It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
Gewoon proberen joh.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Maar voor jou:
koop zo'n harddisk wisselframe, zodat je je harde schijf in in haal uit je pc kan trekken. Zorg dat je raam makkelijk open gaat en flikker dat ding snel naar beneden. Dan is ie ook wel leeg denk ik
Verwijderd
Maar je HDD bestaat uit magneetschijven (he),na een tijd ongebruikt(lees: jaren) kan het ook wel eens zijn dat de data gewoon verdwenen is door dat het magnetisme "verdwijnt" Als je dan magneet bij je HDD houdt dan draaien de magneet deeltjes allemaal de zelfde kant op en ja dan ben je de data kwijt en krijgt het niet meer terug. Weet niet of je HDD het dan ooit nog eens zal werken.
//
Cassetebandjes/vidoebandjes idee als je daar een magneet bij houd ben je ook je audio/beeld kwijt. (Magneetband ofwel plakband met ijzervijzel er op en je het een cassetebandje)//
dat heeft RdB al iets te goed uitgelegd.
ga maar eens proberen met een oud harddiskje.
Verwijderd
probeer het op een oude baggerHD zou ik zeggen.
Verwijderd
Dus bij een magneet gaat je data niet verloren. Wel de laser geloof ik [img]c:\daan\smile.gif[/img]
ik hoop et niet voor je want dan heb je vast en zeker bad sectors!
Hd werkt met magnetisme dus een flinke magneet zou moeten werken. Het zou wel kunnen dat de casing van de hd een soort kooi van farreday of hoe heet die gast ook al weer vormt.
Dus gewoon testen met een oud dingetje
Verwijderd
De meeste harddisks wissen namelijk, al formatteer of al low-level-format je ze, niet alles, alleen bepaalde gedeelten van de informatie. Er is altijd een bepaalde basic informatie-structuur aanwezig. Als je die ook wist, kan de harddisk bijvoorbeeld z'n tracks niet eens meer vinden, en wordt ie totaal onbruikbaar.
Ook heb je kans dat je de lees/schrijfkoppen, die meestal met zeer sterke magneetvelden worden gepositioneerd, van hun vaste positie afbrengt, met als gevolg dat ook in dat geval de tracks niet meer kunnen worden gevonden. Hetzelfde gebeurt trouwens door een fikse klap met een hamer of een val van de tafel...
Trouwens, je hebt echt wel een HEEL sterk magneetveld nodig, want de HD wordt behoorlijk afgeschermd door een metalen omhulsel. Bovendien neemt de magnetische veldsterkte dacht ik kwadratisch af met de afstand (te lang geleden om met zekerheid te zeggen, en heb geen zin m'n stoffige HTS-boeken uit de kast te halen
Maar eh, cosmoOo, met wat voor akelig illegale dingen ben jij dan bezig? Napster en Metallica MP3's ofzo?
Voor tijdelijke data kun je eventueel gewoon een RAM-diskje aanmaken waar je je gevoelige data in bewerkt, als je dan op reset drukt of je pc uitzet is alles weg. Wil je de data van die ram-disk af en toe permanent opslaan, dan maak je een scriptje dat de volledige inhoud van je RAM-disk met bv PGP encrypt en op je HD opslaat. Omgekeerde procedure als je weer aan de slag wilt.
Dan heb je zeker ook een magneetkop in je CDROM speler...
Volgens mij heeft een magneet van buitenaf op de harddisk niet zo'n verschrikkelijk grote invloed. Het metalen omhulsel van de schijf werkt dacht ik als een soort kooi van faraday, maar ik kan ernaast zitten...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
zou je weleens gelijk in kunnen hebben, is wel jammer.De meeste harddisks wissen namelijk, al formatteer of al low-level-format je ze, niet alles, alleen bepaalde gedeelten van de informatie. Er is altijd een bepaalde basic informatie-structuur aanwezig. Als je die ook wist, kan de harddisk bijvoorbeeld z'n tracks niet eens meer vinden, en wordt ie totaal onbruikbaar
heb al genoeg hd's naar de klote geholpen en daardoor waarschijnlijk ook eentje door mijn speakers, zitten nl ook grote magenten in dus ik zou het niet proberen.
wat deed ie erna trouwens ?
bad clusters steeds meer en op een gegeven moment begon ie te tikken en liep de kop vast
hd dood als een pier.
dus eigenlijk heb ik het al voor je getest haha
.
Verwijderd
Start fdisk op zou ik zeggen!
Mp3 bestanden in aparte partitie
zetten, fdisk opstarten en verwijderen die
partitie!
Verwijderd
Verwijderd
Alleen als je je HD volledig magnetiseerd met een hele sterke magneet, zal je iets kunnen doen. Een HD beschrijf je namelijk met een magneet heel dicht bij het oppervlak.
Grtz Mikkel
Verwijderd
Verwijderd
Toch Mike?
maar de data staat er nog gewoon op dan uiteraard...
tijd voor verandering.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Verwijderd
Als je nu gewoon alle zekeringen doorverbindt, gaat ie dan wel naar de kloten?
met 220v er op te gooien zal je het ding alleen kapot maken, data blijf gewoon bewaard op de schijven.
het hele geval was ook meer theoretish, als hij nou niet kapot zou gaan zou ik het wel eens proberen. het is trouwens niet echt de bedoeling om zo mp3'tjes ed weg te maken maar ook om te zorgen dat vertrouwelijke informatie niet in verkeerde handen valt.
AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB