Bootable DVD OS X

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
Hm. Heb hier een OS X DVD (Tiger) install, die, na op "Install" te hebben gedubbelklikt, netjes de melding geeft "Ik ga even rebooten, lalalala, en daarna verder met installeren". *reboot* en vervolgens kom ik doodleuk in Jaguar terecht. Niks installeren dus.

Even handmatig gereboot, "C" ingedrukt houden tijdens het booten, maar dan krijg ik een 'classic-os' paars mapje te zien wat knipperend afwisselt met een mapje met vraagteken. Daaruit kan ik opmaken dat 'ie niet weet wat 'ie moet booten.

Kan ik nu zonder problemen bijvoorbeeld in m'n system preferences aangeven dat hij (Powerbook 17") de DVD als opstartschijf moet kiezen? Zat me namelijk te bedenken dat wanneer hij die als opstartschijf kiest, en blijft hangen in het "Ik-weet-niet-welke-schijf-ik-moet-booten-knipperding" dan heb ik dus een vet probleem.

Iemand tips?

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 00:20
Powerbook aanzetten en alt ingedrukt houden, krijg je een boot menu...
Kan eventueel ook nog altijd nadat je de dvd als opstartschijf hebt gekozen in de voorkeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door leon1e op 22-09-2005 09:31 ]

• Willem
Ok, maar als ik dus voor die laatste optie ga, hoe zeker ben ik er dan van dat als dat mislukt, ik gewoon weer Jaguar in kan als het moet... optie 1 weer?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Klinkt als een slecht gebrande DVD. Ik had hetzelfde toen ik mijn ADC tiger image fout had gebrand.

Door te fikken met de disk utility ging alles wel goed.

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 00:20
Ja, dan kun je altijd weer met de alt toets terug in het boot menu en de jaguar partitie kiezen...

[ Voor 22% gewijzigd door leon1e op 22-09-2005 09:31 ]

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Uray schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:34:
Eh, Jongens... Beetje Fout Hoor, Tiger Fikken... O-)
Niet als je hem volledig legaal bij je ADC vandaan kunt trekken natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Nietzman op 21-09-2005 23:36 ]

• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-02 19:54
als je de orginele CD/DVD van je Jaguar nog hebt kun je daar van booten en dan bovenin (ik dacht bij Tools) altijd weer een andere Opstartschijf kiezen, dus je kunt eens van je Jaguar booten om te kijken of het misschien aan de dvd-lezer ligt. Als je gewoon kan booten van je Jaguar CD/DVD dan kun je dus de Opstartschijf eens op de DVD zetten, faalt dit toch, dan boot je weer van je Jaguar CD/DVD en zet je je Opstartschijf terug.

Edit: wow, ineens veel reacties :P Alt werkt ook jah

[ Voor 7% gewijzigd door Wizzkid007 op 21-09-2005 23:38 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verder lijkt dit inderdaad wel op een slechte Tiger DVD, al zou het alt-trucje moeten werken.

[ Voor 70% gewijzigd door leon1e op 22-09-2005 09:35 ]

Launching containers into space

• Willem
Jups, ALT does the trick. :)
Even snel geprobeerd, off we go.

• Willem
En vanaf Tiger :w

Dus bedankt voor de hulp.