[Excel] Geografische weergave data

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thestormcrow
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11-2021
Beste mensen,

Ik ben voor een project van mijn opleiding bezig met een gegevensanalyse van een producent van chemische producten. Op dit moment ben ik bezig met de gegevens outbound, oftewel de gegevens van fabrieken naar klanten toe.

Ik ben op zoek naar een manier waarop ik de gegevens (voornamelijk op basis van tonnen)geografisch weer kan geven. Ik zit hier dan te denken aan bijvoorbeeld een kaart van Europa met in de verschillende landen een staafdiagram met een bepaalde waarde van het volume dat daar naartoe gaat. Ik neem aan dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Is er iemand die enig idee of dit mogelijk is, en zo ja, met welke software?

Groeten

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
Mappoint, hoort min of meer bij MS office.
http://www.microsoft.com/...004/assistance/excel.mspx

• thestormcrow
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11-2021
Bedankt voor de reactie. MapPoint ziet er erg indrukwekkend uit, er hangt dan ook een erg indrukwekkend prijskaartje aan (€400,-). Dit kan ik natuurlijk nooit betalen als student. Ik heb dit namelijk maar nodig voor 1 project.

Ook las ik ergens dat excel tot versie 2000 een soort ExcelMap aan boord had. Ik er voor de huidige versie (2003) ook zoiets beschikbaar?

Heeft iemand misschien nog een alternatief?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als student kan je de meeste producten heel goedkoop krijgen (zolang het alleen voor de studie wordt gebruikt). Check surfspot even of mappoint er tussen staat.

Er zijn trouwens ook opensource alternatieven: kijk even of surfspot het heeft.

En voor welgeteld anderhalf dollar heb je een 60 dagen testversie om te zien of het het geld waard is :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• onkl
  • Laatst online: 22:17
Het lijkt me iets waarvoor allerlei VBA code brokken op het net rondslingeren. Welke mate van professionaliteit zoek je, moet het geintegreerd met Excel etc? (dynamisch of statisch)

[ Voor 8% gewijzigd door onkl op 22-09-2005 17:05 ]

• djluc
  • Laatst online: 21-08 18:29
Dit kan je als het eenmalig moet toch gewoon met ieder grafisch programma doen? Eventueel knip je de staafgrafiekjes gewoon uit excel en plak je ze dan op de juiste plaats op de afbeelding.
Pagina: 1