Videokaart (AGP) met MCE tv-kaart? Bestaan die?

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hola,

Ik ben in het bezit van een Asus BArbone T2 deluxe. Prima ding, echter één probleem, de onboard geluidskaart. Deze stoort als de hel (dof ratelend geluid over de boxen) en is een veel voorkomend probleem bij onboard geluidskaarten. De Asus Barbone heeft maar één PCI slot en daarom wordt het moeilijk om voor de meest makkelijke oplossing te kiezen: een PCI geluidskaart. In mijn PCI slot zit immers als een MCE TV kaart van hauppage die ik niet kwijt wil, immers, wat is een MCE machine zonder tv-kaart? :)

Nu dacht ik aan de volgende oplossing: tv-kaart er uit, geluidskaart er in. En dan de TV kaart functie intergreren met de videokaart. Maar... bestaan er AGP videokaarten met een MCE tv-kaart geintergreerd? En zo ja, hebben die de zelfde kwaliteit als een reguliere PCI MCE tv-kaart?

Ik heb reeds gekeken naar de All-in-Wonder kaarten maar kan niet ontdekken of deze MCE compatible zijn. Nieuwe videokaarten beschikken enkel over een svideo in/uit, geen COAX in. Wie o wie kan mij helpen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 17:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gewoon een usb geluidskaart scoren? heb je prima geluid en zowat gegarandeerd geen storingen meer, omdat ie buiten je pckast staat en dus geen last heeft van al de elektronica aldaar.

Dan heb je gewoon de ruimte over om je goede tv-kaart te houden, ipv te switchen naar een mogelijk inferieure combo oplossing. Bovendien is een usb geluidskaart goedkoper dan een All-In-Wonder kaartje gok ik zo.

[ Voor 39% gewijzigd door Orion84 op 22-09-2005 12:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Han
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:39:
Gewoon een usb geluidskaart scoren? heb je prima geluid en zowat gegarandeerd geen storingen meer, omdat ie buiten je pckast staat en dus geen last heeft van al de elektronica aldaar.
Ik heb liever geen externe apparaten en ben geen USB fan. Het is een Barbone die in de huiskamer staat en die ik zo strak mogelijk wil houden, dus alles onboard. Ik baal al van de Infrarood ontvanger van Microsoft, die is ook extern. Dus... liever geen externe apparaten :)

En ik moet sowieso nog een andere videokaart kopen voor mijn andere PC. Dus daar kan de huidige AGP kaart in en dan kan de nieuwe in de Barbone :)

[ Voor 12% gewijzigd door Han op 22-09-2005 12:45 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 17:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, ok, kan ik bij inkomen, maar opzich zijn die dingen tegenwoordig helemaal niet groot meer en kan je ze dus gewoon achter je barebone verstoppen. En over de kwaliteit van het geluid hoef je je echt geen zorgen te maken. Ik gebruik zelf een philips usb geluidskaart bij mijn laptop en daar komt een prima geluidje uit. En dan heb je dus nog niet eens een topmodel zoals de externe audigy2 ofzo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Han
  • Niet online
En waar staat een videokaart met COAX ingang die ook ondersteund wordt door MCE? Wel leuk dat je een linkje van Google geeft, maar als ik ergens overheen lees, wat mogelijk is, zou het handiger zijn dat je even linkt naar zo'n vidoekaart met tv-kaartfunctie die wordt ondersteund door MCE :)
Q3: Will ATI’s Remote Wonder Series function under Media Center?
A3: No. A specially designed infrared (IR) remote control for Media Center is required for proper functionality. The Remote Wonder Series from ATI are radio-frequency (RF) based remotes, and will not function with Media Center.
All-in-Wonder is dus geen oplossing (;().

• ShellGhost
Han schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:51:
[...]
En waar staat een videokaart met COAX ingang die ook ondersteund wordt door MCE? Wel leuk dat je een linkje van Google geeft, maar als ik ergens overheen lees, wat mogelijk is, zou het handiger zijn dat je even linkt naar zo'n vidoekaart met tv-kaartfunctie die wordt ondersteund door MCE :)

[...]
Hey, ik ga niet alles voor je voorkauwen... :P
Maar die ab die je nu al hebt, werkt niet icm met de all-in-wonder??
Zo te lezen wel namelijk...
Diegene die bij Ati gemaakt wordt gebruikt RF en dan werkt niet samen met mce...
De andere wel...

Verwijderd

Q7: Is my Radeon® or All-in-Wonder® product supported in Windows XP Media Center Edition?
A7:

The following Radeon® and All-In-Wonder® Products are supported:

* Radeon® 9550 Series or higher
* All-In-Wonder® 9600 Series or higher
Mijn 9800aiw zou toch "higher" moeten zijn alleen is niet ondersteund. (beeld werkt wel, tv tuner niet)

• ShellGhost
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:56:
[...]

[...]

Mijn 9800aiw zou toch "higher" moeten zijn alleen is niet ondersteund. (beeld werkt wel, tv tuner niet)
misschien een missend driver component??
Iets van wdm ofzo??

Verwijderd

ShellGhost schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:59:
[...]

misschien een missend driver component??
Iets van wdm ofzo??
Tuner wordt niet door MCE ondersteund.

Verwijderd

mijn aiw 9800pro heb ik aan de praat gekregen met MCE.
tv doet het ook!!

afstandsbediening van de AIW heb ik ook aan de praat gekregen dmv een plugin voor mce...

alleen, het geluid van de tv is nog niet goed, moet ff kijken nog of het aan mijn signaal ligt of niet...
(heb wel wat storing in het beeld, moet ff een kabel vervangen)

als je op google had gezocht, dan had je een handleding gevonden over hoe je 9800pro aan de praat kan krijgen.
zit nu op mijn werk, maar kan als je wilt, vanavond ff die link posten hier...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 13:07 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:03:
Tuner wordt niet door MCE ondersteund.
Wel met gemodificeerde drivers. Ik heb een 9800SE AIW werkend gehad in MCE. Ik vond het beeld niet zo mooi, maar dat kwam ook omdat de connectoren van de kabel in huis niet van metaal waren. Daar kwam ik pas achter toen ik een LCD TV kreeg en de connectoren heb vervangen. Maar sindsdien heb ik ook nauwelijks meer via MCE TV gekeken of opgenomen (al dat geklooi met die drivers :X).

En de remote kun je ook laten werken. Je moet een van de buttons (A,B,C of D) mappen aan ALT+HOME oid om steeds terug te kunnen naar het startscherm.

[ Voor 13% gewijzigd door blackd op 22-09-2005 13:07 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:22

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:56:
De 9800SE AIW was er dan ook eerder dan de 9550AIW en 9600AIW....

Verwijderd

blackd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:06:
[...]

Wel met gemodificeerde drivers. Ik heb een 9800SE AIW werkend gehad in MCE. Ik vond het beeld niet zo mooi, maar dat kwam ook omdat de connectoren van de kabel in huis niet van metaal waren. Daar kwam ik pas achter toen ik een LCD TV kreeg en de connectoren heb vervangen. Maar sindsdien heb ik ook nauwelijks meer via MCE TV gekeken of opgenomen (al dat geklooi met die drivers :X).

En de remote kun je ook laten werken. Je moet een van de buttons (A,B,C of D) mappen aan ALT+HOME oid om steeds terug te kunnen naar het startscherm.
connectoren zijn toch altijd van metaal??
welke heb je nu dan eigenlijk??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Han schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:51:

[...]
Ze hebben het hier over de remote Wonder, dat is de afstandsbediening die je bij een All in Wonder kunt gebruiken.

Verwijderd

Croga schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:08:
[...]

higher = hoger

9550 = hoger dan 9800??? (8>

• Han
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:56:
Hey, ik ga niet alles voor je voorkauwen... :P
Ik qou je alleen even er op wijzen dat gooien met linkjes waar geen directe oplossing in staat behoorlijk frustrerend is voor een topicstarter ;)
Maar die ab die je nu al hebt, werkt niet icm met de all-in-wonder??
Die werkt gewoon met MCE, het is de officiëele AB avn Microsoft en die werkt nu prima :)Zo te lezen wel namelijk...
Diegene die bij Ati gemaakt wordt gebruikt RF en dan werkt niet samen met mce...
De andere wel...[/quote]Het gaat mij niet om een videokaart die enkel compatible is met MCE maar om een videokaart die ook COAX in heeft en dus mijn tv-kaart kan vervangen :)

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:08:
connectoren zijn toch altijd van metaal??
Nee hoor, er zijn van die el cheapo connectoren waarvan de afscherming van plastic is.
welke heb je nu dan eigenlijk??
Lijkt een beetje hierop: http://products.hirschmann.com//data/img/prod/KOSWI_3.jpg

Verwijderd

blackd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:18:
[...]

Nee hoor, er zijn van die el cheapo connectoren waarvan de afscherming van plastic is.

[...]

Lijkt een beetje hierop: http://products.hirschmann.com//data/img/prod/KOSWI_3.jpg
deze ziet er idd beter uit!!!
weet je misschien waar ik ze kan kopen?
ben ze nog nooit tegengekomen....

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:23:
deze ziet er idd beter uit!!!
weet je misschien waar ik ze kan kopen?
ben ze nog nooit tegengekomen....
Een beetje audio/video winkel heeft ze wel liggen. Bij ons in het dorp kun je ze bij de Expert krijgen.
Als je ze online wilt bestellen kun je googlen op koswi 3 en dan kom je onder andere uit bij http://www.elektroshop.nl...?lang=nl&target=d310.html.

• ShellGhost
Han schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:11:
[...]
Ik qou je alleen even er op wijzen dat gooien met linkjes waar geen directe oplossing in staat behoorlijk frustrerend is voor een topicstarter ;)
[...]
Die werkt gewoon met MCE, het is de officiëele AB avn Microsoft en die werkt nu prima :)Zo te lezen wel namelijk...
De andere wel...
Het gaat mij niet om een videokaart die enkel compatible is met MCE maar om een videokaart die ook COAX in heeft en dus mijn tv-kaart kan vervangen :)[/quote]

De all-in-wonder dus...
Aangezien er al hier wat mensen gepost hebben dat ze 'm werkend gekregen hebben lijkt het me dat je een goede kaart daaraan hebt...
Ik weet dat het gooien van linkjes soms nog wel eens irritant kan zijn, maar het is ook de "taak" van de TS om alles eerst goed uit te pluizen en dan pas posten... ;)
Dat je dan af en toe wat mist kan ik in komen..

• blackd
  • Niet online
ShellGhost schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:27:
Aangezien er al hier wat mensen gepost hebben dat ze 'm werkend gekregen hebben lijkt het me dat je een goede kaart daaraan hebt...
Tja, hem werkend krijgen en een goede koop zijn nog twee verschillende dingen. In mijn geval zat ik met gemodificeerde drivers te klooien, als het dan ineens niet meer werkt baal je nogal als je net wat wilt opnemen :+.

[rml][ MCE 2005] Ati 9800SE werkend krijgen*[/rml]

• ShellGhost
blackd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:32:
[...]

Tja, hem werkend krijgen en een goede koop zijn nog twee verschillende dingen. In mijn geval zat ik met gemodificeerde drivers te klooien, als het dan ineens niet meer werkt baal je nogal als je net wat wilt opnemen :+.

[rml][ MCE 2005] Ati 9800SE werkend krijgen*[/rml]
Dat is waar, maar je bent een tweaker of niet... :+
Ik ben het helemaal met je eens dat zoiets gewoon in 1 keer moet werken...
Wanneer Ati aangeeft dat die kaart ondersteund wordt door mce geloof ik dat wel...
Niet dat ik jou niet geloof... :>

Verwijderd

Croga schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:08:
[...]

Aha dat verklaart het. Van de 9550 wist ik het maar ik dacht dat de 9600 & 9800 van dezelfde generatie zouden zijn. Behoorlijk ongelukkige uitleg op de site van ATi dus. :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:22

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:41:
Aha dat verklaart het. Van de 9550 wist ik het maar ik dacht dat de 9600 & 9800 van dezelfde generatie zouden zijn. Behoorlijk ongelukkige uitleg op de site van ATi dus. :)
De 9600 en 9800 zijn weliswaar van dezelfde generatie, de AIW versie van de 9600 is een stuk later gekomen. De bewoording op de website van ATi is erg slecht gekozen. "higher" had beter "newer" kunnen zijn, maar zelfs dan was het lastig geweest... Tenslotte zal bijvoorbeeld de X800AIW ook werken, maar X800 hoger dan 9600?......

• blackd
  • Niet online
Om hier nog even op terug te komen: hacked drivers zijn volgens mij niet meer nodig. Ik heb nu gewoon de drivers bij Ati gedownload en gebruikt, en dat werkt wel aardig. Het zijn signed drivers dus dat zou weinig problemen op moeten leveren.

Zoals ik al zei is de bekabeling in huis aangepast, en dat zie je ook terug in het beeld wat je in MCE ziet, dat is beduidend beter.

De Radeon 9800SE AIW werkt dus wel in MCE. Alleen zit ik zelf nu nog met een probleem dat 16:9 beeld niet practisch wordt weergegeven op een breedbeeld LCD TV via VGA.

Pagina: 1