Toon posts:

[C++] allocated memory size

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Delphi heb ik beschikking over de functie AllocMemSize die mij meteen de hoeveelheid gealloceerde memory blocks in bytes teruggeeft.

In MS C++ wil ik van een eenvoudige applicatie ook weten hoeveel geheugen hij nou gealloceerd heeft. Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Verwijderd

Volgens mij hoort dit in PW thuis. Maar wat doet de AllocMemSize precies want in Borland C++Builder staat dat AllocMemSize een variabele is (geen constante dus) van het type int. Als ik de waarde bekijk dan is deze 0, het is mij dus onduidelijk wat deze variabele precies inhoudt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Programming & Webscripting inderdaad ik snap sowieso niet waarom je dit in ons mooie Windows Operating Systems plaatst :)

Windows Operating Systems >> Programming & Webscripting

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:21

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:22:
In Delphi heb ik beschikking over de functie AllocMemSize die mij meteen de hoeveelheid gealloceerde memory blocks in bytes teruggeeft.
De wat? :?

Heb je het nu over _msize(void*) of over een of andere intelligente manier om te achterhalen hoeveel geheugen je process in gebruik heeft a la task manager?

Professionele website nodig?

Verwijderd

Denk het laatste, hij moet gewoon even de msdn doorbladeren. En anders kijk eens op systeminternals daar staan genoeg voorbeelden.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het staat er toch duidelijk? Hij wil weten hoeveel mem er is gealloceerd :).

RifRafSam: Het kan niet zo gemakkelijk. Je zou malloc en operator new[] kunnen overriden zodat je zelf kunt tellen, of je kunt gebruik maken van _heapwalk of HeapWalk om alle gealloceerde blokjes te enumereren (om zo het totaal uit te rekenen). Dat laatste werkt helaas alleen op NT based windows versies.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
malloc overriden is nie zo triviaal, in elk geval moeilijker dan operator new.
(En is het is ook geen override, maar een replacement)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57

The End

!Beginning

Ik vind dit in de MSDN: GetProcessMemoryInfo. Lijkt me de goeie.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

BoAC

Memento mori

.oisyn schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:52:
[...]

Het staat er toch duidelijk? Hij wil weten hoeveel mem er is gealloceerd :).

RifRafSam: Het kan niet zo gemakkelijk. Je zou malloc en operator new[] kunnen overriden zodat je zelf kunt tellen, of je kunt gebruik maken van _heapwalk of HeapWalk om alle gealloceerde blokjes te enumereren (om zo het totaal uit te rekenen). Dat laatste werkt helaas alleen op NT based windows versies.
Maar dan heb je toch nog niet de stack-size, of is die niet belangerijk? ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ken ik de AllocMemSize property niet, maar z'n naamgeving doet vermoeden dat die ook niet de gebruikte stacksize include aangezien dat door het OS geregeld wordt ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

BoAC

Memento mori

@TS: Ben je deze al tegen gekomen?
Allocation Hook Functions
Is alleen de vraag of dat alleen onder debug werkt :) Of misschien is dat al voldoende.
Pagina: 1