Ik sorteer de foto's uit m'n camera altijd op dezelfde manier, namelijk:
- map met "jaar-maand-dag onderwerp"
- daarin submap "RAW" met de RAW-bestanden
Het kopiëren vanaf m'n CF-kaartje (met cardreader) moest wel makkelijker kunnen met een batch-bestandje bedacht ik me, dus maar even wat in m'n geheugen gegraven naar DOS-commando's en wat opgezocht met Google.
Tot nog toe heb ik het volgende gebakken:
Ik krijg nu een nieuwe map op m'n desktop en m'n geheugenkaartje wordt snel geformateerd en voorzien van m'n naam (handig als ie kwijt raakt). De nieuwe map bevat een map "RAW" met daarin zonder sub-mappen alle bestanden van het CF-kaartje. Alleen die nieuwe map heet vandaag dus bijvoorbeeld "21-09-2005 _evenement_".
Aangezien dit met sorteren niet handig is, zou ik dus willen dattie "2005-09-21 _evenement_" heet. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
- map met "jaar-maand-dag onderwerp"
- daarin submap "RAW" met de RAW-bestanden
Het kopiëren vanaf m'n CF-kaartje (met cardreader) moest wel makkelijker kunnen met een batch-bestandje bedacht ik me, dus maar even wat in m'n geheugen gegraven naar DOS-commando's en wat opgezocht met Google.
Tot nog toe heb ik het volgende gebakken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| @echo off
set drivedst=%USERPROFILE%\Bureaublad
set drivesrc=H:\
set copycmd=xxcopy /sgf /c /d /h /i /r /k /y
FOR /F "TOKENS=1* DELIMS= " %%A IN ('DATE/T') DO SET CDATE=%%B
FOR /F "TOKENS=1,2 eol=/ DELIMS=/ " %%A IN ('DATE/T') DO SET yyyy=%%B
FOR /F "TOKENS=1,2 DELIMS=/ eol=/" %%A IN ('echo %CDATE%') DO SET mm=%%B
FOR /F "TOKENS=2,3 DELIMS=/ " %%A IN ('echo %CDATE%') DO SET dd=%%B
SET folder=%dd%%mm%%yyyy% _evenement_
%copycmd% %drivesrc% "%drivedst%\%folder%\RAW"
format H: /q /y /v:Martijn
cls |
Ik krijg nu een nieuwe map op m'n desktop en m'n geheugenkaartje wordt snel geformateerd en voorzien van m'n naam (handig als ie kwijt raakt). De nieuwe map bevat een map "RAW" met daarin zonder sub-mappen alle bestanden van het CF-kaartje. Alleen die nieuwe map heet vandaag dus bijvoorbeeld "21-09-2005 _evenement_".
Aangezien dit met sorteren niet handig is, zou ik dus willen dattie "2005-09-21 _evenement_" heet. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?