Toon posts:

Laptop school

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een geschikte laptop voor een student.
Deze laptop moet zeker niet meer kosten dan 900-1000 euro.

De laptop moet niet al te veel stroom verbruiken (gebruik in trein) en niet al te zwaar zijn.
Als het kan geen heel groot scherm, maar gewoon compact.
En als het kan natuurlijk een beetje stil...;)

Voldoende geheugen (kan er ook nog bij in zetten uiteraard)

CD & DVD speler, en genoeg USB poorten.
Dit laatste zal geen probleem zijn lijkt me.

Nouw vraag ik jullie om advies.
Ik kijk op sallandautomatisering.nl en zie zoveel laptops staan dat ik niet meer weet welk merk geschikt is, en wat voor processor goed is.
Zelf dacht ik aan een Centrino omdat het stroomverbruik daar laag ligt.

Al met al: Een compacte laptop, waar ze een aantal jaren mee kan doen, zonder overdreven snelheid en draadloze netwerkpoorten en dergelijke (als het erbij inzit is het niet zo heel groot probleem...maar geen vereiste)

Ik hoop dat jullie mij kunenn helpen, mijn dank is groot.

Gr.,
J.D.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Volgens de GoT policy: wat heb je zelf al op het oog?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:14
Belangrijkste vraag, wat zijn de grafische eisen? Dat bepaalt namelijk wel een beetje de prijs van de laptop.
Een DVD'tje kijken etc.. kan met iedere laptop wel, een 3D-game doen wordt een heel ander verhaal

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

centrino of een amd turion

verder is een wat kleiner scherm natuurlijk wat energiezuiniger, en een niet te snelle videokaart (neem lekker zo'n shared memory ding als je niet gaat gamen) is ook zuiniger.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Thandor

SilverStreak

Zoek naar een betaalbare laptop gebasseerd op het Intel Centrino platform of zoek naar een laptop met een AMD Turion64 processor.

Ze zijn er inderdaad in vele maten en soorten. De te dure kun je sowieso al wegstrepen. Het formaat van het beeldscherm staat als het goed is gewoon bij de specificaties.
Het gewicht zal ook vermeldt moeten staan.

Genoeg intern geheugen spreekt voor zich, persoonlijk zou ik minimaal voor 512MB. Meer geheugen is minder 'swappen' op de ietwat tragere laptop hardeschijven :).

Overige features moet je vergelijken met elkaar. Het verschil tussen een Intel Pentium M 755 en een Intel Pentium M 750 is bij lange na niet zo groot als het verschil tussen 256MB en 512MB. Staar je dus niet blind op een snelle processor of iets dergelijks :)

Een Intel Centrino is geen processor maar een platform. Voordat het notebook het stickertje Centrino mag dragen moet het aan een aantal eisen voldoen. Volgens mij moest het gewicht binnen een bepaalde waarde vallen, er moest een Pentium-M inzitten en een Intel Wireless chipset. Misschien nog meer maar dat schiet mij nu even niet binnen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Welke school zit je? Bij mij op de HAN heb je de keuze om een laptop aan te schaffen tegen een hele leuke prijs, sterker nog Dekker van de Vegt bood deze laptops aan. De prijs ligt rond de 800e, voor gewoon een basic Acer maar zeker wel goed genoeg. Voor 1000e valt er genoeg te kiezen. Kijk maar eens in de hoek van Acer en informeer op school.

Succes verder

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

J.D. kijk eens in Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding om te zien wat er aan goede laptops te koop zijn.

Verder noem je in je topicstart weinig echt nuttige informatie en derhalve is het te mager om je topic open te laten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.