Toon posts:

A8N-SLI deluxe onboard netwerk kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, tijdens het internetten was opeens mijn onboard netwerkkaart(Marvell) verdwenen, ik heb nog gekeken of de ledjes nog branden, alles werkt goed. Maar op eens of andere manier kan windows de netwerk kaart niet meer detecteren :'( . Ik heb daarnaast ook nog ff in de biosinstellingen gekeken, daar staat de netwerkkaart gewoon ge-enabled. De Nvidia onboardethernet werkt wel. :/
Ligt het nou aan de software of aan de hardware ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 23:48 ]

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Als je kijkt onder apparaatbeheer (in het configuratiescherm en dan systeem onder het tabblad hardware), zie je dan nog wel netwerkadapters? Of staat daar dat windows een onbekend ding heeft gevonden in je systeem (aangegeven met een geel bolletje).
Anywayz, zou ik proberen de drivers opnieuw te installeren (die kan je waarschijnljk wel downloaden van de asus site).
suc6

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Als hij het weer doet, moet je ook eens bij het energiebeheer van het apparaat kijken. Zorg ervoor dat 'dit apparaat mag worden uitgeschakeld bla bla' uit staat.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Welke drivers gebruik je?

ik heb dit wel eens bij me zelf gehad en heb ik de drivers opneiuw geinstalleerd en toen werkte die tot op vandaag nog steeds. Misschien een idee.

De nieuwe Yukon drivers:

http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Sorry voor offtopic maar waarom prefereer je de marvell boven de nvidia poort ?
Beiden zijn 1gbit naar mijn weten.

Verwijderd

Topicstarter
norris92 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:12:
Als je kijkt onder apparaatbeheer (in het configuratiescherm en dan systeem onder het tabblad hardware), zie je dan nog wel netwerkadapters? Of staat daar dat windows een onbekend ding heeft gevonden in je systeem (aangegeven met een geel bolletje).
Anywayz, zou ik proberen de drivers opnieuw te installeren (die kan je waarschijnljk wel downloaden van de asus site).
suc6
Twix schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:29:
Welke drivers gebruik je?

ik heb dit wel eens bij me zelf gehad en heb ik de drivers opneiuw geinstalleerd en toen werkte die tot op vandaag nog steeds. Misschien een idee.

De nieuwe Yukon drivers:

http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3
Ik zie wel netwerkadapters, maar er staan alleen maar 2 netwerkadapters bij, bluetooth LAN acces en de NVIDIA ethernet.
Daarnaast zie ik idd 2 onbekende devices, maar deze 2 devices zijn PCI devices en ik heb deze 2 drivers probern te updaten met de nieuwe drivers van marvell, maar helaas niet gevonden.
enakje schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:39:
Klopt, ik heb zomaar een gebruik zonder bij na te denken. :P

maar bedankt voor jullie reacties, ik zal wel ff wat verder onderzoeken.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
enakje schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:39:
Nee tis nog leuker, die Marvell is maar 100Mbit :P.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

heeft wel niets met je Marvell te maken maar aangezien je 2 onbekende PCI devices hebt moet je misschien even de nieuwe Nforce 6.67 downloaden

Nforce 6.67 (kan je hier neerhalen)

welke BIOS versie heb je probeer eens een update misschien dat dat helpt of een BIOS reset.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

The__Virus schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:53:
[...]

Nee tis nog leuker, die Marvell is maar 100Mbit :P.
Uit de site van Asus:
Dual Gigabit LAN & AI NET2
Het geïntegreerde dual Gigabit LAN-ontwerp laat een PC dienst doen als netwerk gateway voor het beheer van gegevensverkeer tussen twee afzonderlijke netwerken. Dit maakt snelle gegevensoverdracht mogelijk van WAN naar LAN zonder enige toegevoegde arbitratie of latentie.
ASUS AI NET2 detecteert op afstand een kabelverbinding zodra u het systeem aanzet, en rapporteert eventuele defecte verbindingen terug tot op 100 meter met een nauwkeurigheid van 1 meter.
Beide zijn gigabit lan dus ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1