[XP] Inlogproblemen bij welkomstvenster XP

Pagina: 1
Acties:

• JoLiMa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12-2025
Sinds een tijdje geleden moet ik mijn (enige) gebruikersnaam aanklikken. Nu start ik 2 dagen geleden de computer op, krijg ik een leeg welkomstvenster, mijn gebruikersnaam wordt niet weergegeven, waardoor ik dus niet kan inloggen.
Ik weet dat dit al een paar keer eerder gevraagd is, maar het lukt mij maar niet om het voor elkaar te krijgen. Ik heb 2 manieren gebruikt:
3. Ntpassword diskette/cd

Om dit te doen moet je van cd of diskette opstarten: download deze hieronder.
Klik hier voor de diskette.Klik hier voor cd image.

Start op vanaf de cd.
Kies de juiste (boot-)partitie:
1 [enter]
Het programma herkent automatisch de Windows-systeemmap:[enter]
Optie 2 voor RecoveryConsole parameters:
2 [enter]
Optie 9 voor Register Editor:
9 [enter]
Ga naar de juiste map in het register:
cd Microsoft [enter]
cd Windows NT [enter]
cd CurrentVersion [enter]
cd Winlogon [enter]
Controleer de waarde van de key Userinit:
cat Userinit [enter]
De waarde moet zijn: %systemroot%\system32\userinit.exe,
Let op: de komma moet er ook staan.
Als de waarde niet klopt, wijzigt deze als volgt:
ed Userinit [enter]
%systemroot%\system32\userinit.exe, [enter] (let op de komma)
Controleer nogmaals de waarde:
cat Userinit [enter]
Als de waarde klopt, sluit u de Register Editor:
q [enter]
q [enter]
Sla de wijzigingen op in het register (write back):
y [enter]
n [enter]
Sluit het programma:
exit [enter]
Herstart daarna de pc en alles moet weer werken. Credits van deze methode gaan naar Cade_Foster
&
In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
word de waarde van "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," veranderd in wsaupdater.exe.
Maar dit bestandje bestaat niet eens, dus vandaar dat ie er helemaal mee ophoudt.

Je kunt nu 2 dingen doen, pc opstarten en in welkomstscherm laten staan en via regedit naar een remote register connecten, die van de pc die niet meer aan wil loggen dus.

Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

dan zou het weer moeten werken.

daarna nog wel even bovenstaande key in het register goed zetten uiteraard.
Deze twee manieren komen beide van dit forum. Bij de 1e manier hoef ik in het register niets te veranderen, want de waarden kloppen gewoon, en bij de 2e manier kan ik niet kopieeren.

Ik ben wanhopig, al mijn schooldocumenten staan erop.
Kan iemand mij helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Twee keer achter elkaar ctrl-alt-del helpt ook niet? Of in veilige modus inloggen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Probeer te achterhalen of uw gebruikersnaam nog bestaat in de Documents and Settings map.
Probeer te achterhalen of er geen malware of virussen op de PC staan of andere programma's die invloed hebben op de login (tweakprogramma's bijvoorbeeld).
Probeer in te loggen als administrator (in veilige modus beschikbaar), lukt dat dan ben je al een stap verder.
Gebruik je system restore? Ga dan terug naar een punt toen het nog wel goed werkte en houdt precies bij als het weer fout gaat.

Vraag: Wat heeft U gedaan of geïnstalleerd toen de problemen begonnen?

De klacht 'lijkt' op een te ver getweakte machine.

Trouwens nu ik het toevallig zie: Welkom op GoT ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 06:28 ]

• JoLiMa
Hoe kan ik kijken of m'n gebruikersnaam nog in Documents & Settings staat?
Hoe kan ik kijken of ik virussen heb ofzo?
Ik heb geen tweak-software die het inloggen beinvloeden.
Wat ik wel heb is met Style XP m'n logon veranderd, maar dat gaf eerder nooit problemen
Ik heb geprobeerd in veilige modus op te starten, maar daar heb ik hetzelfde probleem.
2x ctrl-alt-del werkt ook niet, want er staat ook geen admin
Het laatste dat ik geinstalleerd heb is de nieuwste versie van Flash

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 11:23
Windows CDtje erin en de installatie herstellen?

• JoLiMa
Ik kom wel in de herstelconsole, dan krijg ik dit:
D:\Windows\.....

Wat moet ik daarachter neerzetten? Ik heb namelijk niet heel veel verstand?

Verwijderd

Als het Windows XP Home is dan kan je in de veilige modus als administrator inloggen. Indien je deze pc voorgeïnstalleerd geleverd hebt gekregen dan is er geen wachtwoord gebruikt. Daarna kan je je wachtwoord van je account desgewenst wijzigen of verwijderen.

Succes! B)

• JoLiMa
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:42:
Als het Windows XP Home is dan kan je in de veilige modus als administrator inloggen. Indien je deze pc voorgeïnstalleerd geleverd hebt gekregen dan is er geen wachtwoord gebruikt. Daarna kan je je wachtwoord van je account desgewenst wijzigen of verwijderen.

Succes! B)
Ik heb geprobeerd om in veilige modus op te starten, maar nu wordt mijn welkomstvenster enorm opgeblazen, ik zie namelijk alleen maar de linkerbovenhoek. Dus ik kan niet zien of de administrator er nou wel staat of niet. Kan ik op de een of andere manier zien of de administrator er wel is?

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
JoLiMa schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:13:
[...]

Ik heb geprobeerd om in veilige modus op te starten, maar nu wordt mijn welkomstvenster enorm opgeblazen, ik zie namelijk alleen maar de linkerbovenhoek. Dus ik kan niet zien of de administrator er nou wel staat of niet. Kan ik op de een of andere manier zien of de administrator er wel is?
je kunt nu gewoon 2 keer ctrl alt del doen en dan als gebruikersnaam Administrator + eventueel wachtwoord wat bij installatie is opgegeven. Het Administrator account bestaat altijd tenzij je de naam hebt veranderd. Moet lukken.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• JoLiMa
Er gebeurd nog steeds niets...:$
Ik denk dat we het gewoon moeten laten zitten, het zal wel een of ander typisch probleem zijn, iets wat niemand anders heeft ofzo..??

Hoe kan ik nu het beste mijn documenten veiligstellen?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Heb je nou gedaan wat Saxion en Sanfranjake zeiden? Das namelijk niet helemaal duidelijk
(2 x ctrl-alt-delete drukken bij het welkomstscherm)

Dat zou moeten werken namelijk, daarmee krijg je een normaal loginscherm waarbij je je gebruikersnaam of "Administrator" kunt invullen, die bestaat onder XP namelijk altijd.

Als dat niet werkt, zou je een herinstallatie kunnen doen, daarbij moet je zorgen dat je XP er weer "overheen" zet, dan blijven je documenten e.d. in tact.
Om je bestanden te recoveren zou je via een andere PC d.m.v. een netwerk je PC kunnen benaderen door \[comuternaam]\c$ te typen en zo op je C: schijf te komen, Windows zal dan om een gebruikersnaam & wachtwoord moeten vragen waarmee je bij je bestanden kan komen.

Probleem zou trouwens kunnen zijn dat je "Net logon" service niet helemaal goed meer is of op "Disabled" staat, wellicht een beetje aan het "tweaken" geweest in je "services"?
Pagina: 1