Toon posts:

Nforce3 of VIA K8T800 Pro chipset op mobo :S?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ga een nieuwe pc samen stellen. Ik heb inmiddels al een x800 xt pe (AGP) gekocht. Deze deed het in mijn huidige pc niet echt geweldig:

Intel p4: 2,53 GHz (FBS 533mhz, 512 K cache)
Moederbord: Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX moederbord.
Geheugen: 768 mb DDR

Heb de kaart dus bij paar vrienden getest 1 met:
Amd 64 3200 +
epox 250gb nforce 3
512 mb

In deze pc deed mijn videokaart het ook niet echt geweldig :S (3d mark05: 45..)

Bij weer een andere vriend:
Amd xp 3500
Asus A7v600 met VIA KT600
1 gig

In deze pc deed hij het een stuk beter (doom3 1024 x 1280 4x anti 60 fps) 3dmark 05: 58..

Om een lang verhaal kort te maken:
Welk moederboard kan ik het beste nemen? Eentje met een Nforce3 chipset of eentje met een VIA K8T800 Pro chipset, bv de Asus A8V (dit moederbord had ik eigenlijk op het oog)

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=GHEA08&#tecData  ook geen ven op nothbridge das positief)

kunnen jullie me helpen?

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:38:
Hallo mensen,

Ik ga een nieuwe pc samen stellen. Ik heb inmiddels al een x800 xt pe (AGP) gekocht. Deze deed het in mijn huidige pc niet echt geweldig:

Intel p4: 2,53 GHz (FBS 533mhz, 512 K cache)
Moederbord: Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX moederbord.
Geheugen: 768 mb DDR

Heb de kaart dus bij paar vrienden getest 1 met:
Amd 64 3200 +
epox 250gb nforce 3
512 mb

In deze pc deed mijn videokaart het ook niet echt geweldig :S (3d mark05: 45..)

Bij weer een andere vriend:
Amd xp 3500
Asus A7v600 met VIA KT600
1 gig

In deze pc deed hij het een stuk beter (doom3 1024 x 1280 4x anti 60 fps) 3dmark 05: 58..

Om een lang verhaal kort te maken:
Welk moederboard kan ik het beste nemen? Eentje met een Nforce3 chipset of eentje met een VIA K8T800 Pro chipset, bv de Asus A8V (dit moederbord had ik eigenlijk op het oog)

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=GHEA08&#tecData  ook geen ven op nothbridge das positief)

kunnen jullie me helpen?
Het verschil in performace heeft te maken met meer onderdelen dande genoemde, maar die 1 gieg helpt wel ja (Trouwens,.. een AMD XP 3500 ?? ken ik niet, maar goed)

Ik ben zelf er tevreden met mijn Nforce 3 250GB mobootje (zie ander topic), maar die VIA is ook niet slecht hoor... Zelf ben ik tot nu toe nog het meest tevreden over Sis chipsets. Vroeger was het echte meuk, maar de laatste 2/3 jaar maken ze hele goeie chipsets.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kijk eens naar vergelijkende benchmarks van 2 bordjes die je graag wil, zo heel veel maakt het niet uit of je een Nvidia of een Via chipset neemt.

Met^^ Het verschil in de 2 systemen van je vrienden zit em zeker niet in de chipset maar eerder dat de "Via"-vriend een snellere CPU en Zal wel een XP3200+ zijn. meer geheugen heeft, waardoor het gehele systeem wat beter presteert. Ik dacht trouwens dat de Nvidia chipset net ietjes sneller is in games volgens de benchmarks die ik gezien heb, is wel al weer een tijdje geleden. Trouwens zoveel zeggen die benchmarks ook weer nie, misschien dat je "Via"-vriend zijn pc 'schoner' was (minder achtergrond progjes enz...)

Om je kaart in 2 totaal verchillende systemen te testen en daar je conclusie uit te trekken is eigenlijk verkeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door kluyze op 21-09-2005 21:51 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kluyze schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:48:
Kijk eens naar vergelijkende benchmarks van 2 bordjes die je graag wil, zo heel veel maakt het niet uit of je een Nvidia of een Via chipset neemt.

Met^^ Het verschil in de 2 systemen van je vrienden zit em zeker niet in de chipset maar eerder dat de "Via"-vriend een snellere CPU en meer geheugen heeft, waardoor het gehele systeem wat beter presteert Ik dacht trouwens dat de Nvidia chipset net ietjes sneller is in games volgens de benchmarks die ik gezien heb, is wel al weer een tijdje geleden . Trouwens zoveel zeggen die benchmarks ook weer nie, misschien dat je "Via"-vriend zijn pc 'schoner' was (minder achtergrond progjes enz...)

Om je kaart in 2 totaal verchillende systemen te testen en daar je conclusie uit te trekken is eigenlijk verkeerd.
Inderdaad, en waarschijnlijk heb je ook de oude drivers niet goed verwijderd waardoor de prestatie ook wat achteruit kan gaan.

Er zijn met andere woorden heel veel factoren die hierbij kunnen meespelen :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmszz hoe werkt ie benchmark shit eigenlijk ? net ff op tweakers ernaar gekeken maar staat catogorie mobo's niet bij :S

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk hier voor een handige test met 9 verschillende s939 moederborden. Zoals je daar dan ziet maakt het maar weinig uit.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:45
bij de keuze tussen via en nvidia, zou ik voor nvidia gaan. ik merk keer op keer dat er altijd wat mis is met via chipsets. van instabiliteit tot tvkaarten die maar niet willen werken

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:13
@ TS dit is een heel mooi moederbord voor weinig ;)

Verwijderd

Topicstarter
kheb gehoort dat MSI altijd veel problemen levert ... Ook dat je moet oppassen met northbrige coller ivm kapot gaan, vriend van me had dit nl. en hierdoor oowk zijn proc. overleden....
Asus is toch ook The best you can get of maakt dat oowk nikszz meer uit?

• jorisw86
  • Laatst online: 08:31
ik zit met het zelfde probleem of de asus a8v deluxe of die msn k8 neo 2 platinum ik heb niet zoveel vetrouwen meer in via namelijk

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:12:
kheb gehoort dat MSI altijd veel problemen levert ... Ook dat je moet oppassen met northbrige coller ivm kapot gaan, vriend van me had dit nl. en hierdoor oowk zijn proc. overleden....
Asus is toch ook The best you can get of maakt dat oowk nikszz meer uit?
Zou je het erg vinden om een beetje meer op je taal te letten? Dit leest veel aangenamer en de andere forumbezoekers krijgen een betere indruk van je.

Je slogan doet me denken aan: "Gilette, the best a man can get" :P

In ieder geval, persoonlijk heb ik geen ervaring met de recente MSI moederborden maar MSI heeft altijd in mijn lijstje van kwaliteitsmerken gestaan. Asus heeft op een aantal moederborden last gehad met lawaaierige fannetjes maar met een mailtje naar Asus krijg je een vervangend, stiller exemplaar opgestuurd.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Admiral Freebee schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:39:
[...]

Zou je het erg vinden om een beetje meer op je taal te letten? Dit leest veel aangenamer en de andere forumbezoekers krijgen een betere indruk van je.

Je slogan doet me denken aan: "Gilette, the best a man can get" :P

In ieder geval, persoonlijk heb ik geen ervaring met de recente MSI moederborden maar MSI heeft altijd in mijn lijstje van kwaliteitsmerken gestaan. Asus heeft op een aantal moederborden last gehad met lawaaierige fannetjes maar met een mailtje naar Asus krijg je een vervangend, stiller exemplaar opgestuurd.
Ik heb een Asus bord en merk dat ik de Asus beter dan de MSI kan OC, verder kan ik melden dat MSI me bordje wil fixen middels een andere BIOS chip er op te zetten voor een bijdrage in de kosten van 15 Euro. :)

Discussie VIA of Nforce zal net zo gaan als AMD of Intel......eindeloos dus! :>

offtopic:
De taal zal specifieke MSN taal zijn, geen touw aan vaste knopen, zijn geboortejaar zal wel in zijn nick staan........lijkt me logisch

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry dat ik zo slordig type!!!

Ik snap dat het moeilijk is, dat vind ik dus ook van daar dat ik hier ook ben ... Ik denk dat ik maar gewon kies voor " iene mine mutten"

• jorisw86
  • Laatst online: 08:31
ik denk juist dat ik voor de msi ga wegens de nforce 3 chipset heb met 2 andere chipset al gezeur gehad dat het met bepaald nieuwe games die uitkwamen het niet goed werkte en dergelijke en wil gewoon zeker zijn dat dit niet weer gebeurd.

dan maar een nb fan die meer lawaai maakt fix ik wel wat op.

en volgens my draait een nforce chipset ook beter met een nvidia kaart.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Duidelijk zat :)

Die rare MSN smilies werken overigens niet op het forum ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.