Toon posts:

[TI-BASIC/Z80 ASM] Kopiëerbeveiliging TI-84 software*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

ik ben momenteel bezig met een applicatie te schijven in TI-Basic voor een Texas Instrument ( rekentoestel ) 84.
Ik zou dit programma willen beveiligen tegen copyeren en dus een soort lisensie systeem inbouwen.
Ik heb links en rechts al opgevangen dat er in een TI 83 + en TI 84 een unieke ID code zit ( waar texas zelf ook gebruik van maakt voor hun soft te beschermen en ook de mogelijkheid bied om met die je dan online te registreren )
Nu ben ik op zoek hoe ik die ID code kan aanroepen in TI-Basic of ASM ( moest het mogelijk zijn, liefst in TI-Basic )

Ik heb ooit eens de SDK ' ID code' gevonden op ticalc.org in ti-basic maar die werkt helaas niet.
weet er iemand hoe je die ID code in je programma kan aanroepen ?
of via ASM in een str zetten en dan vanuit TI basic een vergelijking uitvoeren ?

Alvast bedankt!
Chris,

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:21

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

* MueR kijkt eens naar boekenkast..
Als ik me niet heel sterk vergis krijg je een redelijk dik handboek bij zo'n rekenmachine. Daar staat een flink stuk in over programmeren op dat ding. Staat het daar niet in? Staat het anders niet gewoon op de site van TI?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:26
Als je t in TI-Basic programmeert kan iedereen dat natuurlijk ook weer eruit programmeren.....

In ASM ook, maar dat is aanzienlijk moeilijker. TI-Basic is zelfs op de calc zelf nog te editten...

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23
Toen ik ooit mijn TI kreeg zat er zo'n groot dit wit boek bij. De user manual, waarin o.a. dingen instonden over die specifieke programmeertaal. De programma's die wij toendertijd schreven kon door iedereen worden aangepast, maar als ik het goed begrijp wil jij je applicatie op de desktop PC maken en daarna op je TI zetten?

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik heb zo'n 2 jaartjes geleden bijna de complete manual van de TI-83+ doorgenomen :|, maar ben nergens zoiets tegenkomen over ID informatie uit de rekenmachine halen. Dus dit kan hoogstwaarschijnlijk niet in basic. Heb nog wel een link naar een site met veel TI programmatje's: www.ticalc.org, misschien dat je daar iets kunt vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Upsal op 21-09-2005 23:33 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In TI-BASIC kan het sowieso niet, om de redenen die hierboven al genoemd zijn. En in ASM heeft het geen zin, aangezien het er zo uit te pikken is, als het in ASM überhaupt al kan. Dat uitlezen van het product-ID zal sowieso via een bepaald commando gaan, en dat is dus een kwestie van opzoeken en eruit slopen.

Je kan je tijd beter stoppen in een "papieren" licentie, in plaats van een kopiëerbeveiliging.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1