[VMware] Installatieprobleem met Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 09:41
Ik probeer de beta van Windows Vista via VMware te installeren, echter krijg ik de volgende foutmelding. Ik heb al gezocht naar een oplossing maar kom er niet echt uit. Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet wat de beste oplossing hiervoor is?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~avdoorn/upload/vmware.JPG

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Had ik ook, met een nieuwe virtual machine (en dus niet gepartitioneerde disk).

Oplossing is simpel, installatie starten, partitie aanmaken en formatten. Je krijgt dan de foutmelding die je beschrijft. Virtual machine opnieuw opstarten, setup weer beginnen, en je kan nu de geformateerde disk selecteren en Vista installeren.

Te stom voor woorden, maar het is een beta zullen we maar zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Monkeybrains op 22-09-2005 13:54 ]

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 09:41
Dat heb ik ook al een keer geprobeerd. Ik heb net ook geprobeerd de partitie eerst in Windows XP te formateren, en dan Vista er op te zetten....maar ook dan krijg ik dezelfde foutmelding. Ik ga nu proberen de HD om te zetten naar IDE ipv SCSI...misschien dat dat verschil uitmaakt. Anders zou ik het zelf ook niet meer weten.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Voor SCSI had je tot XP iig nog (met Vista zou ik het zo niet weten) een aparte diskette met drivers nodig om het te installeren, ik neem aan dat die wel bij je harde schijf geleverd zijn. ;)

Signature

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat echt in de documentatie die je bij Microsoft kan vinden, en er is ook zat over te vinden in [rml][ Vista] Het grote Vista Topic [ Deel 2][/rml] ;) Je moet een voorgeformatteerde disk hebben anders installeert het niet. Zal met de final vast wel opgelost worden :)

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 22-09-2005 14:51 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.