Toon posts:

Netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik ben van plan om bij ons thuis een netwerk aan te leggen na een verbouwing.Ik heb 4 desktop pc's en 2 laptop's, en wil dat deze allemaal op het internet kunnen en dat ik met deze ook games ( Battlefield 2, ET) tegen elkaar kan spelen via een lokaal netwerk.

Ik had het volgende idee maar ik weet niet of dit helemaal juist is.

ik heb een Speedtouch 510 adsl modem van Hetnet.

Afbeeldingslocatie: http://www.piczs.com/is.php?i=12990&img=netwerk2.JPG

Als er iets verkeerd zit of als er speciale hardware is die ik zou moeten hebben, hoor ik het graag.
( kijk niet naar het plaatje, heb ik snel gemaakt met paint)

Alvast Bedankt

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ziet er goed uit... :)
Zou er niks aan veranderen...

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, je plan is mogelijk.
Wat niet duidelijk was op de paint.afb. was dat de ADSL - Modem tevens een router is:
http://www.speedtouch.com/prod510.htm

Als je laptops ook BF2 aan kunnen, dan zou ik deze wired/wireless (hybride) connectie geven.
Dus simpel gezegd, geef de laptops ook de mogelijkheid om verbinding te krijgen d.m.v een UTP kabel.

• BFS
  • Laatst online: 23-04 13:24

BFS

Rude awakening

Waarom een wireless router ipv een AP?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon nog 2 extra kabels in mn switch en die laten liggen en gebruiken als ik gamen ( ivm de snellere verbinding met de kabel neem ik aan )?

• matinez
  • Niet online
BFS schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:04:
Waarom een wireless router ipv een AP?
De meeste WLan routers hebben eeen AP mode ingebouwd ;)
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:06:
dus gewoon nog 2 extra kabels in mn switch en die laten liggen en gebruiken als ik gamen ( ivm de snellere verbinding met de kabel neem ik aan )?
Jup, mocht je haperingen krijgen.
Inprincipe moet dit niet voorkomen, indoor gebruik van een Wlan AP/Router heeft een bepaalde signaalkwaliteit. Het ligt er een beetje aan of de omgeving van Hout of Beton is.
En beton, kan meerdere factoren signaal storing met zich mee brengen..

Signal depence on it

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een van deze pc's op mijn kamer staan, maar dat is op de 3e verdieping op zo'n 10 meter hoogte.Nu wil ik daar een extra kabel leggen om daar dan met laptop nog te kunnen gamen op mijn kamer,of als er vrienden komen en die ook internet nodig hebben.Kan ik dat doen door aan de kabel op mijn kamer een hub te hangen en dan een kabel naar mijn pc en een kabel extra of neemt dat de kwaliteit van de lijn zodanig af ?

• BFS
  • Laatst online: 23-04 13:24

BFS

Rude awakening

matinez schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:10:
[...]

De meeste WLan routers hebben eeen AP mode ingebouwd ;)
Ik weet het maar waarom betalen voor die extra functionaliteit als het (voorlopig) toch niet gebruikt gaat worden? We blijven toch Nederlanders he ;)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 18:54
Geen hub, neem een switch... werkt wat effectiever... pas wel op meer een switch een een switch enz.. dat is idd niet echt top voor je netwerk

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik nog een vraag :

Kan ik met deze hardware en opzet ook bestanden van de ene pc beschikbaar maken voor de anderen, en de printer die op mijn pc zit aangesloten delen met de andere pc's, zonder dat ik nog een printer server of zoiets nodig heb ?

• ShellGhost
Je kan je bestanden delen met de andere pc, no probs...
Voor je printer, dan zal je een pc aan moeten laten staan wanneer je vanaf een andere pc wilt printen...

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:28:
dan heb ik nog een vraag :
Kan ik met deze hardware en opzet ook bestanden van de ene pc beschikbaar maken voor de anderen,
en de printer die op mijn pc zit aangesloten delen met de andere pc's, zonder dat ik nog een printer server of zoiets nodig heb ?
Wat een mooie vraag!
Op verschillende Wlan routers(AP's :P ), kan je d.m.v. USB een printer aansluiten.
Zodra deze Wlan Router/AP altijd stroom heeft is het een printserver (lief he :> )

"Kan ik met deze hardware en opzet ook bestanden van de ene pc beschikbaar maken voor de anderen,"
Ja, even een thuisnetwerken opstellen en akkoord gaan met bestands en printerdeling.
Daarna is de map gedeelde documenten (shared docs) voor andere pc's te zien.
Je kan ook zelf andere mappen delen d.m.v. rechtermuisknopt DELEN.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Of een router kopen waar je je printer op aan kunt sluiten (ASUS WL-500G Deluxe heeft 2 USB-poorten, de 'gewone' WL-500G ook een LPT-poort)

offtopic:
vreemd, een luxere uitvoering heeft géén LPT aansluiting, ik zou het hebben omgedraaid...)

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
dat is geen probleem, maar het gaat erom dat mn er iemand anders kan printen vanaf zijn pc, zonder dat ze het eerst naar mij moeten mailen.het maakt niet uit of mijn pc dan aan moet staan, die is toch meestal wel aan :)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 18:54
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:34:
dat is geen probleem, maar het gaat erom dat mn er iemand anders kan printen vanaf zijn pc, zonder dat ze het eerst naar mij moeten mailen.het maakt niet uit of mijn pc dan aan moet staan, die is toch meestal wel aan :)
Dit is vrij basic voor de gemiddelde tweaker imo ;)

Neem hier eens een kijkje
En probeer dit eens!

[ Voor 14% gewijzigd door enveekaa op 21-09-2005 21:39 ]

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

ehhhhh...ben ik nu mis of klopt die tekening niet? Zijn modem is toch geen router (of er staat geen achter? Wie gaat er voor de interne IP-addresering zorgen??? Die Acces point/router gaat dat maar in 1 enkele richting doen, toch??? Tenzij jullie

*groot vraagteken stijgt op boven mijn hoofd* :?

SvennieG

• ShellGhost
Tybo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:15:
ehhhhh...ben ik nu mis of klopt die tekening niet? Zijn modem is toch geen router (of er staat geen achter? Wie gaat er voor de interne IP-addresering zorgen??? Die Acces point/router gaat dat maar in 1 enkele richting doen, toch??? Tenzij jullie

Grote kans dat die modem wel een ingebouwde dhcp server heeft...
Dat hebben ze bijna allemaal tegenwoordig...
Als het tenminste geen usb ding is... :)

[ Voor 4% gewijzigd door ShellGhost op 22-09-2005 09:18 ]

• matinez
  • Niet online
Tybo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:15:

Het ADSL modem in kwestie is tevens een Router ;)
Lees de vorige posts voor dat je post.

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Het ADSL modem in kwestie is tevens een Router ;)
Lees de vorige posts voor dat je post.
De TS heeft dit nooit gezegd, dit was een veronderstelling van de andere posters. Of ik interpreteerde de post van shellghost verkeerd. Ik lees altijd alle posts, niet lopen zeiken :/

SvennieG

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10
Tybo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 10:33:
[...]

De TS heeft dit nooit gezegd, dit was een veronderstelling van de andere posters. Of ik interpreteerde de post van shellghost verkeerd. Ik lees altijd alle posts, niet lopen zeiken :/
ik heb een Speedtouch 510 adsl modem van Hetnet.
Stond in de SP, en een paar replies later werd het ook al duidelijk gemaakt......dusja..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Blijft wel nog staan dat het opzich zonde is om een wireless router te kopen. Je betaald dan voor functionaliteit die je niet nodig hebt en bovendien moet je die router dan maar weer zo ingesteld zien te krijgen dat alles gewoon werkt. En het zou niet de eerste keer zijn dat iemand zijn netwerk niet lekker aan de praat krijgt door zoiets. Zeker als je er allemaal nog niet zo enorm veel verstand van hebt.

Neem gewoon een simpel accespoint, dat voldoet uitstekend, is veel eenvoudiger en ook nog eens goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 22-09-2005 11:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou toch een wireless router nemen en de SpeedTouch met rust laten. Wissel je ooit eens van provider en moet je dan een ander modem gebruiken (CopperJet 810 als router is een echte hel!) dan heb je al een router, en hoef je dat niet nog apart te gaan kopen.

Just my 2 ¢

We are shaping the future

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, als je die wireless router als enige router gaat gebruiken en de speedtouch puur als modem instelt dan is het wel een goede optie. Dan moet je de wireless router (die altijd ook gewoon lan poortjes heeft) wel vóór de switch zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1