Toon posts:

laserbit verbinding(interference)

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen van dit fijne forum,

voor mijn stage moet ik een laserbit verbinding aanleggen tussen een school en een expantiegebouw.

het probleem is dat tussen het expantiegebouw en het schoolgebouw een bos zit. waardoor ik dus geen bereik heb. heeft iemand enige ideeën over hoe ik dit het beste kan doen..?

alvast bedankt,

dennis :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Over wat voor afstand hebben we het ?

Verwijderd

Topicstarter
rond de 150 meter

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 16:12

Brons

Fail!

Klinkt misschien raar, maar kan je niet gewoon een pad door het bos maken? Of mag dat niet?

EDIT: Dit is namelijk de enige optie, laserbit werkt alleen als je een line of sight hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Brons op 22-09-2005 11:19 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Is een wireless verbinding met straalzenders geen optie?
Of loop je dan tegen hetzelfde probleem aan, namelijk de bomen?

• Orion84
  • Laatst online: 19:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik weet niet precies wat een laserbit verbinding is, maar ik neem aan dat je dan gewoon data overstuurt middels een pulserende laserstraal.

Je kan op beide gebouwen een mast ofzo monteren zodat je over het bos heen gaat, als dat niet kan omdathet bos te hoog is ten opzichte van de gebouwen dan zou je ook in het bos een mast kunnen plaatsen die wel te zien is vanuit beiden gebouwen en daar een repeater plaatsen. Zit je alleen met evt. stroomvoorziening aldaar. Geen idee of er passieve repeaters zijn voor lasserbit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
het is geen groot bos als je dat denkt. het is een klein veldje met een aantal bomen. maar die werken niet mee.
laserbit moet je zien als een bewakingscamera die een rechte lijn moet hebben naar de andere bewakingscamera voor contact.

dat van die mast heb ik al bedacht maar dat is wel duur in kosten.
iemand nog andere ideeën.

het park is van de gemeente oftewel, de bomen mogen niet weg of gebruikt worden.

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:18:
Is een wireless verbinding met straalzenders geen optie?
Of loop je dan tegen hetzelfde probleem aan, namelijk de bomen?
dan heb je idd datzelfde probleem, straalzenders werken bijna hetzelfde en zijn minder geavanceerd.

• Brons

Brons

Fail!

Als je laserbit gaat gebruiken moeten de zenders elkaar kunnen zien.

Dus je hebt 2 keuzes: een toren bouwen of de bomen weg halen.

Verwijderd

Topicstarter
Brons schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:44:
Als je laserbit gaat gebruiken moeten de zenders elkaar kunnen zien.

Dus je hebt 2 keuzes: een toren bouwen of de bomen weg halen.
een toren/mast is een optie maar er moeten tog meerdere zijn?

de bomen kan je niet weghalen, bomen zijn van de gemeente oftewel die kunnen niet weg, alleen als de gemeente dat wilt....
njah en je kent de gemeente tog :P

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:49:
[...]

de bomen kan je niet weghalen, bomen zijn van de gemeente oftewel die kunnen niet weg, alleen als de gemeente dat wilt....
Misschien kan je een kabel door het parkje laten trekken??
Zal aardig kostbaar zijn...
Maar ja, wat anders??

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De enige oplossing is een "line of sight" te creeren tussen twee punten dus dat kan door:
- Alles wat er tussen staat weg te halen
- Je punten verplaatsen

Meer oplossingen zijn er niet!
Wild idee: Reflecteren via de stratossfeer.

Maar waar dien zo een verbinding voor? Wat is het doel van deze opdracht?

Verwijderd

Kan je niet een repeater "naast" het bos zetten zodat je straal er omheen kan?

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:49:
[...]

Ik weet niet wat jij van laserbit weet, maar zonder direct contact zal er geen verbinding zijn. Het is ook niet gemaakt om door een bos data te versturen, maar om bv verbinding te maken tussen 2 wolkenkrabbers/flats.

Als de bomen niet al te hoog zijn zou je voor de toren kunnen gaan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 12:31
Maar wat voor data moet er over die lijn gaan?

In het geval van tcp/ip (ethernet) kun je gewoon wifi spul pakken, eventueel met een extra antenne. Ook kun je naar 802.11a kijken, dat zit op 5.8Ghz, en heb je een stuk minder last van storingen en andere reeds aanwezige netwerken. Leuke bijkomstigheid is dat je meteen 80% van de wardrivers enz uitsluit.

In het geval van video kun je gewoon een marmitek setje oid nemen en daar een wifi antenne opzetten: 't is allemaal 2.4Ghz.

Verwijderd

Spiegeltje?
Kun je om het bos heen.

• wizzard
  • Laatst online: 17-04 15:19
je zet 1 mast in het bos neer en die maak je hoger dan de bomen dan projecteer je straal 1 daarheen.
Vervolgens repeat je dat naar de ontvanger dmv drie spiegeltjes en klaar is klara
1 mast is goedkoper dan 2 en bomen kappen als je hem ook nog groen maakt en je verteld de gemeente dat het gratis kunst is is iedereen blij.

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Orion84
  • Laatst online: 19:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wizzard schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:15:
je zet 1 mast in het bos neer en die maak je hoger dan de bomen dan projecteer je straal 1 daarheen.
Vervolgens repeat je dat naar de ontvanger dmv drie spiegeltjes en klaar is klara
1 mast is goedkoper dan 2 en bomen kappen als je hem ook nog groen maakt en je verteld de gemeente dat het gratis kunst is is iedereen blij.
Mja, alleen jammer dat je niet zomaar ff een mast op gemeentegrond mag plaatsen.
Zelfs op je eigen gebouw mag dat volgens mij niet zomaar als het een in het oog springende mast is, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• wizzard
onder het motto kunst mag alles en met een beetje medewerking van de gemeente kan het best ?

Maar goed dit is de volgens mij goedkoopste oplossing en masten op gebouwen plaatsen zijn ze meestal ook niet zo blij mee :)

Vind het wel een leuk probleem je kan namelijk ook via de bomen en spiegeltjes gaan reflecteren dan heb je wel een beetje een mission impossible bos gemaakt.

Volgens mij is het gewoon een manier die niet gaat werken en moet je gaan kijken naar een andere oplossing wellicht om het bos heen reflecteren ?? via andere gebouwen en weer de bekende spiegels

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:36
Heb je een foto van de plaats? (Gebouwen en "bos")
Is makkelijker voor een oplossing.

• M--B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09-2023
Kun je niet aan Heutink vragen of ze daar een server willen plaatsen ?

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:38:
Heb je een foto van de plaats? (Gebouwen en "bos")
Is makkelijker voor een oplossing.
foto's komen zsm ;)

Verwijderd

Topicstarter
de server die word gebruikt is van heutink, maar ze willen niet 2servers

ze willen alles op 1. want er zijn misschien 2groepen in dat expantiedeel die wel op het netwerk willen.
dus moet er zo een optie zijn.

mijn vorige baas heeft daarom een laserbit verbinding aangeschaft

• M--B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-09-2023
2 ? 4 groepen toch

• wizzard
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:51:
de server die word gebruikt is van heutink, maar ze willen niet 2servers

ze willen alles op 1. want er zijn misschien 2groepen in dat expantiedeel die wel op het netwerk willen.
dus moet er zo een optie zijn.

mijn vorige baas heeft daarom een laserbit verbinding aangeschaft
ah al zonder te testen aangeschaft ook mis ik iets ??

Verwijderd

Sorry hoor, maar wij gaan niet je huiswerk zitten maken. En zo moeilijk is het toch niet te bedenken dat je maar twee opties hebt als je een line of sight nodig hebt?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.