Toon posts:

Systeemtwijfels.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al weken lang mij elke dag aan het orienteren op een nieuw systeem. Uiteindelijk heb ik door bezoek aan verschillende fora, reviews, et cetera gekomen tot de volgende configuratie. Deze is reeds besteld, maar ik heb nu nog de mogelijkheid om aanpassingen te doen.

Antec P160 Zilver, Geen Voeding, 2 X 120mm 84,87
Antec SmartCool 120 Mm 12,61
CoolerMaster Real Power 450 Watt , EPS12V 68,91
NEC ND-3540 OEM, Zilver 37,82
Lite-On 16x48x DVD-ROM OEM Wit 16 X, 48 X, IDE, OEM, Wit 15,97
Lite-On CD-Rewriter Front, Zilver 1,68
NEC 3,5 Inch Diskette Station Zilver 9,24
Corsair TWINX2048-3200C2 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 247,06
Creative SoundBlaster Audigy II ZS OEM 49,58
Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150 142,86
SilentMaxx HD-Silencer 2.0 31,93
Apacer Cardreader 14-in-1 Zilver 12,61
Asus A8N-SLI 100,84
AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed 191,6
Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB 417,65
Creative Inspire T5400 73,11
Logitech MX 518 Retail 37,82
Logitech UltraX Flat Keyboard PS/2 & USB 19,33
BenQ TFT FP937S+ 19 Inch, 8 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart 257,98

1813,47 Excl. BTW
344,56 BTW
Totaalprijs 2158,03 Incl. BTW

Dit systeem is bedoeld voor alledaags, maar wel snel, gebruik, voornamelijk bestaande uit Games, Internet, Media (video & audio) en natuurlijk Office-toepassingen. Ik wil maximaal € 2.300 uitgeven. Ik heb slechte ervaringen met voedingen en koeling, dus daar hecht ik veel waarde aan. Een stille PC is zeer wel meegenomen.

Graag hoor ik jullie reactie op mijn twijfels:

Voor multimedia en databestanden wil ik later een externe HDD aanschaffen. Is dit handig of kan ik beter direct een interne HDD laten plaatsen, bijvoorbeeld de WD Caviar SE 160GB 8mb SATA II/300 of de Seagate 7200.7 Plus with NCQ 120 GB 8mb SATA/150?

De AMD 3500 is Boxed. Is het aan te bevelen om de standaard CPU-cooler te vervangen door bv. een Zalman CNPS 7700-Cu / AlCu?

Ik twijfel tussen de CoolerMaster RealPower 450W en de Tagan 480W......

Voegt een CreativeSB Audigy II ZS iets toe t.o.v. de onboard audio?

Verder heb ik nog de volgende vragen:

Voegt een (instapmodel) TV-kaart nog iets toe?

Is het compabiliteitsprobleem tussen de Maxtor en nForce4 al opgelost?

Heb begrepen dat de AMD64 Athlon problemen heeft met WindowsXP SP2. Klopt dit en kan ik dat dus maar beter niet installeren?

Zijn er verder nog tips/aanbevelingen t.a.v. deze config.?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Erg leuk systeem, maar ik zou toch nog een aantal wijzigingen aanbrengen en dan wel de volgende:

- Een andere DVD-Rom speler (een Nec of Aopen oid), want mijn ervaringen met Lite-On zijn niet zo geweldig. In het begin werken ze perfect, maar na een jaar lezen ze helemaal niets meer.

- De Coolermaster voeding zal vast wel sterk genoeg zijn, maar de Tagan 480 Watt is toch nog wat beter en niet heel veel duurder (volgens mij rond de €95). Op de voeding moet je gewoon niet bezuinigen.

- Waar is je floppydrive? Deze kan toch nog wel eens van pas komen als je cardreader je in de steek laat ;).

- Een tweede schijf zal erg handig zijn, want 74 GB heb je echt zo vol. Persoonlijk zou ik een Seagate nemen: stil, redelijk snel en 5 jaar garantie. Bijvoorbeeld de Seagate Barracuda 7200.8 250 GB. Dit hangt natuurlijk totaal van je eigen voorkeur af.

- De boxed cooler van je CPU doet zijn werk vast wel goed, maar een Zalman kan dat beter.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

@anton121 :
B) :>

@TS:

• of een externe schijf handig is, is niet te zeggen zonder extra info. In ieder geval is het duurder dan een interne harde schijf van dezelfde grootte.
• een Audigy 2 is zeker een verbetering tov onboard Audio
• eem TV kaart voegt TV toe ;) maar dat is alleen leuk als je ook TV wíl kijken op je pc ;)
• ik heb nog nooit iets gemerkt van problemen met Windows XP SP 2 en een Athlon64, dus ik zou me daar niet druk over maken
• een andere processor koeler kan nooit kwaad, de boxed koelers zijn meestal net voldoende om de processor op temperatuur te houden, en niet heel stil. Zalman 7700 is een goed alternatief, maar er zijn nog vele andere ook..

Voor de rest eens met anton hierboven :) Mooi systeempje zo.

[ Voor 24% gewijzigd door Haan op 22-09-2005 17:54 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Damn... helemaal over het hoofd gezien.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
anton121 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:45:
- Waar is je floppydrive? Deze kan toch nog wel eens van pas komen als je cardreader je in de steek laat ;).
En voor de SATA natuurlijk.

Maar je koopt een videokaart van meer dan 400 euro? Misschien ben ik wat ouderwetsch, maar is dat niet erg veel. Heb je een prijsje gewonnen? :)

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:20:
Ben nu al weken lang mij elke dag aan het orienteren op een nieuw systeem. Uiteindelijk heb ik door bezoek aan verschillende fora, reviews, et cetera gekomen tot de volgende configuratie. Deze is reeds besteld, maar ik heb nu nog de mogelijkheid om aanpassingen te doen.

Antec P160 Zilver, Geen Voeding, 2 X 120mm 84,87
Antec SmartCool 120 Mm 12,61
CoolerMaster Real Power 450 Watt , EPS12V 68,91
NEC ND-3540 OEM, Zilver 37,82
Lite-On 16x48x DVD-ROM OEM Wit 16 X, 48 X, IDE, OEM, Wit 15,97
Lite-On CD-Rewriter Front, Zilver 1,68
Corsair TWINX2048-3200C2 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2, Kit Of 2 247,06
Creative SoundBlaster Audigy II ZS OEM 49,58
Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150 142,86
SilentMaxx HD-Silencer 2.0 31,93
Apacer Cardreader 14-in-1 Zilver 12,61
Asus A8N-SLI 100,84
AMD Athlon 64 3500+ Venice 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed 191,6
Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB 417,65
Creative Inspire T5400 73,11
Logitech MX 518 Retail 37,82
Logitech UltraX Flat Keyboard PS/2 & USB 19,33
BenQ TFT FP937S+ 19 Inch, 8 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart 257,98

1813,47 Excl. BTW
344,56 BTW
Totaalprijs 2158,03 Incl. BTW

Dit systeem is bedoeld voor alledaags, maar wel snel, gebruik, voornamelijk bestaande uit Games, Internet, Media (video & audio) en natuurlijk Office-toepassingen. Ik wil maximaal € 2.300 uitgeven. Ik heb slechte ervaringen met voedingen en koeling, dus daar hecht ik veel waarde aan. Een stille PC is zeer wel meegenomen.

Graag hoor ik jullie reactie op mijn twijfels:

Voor multimedia en databestanden wil ik later een externe HDD aanschaffen. Is dit handig of kan ik beter direct een interne HDD laten plaatsen, bijvoorbeeld de WD Caviar SE 160GB 8mb SATA II/300 of de Seagate 7200.7 Plus with NCQ 120 GB 8mb SATA/150? Een extra harddisk is aan te bevelen, ik zou dan windows+veelgebruikte programma's op je Raptor installeren en de rest (muziek enzo) op een andere harddisk. Ik zou een Maxtor 10 Sata nemen aangezien hij de enige in zijn soort is met 16MB cache en niet duurder

De AMD 3500 is Boxed. Is het aan te bevelen om de standaard CPU-cooler te vervangen door bv. een Zalman CNPS 7700-Cu / AlCu? Dat licht aan 2 dingen ten eerste of je een stille pc wilt en ten 2e of je van plan bent nu of in de toekomst te overclocken, in beide gevallen de Zalman.

Ik twijfel tussen de CoolerMaster RealPower 450W en de Tagan 480W......
Ik heb ervaring met allerbei en zou absluut voor de coolermaster gaan, komt op tweakers vaak als beste uit en is erg stil (en mooi _/-\o_ )

Voegt een CreativeSB Audigy II ZS iets toe t.o.v. de onboard audio? Je hebt een mooi setje speakers en zou daarbij ook een goede geluidskaart kopen, maar het is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht

Verder heb ik nog de volgende vragen:

Voegt een (instapmodel) TV-kaart nog iets toe? Ja, je kunt TV kijken :P

Is het compabiliteitsprobleem tussen de Maxtor en nForce4 al opgelost? Ik dacht dat dat met een bios update al was opgelost ja

Heb begrepen dat de AMD64 Athlon problemen heeft met WindowsXP SP2. Klopt dit en kan ik dat dus maar beter niet installeren?Ik ben zelf niet tevreden met SP2 maar dat is persoonlijk, volgensmij heeft de Windows updater hier al een patch voor

Zijn er verder nog tips/aanbevelingen t.a.v. deze config.?
Let erop dat je toetsenbord ultra flat is wat vaak heel anders werkt en een andere indeling heeft! En ik zou zekerweten voor een Zalman VF-700(Al)Cu gaan met zo'n mooie kaart (kost 20 euro ofzo)

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Dat toetsenbord heeft echt geen andere indeling hoor, ik heb 'm zelf ook.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Noork schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:56:
[...]

En voor de SATA natuurlijk.
Voor zijn moederbord hoeft hij alleen de sata drivers te installeren wanneer hij zijn Windows op een RAID array wil plaatsen, wat hij niet wil met zijn ene Raptor schijf...

Wel vraag ik mij af waarom een SLI moederbord te nemen? Verwacht je er nog een 2e 7800GTX erbij te stoppen? Zo nee dan kun je net zo goed de A8N-E nemen welke weer wat goedkoper en net zo goed is. Als stilte belangrijk genoeg is voor je dan kun je ook de A8N SLi Premium nemen, die heeft namelijk een passief gekoelde chipset maar is wel weer wat duurder.

Compatibiliteitsproblemen van de AMD Athlon64 met Win XP SP2 zijn mij ook niet bekend en lijken mij grote onzin, ik vermoed dat diegeen die je dat vertelde een ander probleem heeft gehad en het dan maar hierop gooide 8)7

Voor wat betreft het erbij nemen van een 2e schijf, tja als je hem nodig hebt dan kun je hem natuurlijk net zo goed gelijk erbij nemen, helemaal als je hem laat inbouwen.

Of een tv-kaart iets toevoegd lijkt mij ook 'enigzins' afhangen van of je hem gaat gebruiken, tesamen met de bovengenoemde lijkt me dat vrij logisch eigenlijks ;)

9800x3d

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
Ik zou een Arctic Freezer 64 nemen als cpu cooler. heb hem zelft ook, is erg stil, koelt erg goed en is een stuk goedkoper dan een zalman cooler en is nog beter ook.

Koop inderdaad voor je graka een VF700 alcu lekker stil en houdt je graka lekker stil.

Als ik jouw was zou ik voor een videokaart gaan van rond de 250 euro en dan over een jaar weer updaten. die nieuwe kaarten hebben de slechste prijs/kwaliteits verhouding.

Kijk ook een naar de producten van Nexus. Die zijn erg stil en de prijzen zijn ook erg goed.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
chrisborst schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:19:
Ik zou een Arctic Freezer 64 nemen als cpu cooler. heb hem zelft ook, is erg stil, koelt erg goed en is een stuk goedkoper dan een zalman cooler en is nog beter ook.

Koop inderdaad voor je graka een VF700 alcu lekker stil en houdt je graka lekker stil.

Als ik jouw was zou ik voor een videokaart gaan van rond de 250 euro en dan over een jaar weer updaten. die nieuwe kaarten hebben de slechste prijs/kwaliteits.

Kijk ook een naar de producten van Nexus. Die zijn erg stil en de prijzen zijn ook erg goed.
idd vind ik ook, ik persoonlijk zou dan meer in de cpu steken, en de X2 3800+ nemen bijvoorbeeld, is 150 euro duurder, maar is zeker zijn geld waard, iets besparen op de videokaart, en je spellen gaan nog steeds als een speer + je cpu is helemaal van deze tijd.;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties zover. Ik zal mijn overwegingen en vragen nader specificeren:

Antec P160 behuizing
Mooie kast, aluminium, goed getest, A-merk, goede airflow, mobo-friendly, temperatuurweergave.

Antec SmartCool 120mm Case Fan
Extra kastkoeling, A-merk, temperatuursensor > RPM.

> Geen overkill?

Tagan 480W Voeding
Ampere, constant, stil, A-merk, goede reviews, koel.

>Alternatief: CoolerMaster RealPower 450W

NEC 3450 DVD-RW
Goede reviews, A-merk, prijs/kwaliteit, zilver.

Lite-On SOHD 167T DVD Speler
Goede review, Plextor framework, on-the-fly.

NEC 3,5" Diskettestation

>Onmisbaar.....?

Corsair TWINX2084-3200C2 2084MB, PC3200, 400Mhz, 2, Kit 2 Of 2 Geheugen
2x1 Gig Dual Channel, A-merk, Cas 2, Non-ECC, compatible met ASUS A8N-SLI.

Creative SB Audigy II ZS OEM Geluidskaart
7.1, SB,......

>Is deze kaart value-for-money in vegelijking met de on-board sound-chip? (ASUS A8N-SLI)

WD Raptor 74 GB HDD

10.000RPM, A-merk, goede review, de snelste......

> Voor OS en Games

SilentMaxx HD-Silencer 2.0
koeling, geluid, WD Raptor, goede review, prestaties + levensduur HDD.

> Geen overkill getuige de aanwezige fans (CPU, PSU, Case Fan 2X 120MM, VGA) + rubber op HDD-brackets P160?

Seagate 7200.7 Plus with NCQ 160Gb 8mb SATA/150 HDD
data/media bestanden, NCQ, A-merk, compabiliteit mobo (i.t.t. Maxtor)

> Hetgeen ik uit verschillende artikelen/reviews heb begrepen maakt het in snelheid niet uit t.o.v. SATAII/300 aangezien de huidige mobo/HDD deze niet aankunnen (theoretische snelheid) en het meer refereert aan de naam van een werkgroep.
Heb liever 16mb cache >maar prijs< en is er een significant verschil t.o.v. 8mb cache?

Apacer CardReader 14-in-1
Makkelijk, extra USB, digitale camera.

ASUS A8N-SLI Moederbord
A-merk, nForce4, gaming, SLI

> Biedt de Deluxe-versie nou echt zoveel voordelen? Een paar extra aansluitingen, specs hetzelfde......

AMD Athlon64 3500+ Venice 2,2 Ghz, 200Mhz, Boxed CPU
gaming, prijs/kwaliteit, koel.

> Ik hoor en lees echt helemaal niets meer over mensen die een Intel aanbevelen (m.u.v. encoding/decoding-toepassingen

Zalman CNPS7700-AlCu Processorkoeler
stil, lichter dan Cu, goede koeling, A-merk

> Vraag me hier wel af of de prijs/kwaliteit goed is t.o.v. koeling. Ook omdat er redelijk wat fans in de kast aanwezig zijn voor de koeling (en misschien ook niet echt stil?).

ASUS 7800GTX TOP videokaart
prestaties, gaming, benchmark, beter dan de "standaard"GTX, koeling.

> Hecht veel waarde aan een goede VGA. Volgens mij Dé videokaart van dit moment. Helaas geen budget voor 2xSLI.

Creative Inspire T5400 5.1 speakerset
5.1, A-merk, geen professioneel geluid, goede reviews.

Logitech MX518 muis
A-merk, gaming-muis, goede reviews.

Logitech UltraX Flat Keyboard toestenbord
A-merk, looks, goede reviews.

BenQ TFT FP937S+ 19" monitor
DVI, 8mb/s, looks, goede reviews

Nogmaals; ik hecht veel waarde aan snelheid, stabiliteit, voeding en koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Ik zou toch echt voor de Arctic Freezer 64 gaan. Die is beter dan de zalman en stiller en is nog goedkoper ook. Zoek maar naar een paar review's
http://www.insanetek.com/index.php?page=arcticcf64
http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=14140&PageId=2
http://www.driverheaven.n...nA64%20freezer/index3.htm

Vooral de laatste laat zien dat de freezer evengoed/beter presteerd en stiller is en goedkoper.

Het verschil tussen de premium versie en de gewone sli versie is dat op de premium de Northbridge passief gekoelt is en dat scheelt erg veel geluid. Dus voor stilte neem de premium

Waarom neem je geen 36 gb raptor, ( of 2x 36 in raid 0 )
Is goedkoper en belangrijkste is dat je windows erop staat.
Voor de overige opslag neem je "gewone" Hd's . Bijv de spinpiont van samsung, Erg stil (stilste op dit moment) en SATA II.

Nog over die videokaart. Je hebt een Tft scherm met max resolutie 1280 x 1024 en die 7800gtx komt pas echt uit de verf bij 1600 x 1200 en alles op max.
Als ik jouw was zou ik dus een graka van 250 euries kopen en over een jaar weer een van 250 euries ( misschien dan wel de 7800gtx)

Maar ja de keuze blijft aan jouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
chrisborst schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:19:
Als ik jouw was zou ik voor een videokaart gaan van rond de 250 euro en dan over een jaar weer updaten. die nieuwe kaarten hebben de slechste prijs/kwaliteits.
Vandaar dat de 7800GTX in de Best Buy van deze maand staat... :)
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Dat is ook logisch High end game systeem => dus duurste en beste presterende videokaart van die moment. Wat ik bedoel dat een videokaart van 250 euro niet 2x zo slecht is een 7800 gtx. Heeft dus die niet de beste prijs/kwaliteits verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
BramAAH nogmaals ik zou voor zo'n dure kaart toch ook een Zalman Vf-700Cu nemen dat is hij wel waard.

Bovendien is het inderdaad af te vragen of je wel zo'n dure moet nemen aangezien een 6800GT/X800pro enz. nog alles is een goede resolutie speeld, bovendien heb je een Sli mobo gekozen dus kun je over een jaartje prima een 6800GT bijprikken (ik denk dan iets van 160/170 euro) en is sneller dan 1X7800GTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Tw34jer schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:49:
BramAAH nogmaals ik zou voor zo'n dure kaart toch ook een Zalman Vf-700Cu nemen dat is hij wel waard.

Bovendien is het inderdaad af te vragen of je wel zo'n dure moet nemen aangezien een 6800GT/X800pro enz. nog alles is een goede resolutie speeld, bovendien heb je een Sli mobo gekozen dus kun je over een jaartje prima een 6800GT bijprikken (ik denk dan iets van 160/170 euro) en is sneller dan 1X7800GTX :)
Op de top versie zit al een cooler van Arctic cooling dus die is stil en goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
yepz dat klopt het duurt ook niet lang en de kaart wordt ingehaalt door een nieuwe generatie, die zal dan niet sneller zijn maar heeft weer nieuwe features en zal het wellicht ook erg goed doen.
dus dan heb je in feite een oud kaartje alweer met een GTX labeltje erop.

Dus ik zou zeggen als je dan toch de huidige generatie wil volgen neem dan een GF7 GT, kost minder geld en over een tijdje verkoop je hem weer en stop je er een GF8 in, het gaat immers allemaal zo hard.

Verder ik blijf erbij inversteer in die X2 cpu, want het is echt een waanzinnig goed presterend cputje, en niet alleen in applicaties, dat is een extra dat hij daar goed in presteert (en dan met name dual tasken), maar ook singletreaden doet hij beter als een normale Athlon 64. Maar denk ook aan een game spelen en op de achtergrond een dvdtje branden/dvd rippen, of een andere applicatie.

Cpu cooler is een Arctic net zo'n goede keuze als een zalman, alleen de zalman zal duurder zijn. ik zou dus de Arctic overwegen.

Hardeschijf zou ik zowiezo een extra 7200rpm schijf doen al is het alleen maar voor opslag.

Nec brander is een goede keuze, maar heb je daar dan ook nog een losse dvdrom bij nodig?
Over het algemeen als je wat wil branden gaat het fijner als je dat eerst imaged en dan brand.
On The Fly is niet echt aan te raden zeker niet met de snelheid die tegenwoordig gebrand wordt, en bovendien je hebt een grote schijf, kan best wel een image opgeript worden lijkt mij.

succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als geluidskaart kan je misschien de Creative X-Fi overwegen. Deze schijnen ( in reviews bevestigd )
nog weer véél mooier geluid te produceren dan de Audigy's

Maar, zoals al eerder werd gezegd: 'Tis maar net hoeveel waarde je er aan hecht'

Het verschil tussen de AC '97 onboard en een Audigy1 is al erg groot, laat staan dat de 2 niet een toegevoegde waarde zou zijn.

Persoonlijk zou ik voor de X-Fi gaan, de Audigy is alweer een redelijk 'verouderde' chip :)

De CPU koeler zou je kunnen vervangen door een Artic Silencer 64. Kosten maar een kleine 15 euro, koelen redelijk goed en zijn bovenal erg stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tw34jer schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 15:49:

Heb begrepen dat de 7800GTX TOP een goede koeling heeft en dat een andere koeling lastig te monteren is op deze kaart.

Als ik de benchmarks moet geloven steekt de 7800GTX met kop en schouders boven de anderen uit. Je kunt het ook zo beredeneren dat je nu 1x7800GTX koopt en over 3 jaar een (dan goedkopere) 7800GTX bijplaatst. Vraag me af of dit duurder is dan nu 1x6800GT, over een jaar 2x6800GT en over 3 jaar alsnog bv. 2x7800GTX.

Overigens vraag ik me af of de processor niet de beperkende factor is.

Ik hoor niemand commentaar geven op de SilentMaxx HDD cooler i.c.m. de Raptor. Graag zou ik hier iemands visie over willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
duncanvdlinden schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:02:
Nec brander is een goede keuze, maar heb je daar dan ook nog een losse dvdrom bij nodig?
Over het algemeen als je wat wil branden gaat het fijner als je dat eerst imaged en dan brand.
On The Fly is niet echt aan te raden zeker niet met de snelheid die tegenwoordig gebrand wordt, en bovendien je hebt een grote schijf, kan best wel een image opgeript worden lijkt mij.

succes met je keuze!
En de losse DVD-speler vervangen door en CD-RW? Zijn de prestaties van een CD-RW beter dan die van een DVD-RW voor het branden van CD's?

Overigens iemand ervaring met merken DVD's die het zowel op de NEC 3450 DVD-RW als een Pioneer 530 DVD-recorder (-R) goed functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 00:52

redyak

Try and Fail

Ik zou de CD-brander eruit laten, ik heb momenteel ook een CD-RW en DVD en DVD-RW en je wordt er gek van als je aan het branden bent. Steeds in Nero de andere brander kiezen.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Nu online

Haan

dotnetter

Wat betreft de videokaarten, ik denk niet dat je er later nog een identieke videokaart bij gaat plaatsen.

Afgezien van de vraag of je er dan nog aan kan komen.. de ontwikkeling gaat zo hard, dat over je 3 jaar keihard uitgelachen wordt met een 7800 GTX in SLI, omdat dat dan gewoon ver achter ligt op de huidige kaarten van dat moment. Daarbij moet je ook niet vergeten dat er nieuwe features komen, die je dan niet kan gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan DirectX 10 (tegen die tijd waarschijnlijk al 11), shadermodel versie 4/5 etc).

Dus als je nu tevreden bent met je keuze voor een 7800 GTX, gewoon doen. Het is nooit nuttig om op dit gebied rekening te houden met wat er nog gaat komen, daarvoor veranderd er teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Ik heb pasgeleden ook een nieuwe PC gekocht, ook zelfde geheugen, alleen door een foutje 2x 512 en 1x 1 gig. (Over paar maandjes maar weer ff 1 gig bijprikken voor DC) Maargoed mijn 2 cents.. :P

Heb je ook naar plextor dvd-roms/rw gekeken? Deze heb ikzelf en ben er tot nu toe zeer over te spreken.

Een mobo met sli is een goede investering. Is iets duurder, maar kan je over een 2 jaar een paar honderd euro besparen als je een 2e gfx erbij prikt ipv een grote nieuwe koopt.

De videokaart is gewoon top, kan je wel even mee voort. Over twee jaar een 2e erbij prikken en je kan weer 2 jaar voort.

Euh.. 2e schijf... DOEN! 74 gig is te weinig, geloof me. Ik heb een anderhalve maand geleden 37 gig + 200 gig gekocht. Had al een externe van 250. Zitten nu alle drie vol! Ik bedoel maar. Om geld te besparen zou ik voor een 7200 rpm exemplaar gaan met 8 mb en zoals al gezegd is windows + games (+ fraps en veelgebruikte apps) op de 10.000 rpm schijf proppen.

Cpu.. ja 3500+ venice.. Je kan er alles van zeggen, games berusten niet echt meer op CPU tenminste, 3500+ is goed zat. Daarentegen als je veel apps gaat draaien (bitcomet + mirc + msn + IE + ... etc) is een grotere mss handig (is mijn ervaring! Zelf 3800+ venice en toch redelijk grote CPU belasting) scheelt je ook weer hoop gezeur bij upgraden. Kan dan jaartje later bijv.

Zoals eerder is gezegd, kijk ook eens naar de NEXUS kasten. Voeding zit er al in. Wel redelijk stil bij mij (tenminste, de 10.000 rpm schijf hoor je wel als mcAfee bijv. gaat scannen 7200 prm schijf hoor je helemaal niet! Laatste tijd hoord eik hem trouwens bijna niet meer, of ik raakte er al aan gewend maargoed.. Ik hoorde de PC ook een beetje brommen maar dat kwam omdat een fan op mijn moederbord niet lekker liep en nu dus terug is naar Asus (Na 't weekend nieuw moederbord).

Floppy, heb ik niet gedaan, maar mss toch hadden moeten doen, wat is 15€ op zo'n bedrag 8)7

Geluidskaart, heb dezelfde. Mooi ding, goed geluid vind ik.

Cardreader altijd handig.

Tja, wat kan ik nog meer zeggen...

Je kan de aanschaf wel uitstellen tot het bijvoorbeeld goedkoper word of dat er een nieuwer exemplaar komt, maar dat heb je altijd!

Ik heb deze PC anderhalve maand geleden gekocht toen de r520 bijna zou uitkomen. Toch een x850xtpe gekocht, mss was 't een foute beslissing, maar ik heb er helemaal geen spijt van!

Tja wat je samengesteld heb is gewoon een top PC, best prijskaartje, maar je kan er nog zeker 3 jaar alle spellen redelijk mee spelen zonder tussendoor gezeik te hebben van upgrades enz.

//edit

Koeling zit al standaar op de GPU, CPU (boxed) en 't mobo had er ook een ><. Deze zijn gewoon goed. HDD koeler is niet nodig! Gewoon paar goede casefans in je kast proppen doet al genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Kiev op 23-09-2005 16:50 ]

Pagina: 1