Ik ben een type die af en toe een spelletje speelt. Zoals GTA San Andreas.
Er zitten natuurlijk de systeemeisen op de doos van het spel. De systeemeisen kunnen volgens Got/Google/Overige overdrijven.
Stel jij hebt best snelle computer. Maar sommige games hebben wat meer nodig.
Vooral processor, geheugen, videokaart. Kortom: hoe meer, hoe beter.
Ik heb bijv. deze computer:
Moederbord: MSI KT3 ULTRA2 VIA UDMA133 333
Processor: AMD Athlon 2000+ 266 MHZ (1,6 Ghz dus)
Geheugen: DIMM 256 MB DDR 266 MHZ (PC2100 dus)
Videokaart: MSI G-FORCE 4MX 440 62MB TVOUT
Voor spellen zoals Battefield 2, Doom 3 enz is er meer voor nodig.
Ik kan wel zien dat er in ieder geval meer geheugen nodig is (rekeninghoudende met beperkende budget)dus een reepje van 512 MB van vanaf 50 euro erbij prikken.
Ook dat er nieuwe videokaart nodig is, in ieder geval met 128 MB en 1.4 pixel shader, volgens de eisen van diverse games.
Zoals (moederbord hierboven heeft dus agp-slot)
Maar sommige (via de search en paar reviews) roepen steeds dat er snellere processor voor nodig is.
(voorbeeld: unreal tournament 3)
Dus de vraag is: kun je nou nu wel met deze upgrade de nieuwe games b.v. Battlefield 2 spelen, of is er nog meer voor nodig?
Er zitten natuurlijk de systeemeisen op de doos van het spel. De systeemeisen kunnen volgens Got/Google/Overige overdrijven.
Stel jij hebt best snelle computer. Maar sommige games hebben wat meer nodig.
Vooral processor, geheugen, videokaart. Kortom: hoe meer, hoe beter.
Ik heb bijv. deze computer:
Moederbord: MSI KT3 ULTRA2 VIA UDMA133 333
Processor: AMD Athlon 2000+ 266 MHZ (1,6 Ghz dus)
Geheugen: DIMM 256 MB DDR 266 MHZ (PC2100 dus)
Videokaart: MSI G-FORCE 4MX 440 62MB TVOUT
Voor spellen zoals Battefield 2, Doom 3 enz is er meer voor nodig.
Ik kan wel zien dat er in ieder geval meer geheugen nodig is (rekeninghoudende met beperkende budget)dus een reepje van 512 MB van vanaf 50 euro erbij prikken.
Ook dat er nieuwe videokaart nodig is, in ieder geval met 128 MB en 1.4 pixel shader, volgens de eisen van diverse games.
Zoals (moederbord hierboven heeft dus agp-slot)
- NVIDIA GeForce FX 5700LE (APG) vanaf 80 euro
- NVIDIA GeForce FX 5700 Ultra (APG) Vanaf 80 euro
Maar sommige (via de search en paar reviews) roepen steeds dat er snellere processor voor nodig is.
(voorbeeld: unreal tournament 3)
Dus de vraag is: kun je nou nu wel met deze upgrade de nieuwe games b.v. Battlefield 2 spelen, of is er nog meer voor nodig?