Toon posts:

Dreamweaver MX en SFTP: werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een SFTP connectie leggen in dreamweaver mx 2004. Ik geef mn remote connection goed op en vink "Use Secure FTP (SFTP)" aan. Met een andere client, zoals WinSCP lukt de connectie wel. Kan ik via een omweg wel een connectie leggen in dreamweaver of een instelling veranderen ofzo, want ik zou toch graag willen uploaden in dreamweaver zelf...

Als ik connectie probeer te maken zegt ie:
An FTP error occurred - cannot maken connection to host
The server xxxxxx.com is not responding

thx. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 10:01 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
kickje, iemand?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SFTP is een heel ander protocol dan SCP.
SCP is een bestand verplaatsen via ssh. SFTP is een FTP protocol over SSH. Zeker niet alle servers die ssh draaien zullen SFTP enabled zijn. De meeste niet denk ik zelfs omdat de configuratie van SFTP te wensen overlaat.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 18:36
little_soundman schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 02:16:
SCP is een bestand verplaatsen via ssh. SFTP is een FTP protocol over SSH. Zeker niet alle servers die ssh draaien zullen SFTP enabled zijn. De meeste niet denk ik zelfs omdat de configuratie van SFTP te wensen overlaat.
Ik kan niet snappen waarom je wel SSH aanbied voor toegang naar webspace, maar vervolgens niet SFTP daarin meepakt :-? Maar als ik die foutmelding zie, denk ik dat in Dreamweaver MX met SFTP eerder FTP over SSL/TLS word bedoeld ipv FTP over SSH? Je kan ook eens DreamWeaver 8 proberen, die schijnt verbeteringen te hebben ivm connecten met servers.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 02:28:
Ik kan niet snappen waarom je wel SSH aanbied voor toegang naar webspace, maar vervolgens niet SFTP daarin meepakt :-?
Er is bijzonder weinig aan de sftp-server van openssh in te stellen. Zeg maar rustig niets. (Of het moet in recente versies toegevoegd zijn.
Maar als ik die foutmelding zie, denk ik dat in Dreamweaver MX met SFTP eerder FTP over SSL/TLS word bedoeld ipv FTP over SSH?
FTP + SSL/TLS wordt meestal als FTPS aangeduid als ik het juist heb...

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 02:16:
Ivm SCP: ik heb winSCP ingesteld dat ie een SFTP connectie moet maken, dus dit lukt wel. Nu is gewoon de vraag waarom dit in dreamweaver niet gaat...
Pagina: 1