je normaal gesproken gewoon toegang tot de schijven en met de speciale drivers kan je het als RAID gebruiken, en daar zit het probleem dus in.
Als je niet die speciale drivers gebruikt kan je de RAID array niet bereiken en lijken het normale partities.

Verwijderd

Er is een undelete progje wat ook bestanden van raid partities kan terughalen, zelfs als je op dat moment een non-raid partitie op de schijven in kwestie hebt staan.

Maar goed, nu ik dit type, zie ik dat je daar zelf al achter was.

Verwijderd

Topicstarter
wat progje moet ik nou gebruiken??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al de 2e installatie gedaan met raid alleen hij zij toen van er is een partitie van C en nog een van 344 maar dat klopt niet helemaal want ik had deze ingedeeld in 5 stukken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:00:
bedankt, ben ik iets van 60 gb aan mp3 kwijt
[zeik modus] tja moet je maar backuppen [/zeik modus]

Ach AC is is wel eens 300giga kwijt geraakt door Raid
dus klagen ;) doe ik niet suc6

Verwijderd

Van Knoppix is een live versie te downloaden op www.damnsmalllinux.org. Het is een image bestand die je op CD moet branden en waar je vervolgens de PC mee op kan starten (RAMdrive).
Kan je niet alsnog de Windows CD opnieuw erin douwen, dit keer wel op f6 drukken, en dan Windows opnieuw installeren?
Probeer anders filerecoveryangel voor het terughalen van je kostbare mp3-tjes.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:32:
Van Knoppix is een live versie te downloaden op www.damnsmalllinux.org. Het is een image bestand die je op CD moet branden en waar je vervolgens de PC mee op kan starten (RAMdrive).
Kan je niet alsnog de Windows CD opnieuw erin douwen, dit keer wel op f6 drukken, en dan Windows opnieuw installeren?
Probeer anders filerecoveryangel voor het terughalen van je kostbare mp3-tjes.
Knoppix en damnsmalllinux zijn niet hetzelfde:
knoppix: http://www.knoppix.org/
damnsmalllinux: zie boven

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Sallin schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:36:
[...]

Knoppix en damnsmalllinux zijn niet hetzelfde:
knoppix: http://www.knoppix.org/
damnsmalllinux: zie boven
?Dacht dat DSL een live versie was van de betreffende distro... maar dan uitgekleed.
Mijn fout, ik heb meer ervaring met Mandrake en SuSE distro's

Verwijderd

Topicstarter
knoppix of iets anders hoeft niet meer, ik had op de lege gedeelte van de hd nog geen nieuwe partities gemaakt. heb een prog gevonden active@ undelete dat de partities nu herstelt. mijn geluk.
strak proggie kan nog soms dingen vinden die nog ouder zijn dan voor ook nog.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:25:
[...]

[zeik modus] tja moet je maar backuppen [/zeik modus]

Ach AC is is wel eens 300giga kwijt geraakt door Raid
dus klagen ;) doe ik niet suc6
Valt nog mee, ik es 12x200GB in 2 RAID 5 arrays door te wisselen van raid kaart ;)

Mja, dat was toch geen boeiende data.

@TS: probeer UBCD eens, daar zitten ook heel wat goede recover tooltjes bij :)

Pagina: 1