Toon posts:

icq 2000b module voor ipchains?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een firewall draaien met ipchains, werkt op zich allemaal wel goed, heb ook een aantal modules geladen zoals ftp.o enz... Maar het zou wel mooi zijn als er voor icq2000 of icq2000b ook 1 zou zijn zodat alles binnen icq nog werkt. Dus ook file transfers ontvangen bijvoorbeeld.

Bestaat deze module of heeft iemand hier een oplossingvoor?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op freshmeat staat een module.. en anders kun je een aantal poortjes (12 per client) laten forwarden tbv van icq.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij icq2000 hoeven het er geen 12 meer te zijn, minder mag nu ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ff te zoeken op freshmeat maar kan alleen maar icq utils vinden zeg maar, niet een module die ik in ipchains kan laden.

Maar goed als ik zou weten welke porten er speciaal open moeten staan zou het ook moeten werken. Dus...welke moeten er open staan dan? :)

Verwijderd

ja kan toch ook zelf poorten forwarden naar elke client toe en die vanaf icq handmatig te selecteren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat dat helpt trouwens, want icq op zich werkt wel. Het is alleen dat die firewall bepaalde dingen blokt lijkt het, maar dat was hetzelfde als bij ftp. Ik kon alleen ftp-en met passive aan. Nu staat die ftp module geladen en werkt alles prima.

Zoiets zoek ik dus ook voor icq :)

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gooi gewoon voor ieder IP van een client 20 ports open voor ICQ (tcp), namelijk:

1e client: tcp portjes 2000 - 2019
2e client: tcp portjes 2020 - 2039
etc.

Nu nog ff in ICQ instellen onder preferences ==> connections ==> user

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 januari 2001 14:03 schreef Onno het volgende:
Bij icq2000 hoeven het er geen 12 meer te zijn, minder mag nu ook.
Hoeveel moeten het er nu minimaal zijn??? Dan kan ik weer wat poortjes thuis dichtgooien?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als je files wil ontvangen met ICQ kan je ook dit doen:

Ga in ICQ naar preferences > server en vink "Using firewall, not using proxy" aan en 'Keep connection alive"

sinds ik dat gedaan heb kan ik hier weer files ontvangen (ICQ2000b achter Linux met IPchains :))

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Je kan ook een socks proxy instellen voor, icq, irc etc.

Nog nooit gedaan, maar zou gewoon moeten werken.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:20
Socks proxy op Linux draaien en daar mijn ICQ en Napster over laten lopen werkt inderdaad PERFECT. Vrijwel alle filetransfers lukken en geen gezeik met poorten forwarden (wat ik toch liever niet doe). Als je dus echt uit de problemen wilt zijn moet je dit doen.
Masq. module bestaat bij mijn weten nog niet voor icq2000b.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

geen proxy voor mij. IP forwarding werkt veel prettiger. Makkelijker in te stellen en belast de pc minder wat eventueel grazen ten goede kan komen ;)

ICQ2000 draait hier ook op een client en dat werkt stukken beter dan met een proxy

een proxy is IMHO alleen nuttig als je bij wilt houden waar naar toe wordt gesurfed en om te cashen :)

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/IP-Masquerade-HOWTO.html

met de standaard instellingen van de howto en een juist geconfigureerde icq moet het gewoon werken met ipchains 8-)
Pagina: 1