Of hij wel of niet goed zal werken varieert sterk per moederbord. Je bios zal hem 10 tegen 1 iig niet volledig herkennen, maar dat wil niet zeggen dat je de volledige capaciteit niet kunt gebruiken.
Voorbeeldje: ik heb een Epox (super)socket 7 moederbord met een K6-III+/550. Zitten twee 250 GB harddisks in (software) RAID 1 op. Het bios komt niet verder dan plm 128 GB. Desondanks kan ik, onder Linux maar zonder extra tools/software, gewoon van deze disks booten én de volledige capaciteit benutten.
Een ander moederbord (slot 1) van me weigert z'n POST te completeren met harddisks groter dan het bios herkent (32 GB), of het nu de bootschijf is of niet.
Wéér een ander moederbord (ook slot 1) van me heeft een bios dat ook niet verder wil tellen dan 32 GB, maar waarbij het welbekende MaxBlast (zie de Maxtor website) goede diensten verricht waardoor ik toch de volledige capaciteit kan benutten.
Om het simpel te houden: je bios zal _wsl_ niet de volledige capaciteit van je nieuwe harddisk herkennen, maar als je computer mét de nieuwe harde schijf goed door z'n POST komt, kun je de volledige capaciteit van je harddisk benutten, al dan niet met behulp van daarvoor gebrouwen tools zoals MaxBlast.
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...