Toon posts:

PC slaat uit en start in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Korte vraag: mijn pc slaat soms helemaal uit en start dan op in de BIOS. Als ik de BIOS gewoon verlaat en verder opstart doet ie gewoon zijn ding. Hoe kan dit en wat gebeurt er?

Ik zit zelf te denken aan een verkeerd staande CMOS jumper of een autoreset na een error. Iemand het antwoord paraat?

Erwin

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ah, heb je toevallig je CPU overgeklokt of op een te hoge stand gezet :?
Dan kan het nog wel eens zijn, dat je weer terugspringt naar je BIOS en dat je hem even moet aanpassen :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, helemaal maagd dat ding

AMD64 3000+
2x 256Mb pc3200
Asus A8V deluxe

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Naja, bijna dan. Mijn PC slaat vaak (precies als je net lekker aan het fraggen bent in BF2) ineens spontaan uit......geen BSOD...niks. Hij start alleen niet automatisch op net als bij jou. Ik dacht dus dat het aan mijn mobo lag.....was net nieuw A8N Sli-deluxe. Ik ben alleen niet zo zachthandig geweest dus ik dacht: statische lading gehad ofzo. Nieuw moederbord gekocht dus, de A8N Sli-premium. Wat denk je? Nog steeds hetzelfde probleem.......... :'( ik word er echt gek van :( Nu maar een nieuwe voeding proberen (had ik beter eerst kunnen doen, was goedkoper geweest). Bij jou zal het niet aan je voeding liggen, maar misschien mobo wel beschadigd. Als iemand een suggestie voor mijn probleem heeft hoor ik het ook graag. Wil niet je topic rippen hoor, maar laat ik er gelijk maar even gebruik van maken dan he. :*)

A8N Sli-Premium
AMD 64 4000+
Asus 7800 GTX-TOP
2 gig corsair XMS
Thermaltake purepower 500 Watt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hebben jullie beiden het vinkje 'de computer automatisch opnieuw opstarten' bij de opstart en herstartinstellingen aan staan :?
te vinden bij eigenschappen van deze computer

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 21-09-2005 22:12 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ja, die staat uit. Maar mijn PC gaat dus niet opnieuw opstarten, maar hij slaat gewoon spontaan uit. Heeft trouwens niks met Windows ofzo te maken want hij doet het ook vaak direct nadat ik em heb aangezet. Maar in ieder geval _/-\o_
Pagina: 1