SMTP poort dicht maar wel mailen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Hoi,

Zoals nog meer tweakers hier zit ik op windesheim en daar hebben ze lekker poort 25 dichtgetimmerd. oftewel, geen mail verzenden via een externe mailserver via pop3. mooi bagger dus.

Het systeembeheer gaaft aan dat die poort dicht zit, een duidelijke reden wilden ze niet geven, iets met mogelijk misbruik oid. (mooi crue aangezien FTP poorten etc wel gewoon open staan) Allemaal leuk en aardig maar ik wil mail kunnen versturen en ik heb geen behoefte aan een web based interface.

Kortom, is dit te omzeilen en zoja, hoe?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

Outerspace

Admin General Chat
Niet :)
Vraag je systeembeerder om duidelijkheid waarom je niet mag mailen.

Ik denk dat het heeft te maken met virussen ofzo.

Wauw, een sig!

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 07:48
Ik denk niet dat het de bedoeling is, dat we jouw gaan vertellen hoe iets omzeilt moet worden :/
Ze gooien die poort niet voor nix dicht.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is er ook geen SMTP relay?

Je hebt het trouwens over poort 25 en pop3. Poort 25 is SMTP. Je zegt er ook niet bij of de poort naar binnen of naar buiten geblokkeerd is. Wat wil je nou precies?

[ Voor 77% gewijzigd door GlowMouse op 21-09-2005 21:35 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier kunnen we inderdaad niets mee. Naast dat we mensen in principe nooit helpen om beveiligingen te omzeilen vergeet jij ook om een samenhangend verhaal te posten waar nuttige informatie in staat :) Ik sluit je topic dus met het verzoek in het vervolg wat meer eigen inzet te tonen en de GoT policy in de gaten te houden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.