Ik heb dus mijn pc via mijn Terratec DMXfire 1024 geluidskaart op mijn Harman Kardon HK690 stereo versterker aangesloten met een mini-jack > tulp interlink. Ik heb een goede afgeschermde IXOS kabel gebruikt. Ik had met mijn oude goedkope Panasonic surround versterker altijd ruis en hoopte nu beter geluid te hebben én van die ruis af te zijn. De geluidskwaliteit is wel veel beter maar de ruis is nog steeds aanwezig. Het is wel minder, maar zeker niet verdwenen. Vooral als ik het volume harder zet en er speelt even niets dan hoor ik een constante ruis.
Helaas heb ik in mijn appartement geen geaarde stopcontacten. Ik vermoed dat dat de oorzaak is. Mijn Harman versterker heeft de mogelijkheid om te aarden. Zou dat veel uitmaken? En waarop moet ik aarden? Ik heb weleens gehoord dat een CV buis prima is maar die zijn allemaal geverfd. Ik overweeg een deel schoon te schrapen en er een aarde kabel op aan te sluiten. Of zou het aan de interne geluidskaart liggen?
Iemand nog meer tips?
Helaas heb ik in mijn appartement geen geaarde stopcontacten. Ik vermoed dat dat de oorzaak is. Mijn Harman versterker heeft de mogelijkheid om te aarden. Zou dat veel uitmaken? En waarop moet ik aarden? Ik heb weleens gehoord dat een CV buis prima is maar die zijn allemaal geverfd. Ik overweeg een deel schoon te schrapen en er een aarde kabel op aan te sluiten. Of zou het aan de interne geluidskaart liggen?
Iemand nog meer tips?
A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.