[Speedtouch 510i] Vaak niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:01
Ik heb een probleem met onze modem/router ding, de Speedtouch 510i. Heel vaak lukt het gewoon niet om hem te benaderen. http://10.0.0.138 doet dan he-le-maal niets. Pingen lukt wel gewoon. Vandaag ook weer, eMule doet gek dus ik kijk ff naar de NAT instellingen. Ik heb 1x geklikt op de knop om de NAT instellingen te kijken, en poef, ik kan mijn router meteen niet meer benaderen. Dit is dan op alle computers, dus het ligt niet aan mijn PC.

Ik heb de search gebruikt, maar een topic waarin exact mijn probleem ter sprake komt heb ik eigenlijk niet gevonden, tenzij er misschien iemand is die mij de juiste zoektermen kan geven.

Iemand een oplossing?

Oeps, volgens mij moet deze meer in het Netwerk forum. Schopje a.u.b. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 21-09-2005 23:13 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, heb je vaste ip's ingesteld?
Ben daar nl. een voorstander van. Gaan de lampjes van de speedtouch ook uit nadat je geen internet mee hebt?
Je kan het volgende overwegen:
Reset to factory settings
Firmware update

Whatever.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:01
Lampjes van de Speedtouch gaan niet uit, firmware update al eens gedaan (maakt niet uit), factory settings kan ik nog proberen. IP's gaan via DHCP, geen vaste IP's dus.

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd trouwens, maar mijn internet blijft wel gewoon werken. Alleen de router is niet meer te benaderen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door MarcoC op 22-09-2005 15:32 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

MarcoC schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:12:
Dit is dan op alle computers, dus het ligt niet aan mijn PC.

Ik heb de search gebruikt, maar een topic waarin exact mijn probleem ter sprake komt heb ik eigenlijk niet gevonden, tenzij er misschien iemand is die mij de juiste zoektermen kan geven.

Iemand een oplossing?

Oeps, volgens mij moet deze meer in het Netwerk forum. Schopje a.u.b. 8)7
Dan heb je niet goed gesearched! Dat is een UPNP probleem :)

Zoek op speedtouch en UPNP. Je speedtouch gaat over zijn nek waarschijnlijk door UPNP

Ik heb het al verscheidenen keren gepost hoe op te lossen.

Het is meer een veiligheidsprobleem vanuit windows of iets dergelijks.

de speedtouch zend een illegaal signaal door en windows blokkeerd dat, want met Linux kan je erwel in.

Je moet de internet-gateway uitschakelen in windows. En eventueel UPNP altijd toestaan van ip 10.0.0.138... Zie search..

Speedtouch freak