Hallo, ik wil graag de lengte van mn logboek in excel bepalen, en daarna op datum doorzoeken.
met behulp van
for i = 0 to aantalrijen
if zoekdatum = datuminbestand then
loopje met iets kopieren
endif
next i
Dit bovenstaande werkt al gewoon, maar alleen als ik zelf aantalrijen in vul, het bepalen daarvan lukt nog niet, ik heb het volgende geprobeerd:
Zou in principe moeten werken, ware het niet dat er lege cellen in de range a:a zitten omdat het bestand gewoon handmatig wordt aangemaakt (wel volgens enkele afspraken).
Daarom zou dit ook niet werken:
Ik ben benieuwt of jullie hiervoor wel werkende truken kennen, want ik kan ze niet vinden
met behulp van
for i = 0 to aantalrijen
if zoekdatum = datuminbestand then
loopje met iets kopieren
endif
next i
Dit bovenstaande werkt al gewoon, maar alleen als ik zelf aantalrijen in vul, het bepalen daarvan lukt nog niet, ik heb het volgende geprobeerd:
Visual Basic:
1
2
3
4
| logboek.Worksheets("logboek").Select logboek.Worksheets("logboek").Range("A:A").Select Selection.CurrentRegion.Select intAantalRijen = Selection.Rows.Count |
Zou in principe moeten werken, ware het niet dat er lege cellen in de range a:a zitten omdat het bestand gewoon handmatig wordt aangemaakt (wel volgens enkele afspraken).
Daarom zou dit ook niet werken:
Visual Basic:
1
2
3
4
| Do While logboek.Worksheets("logboek").Cells(( 3 + r), 3) <> "" r = r + 1 intaantalrijen = intaantalrijen + 1 Loop |
Ik ben benieuwt of jullie hiervoor wel werkende truken kennen, want ik kan ze niet vinden