Toon posts:

Populairste wifi-modems/routers/access points

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben me aan het afvragen welke wifi-modems, routers en access points het populairst zijn in Nederland.

Die informatie is alleen moeilijk te vinden online en allerlei winkels bellen om te vragen wat zij het meest verkopen is heel arbeidsintensief vandaar dat ik eerst hier wil kijken of er mensen zijn die bij computer-winkels werken en/of mensen die hier meer van af weten.

Mijn gok zelf is dat het spant tussen Alcatel en Linksys, maar ik zou daar graag wat meer duidelijkheid in willen zien.

De vraag is dus: kun je het onderstaande lijstje invullen indien mogelijk? Ik ben je heel dankbaar.

Top 3 Wifi-Modems

1.
2.
3.

Top 3 Wifi-Routers

1.
2.
3.

Top 3 Access Points

1.
2.
3.

En als extraatje mag je ook je wireless card of usb-ontvanger neerpennen :P

Verwijderd

Ik weet dat de Linksys WRT54G een hele populaire wifi router is op het moment... (Waarom wil je dit weten? Ga je een shop openen of iets dergelijks?)

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 22:43
Ga naar de pricewatch en kijk welke wireless routers het meest worden bekeken..dat lijkt me een vrij goede indicatie.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is voor een website die mensen wat meer duidelijkheid wil geven in de ADSL-jungle.
Je krijgt onafhankelijke informatie en advies over alle mogelijke adsl-abbonementen, hardware en er zit ook een gedeelte bij met instellingen per provider en zelfs config-files voor de modems..
Met dat laatste zijn we nu bezig :)

Naar de pricewatch heb ik al gekeken, maar dat is een momentopname, het is beter om te zien welke modems er over het afgelopen jaar veel zijn verkocht.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 10:58 ]

Verwijderd

Ik heb ervaring met een ADSL modem-router-wifi device van SMC en Belkin.
De eerste was Belkin en daar hadden we veel problemen mee (resetten van zichzelf, verbinden verliesen, ...), deze hebben we dan omgewisseld in een 7804WBR van SMC en deze deed (DEED idd) het perfect!
Totdat ik het lumineuze idee had om eens te upgraden :X Sinds die tijd reset het ding af & toe zichzelf = wireless verbinding verliezen en dan 5 minuten wachten op ADSL-verbinding.
Moraal van het verhaal: blijf weg van beide merken en geef liever geld te veel dan te denken een koopje te doen; je eindigt toch met een bak rommel die niet goed werkt... Die dingen bezwijken ook dikwijls als ze iets langer zwaar belast worden :r

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Wifi Router: Linksys WRT54G, Sweex rommel
Wifi ADSL(2+)-Modem-Router: Linksys WAG54Gv2

Ook de bij ADSL abonnementen meegeleverde wifi adsl routers niet vergeten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, Belkin en SMC zijn ook veel verkochte merken, hopelijk zitten ze dan niet in de top3 :p

Was het een firmware upgrade waar je op doelt?

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
bij mijn ouders een WRT54GS van Linksys. Werkt prima, makkelijk aan te sluiten en in te stellen maar wel redelijk prijzig vond ik destijds. Gebruiken bijbehorende PCI kaarten van Linksys met speedbooster.

bij mij thuis een edimax 11mbit wireless routertje, werkt tot nog toe prima maar heb hem pas een week ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wel de firmware van de LINKSYS updaten naar de nieuwe versie he..
Er zijn flink wat lekken gevonden in de 2.x firmware..
Pagina: 1