Toon posts:

[XP] Kan niet installeren op SATA schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik zit met een probleem.
Normaal als ik windows wil installeren, formatteer ik mijn hdd, maak partities aan en laat hier gelijk een bestandssysteem op installeren (NTFS). Nu heb ik een nieuwe computer met een sata-schijf (hiervoor had ik ide-schijven) en kan niet kiezen om een bestandssysteem te installeren. Als ik dus de partitie heb gemaakt staat er tussen haakjes bij dat hij Onbewerkt is, en als ik probeer Windows er op te installeren, lukt het dus niet omdat ik de error krijg dat windows zich niet op die partitie laat installeren ivm verkeerd bestandssysteem.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Alvast bedankt.

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Allereerst: welkom op GoT
Als je voor je post de FAQ's had gelezen, was je misschien wat duidelijk geworden over regels ed. Maar goed.
Hoe deel je de partities in, hoe formatteer je precies. Waar 'kan je niet kiezen'? Op welke partitie wil je installeren? Daarover eerst meer info, dan kunnen we je beter helpen. Overigens kun je volgens mij gewoon cdtje erin pleuren en je krijgt instructies, hoe kaal je schijf ook is. Tryed?

[ Voor 5% gewijzigd door ram.con op 21-09-2005 19:29 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 15:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien kan Windows Setup niet goed overweg met je SATA controller, dus misschien moet je daarvoor drivers hebben.
Maar je kunt met Windows setup geen partitie maken zoals ik het begrijp?
Heb je het al met bijvoorbeeld Ranish Partitioner geprobeerd? Die is gratis te downloaden en zet zichzelf op diskette.
Ook is partitioneren met een Linux LiveCD een mogelijke oplossing.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Start gewoon de XP installatie daarmee kun je de schijf desgewenst formateren... volgens mij zelfs partitioneren maar dat weet ik niet zeker..

Anders kun je het natuurlijk altijd achteraf doen met een pakket als Partition Magic oid...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je de hdd normaal zou moeten kunnen formatteren en partitioneren, maar daar krijg ik gewoon geen keuze in. Ik kan dus niet formatteren en niet partitioneren.
Maargoed, ik probeer dat programmaatje wat cybersteef had gezegd.
Bedankt voor de reacties

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:02:
Ik weet dat je de hdd normaal zou moeten kunnen formatteren en partitioneren, maar daar krijg ik gewoon geen keuze in. Ik kan dus niet formatteren en niet partitioneren.
Maargoed, ik probeer dat programmaatje wat cybersteef had gezegd.
Bedankt voor de reacties
tijdens de xp setup moet je op F6 drukken om de drivers van je SATA controller te installeren.

Staat genoeg over in de FAQ etc.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Lees de FAQ man, Roy. :p

Verwijderd

Tijdens het opstarten vanaf de windhoos ik-spreej cd-rom Windows XP CD Rom staat op een gegeven moment onderaan dat je op f6 moet drukken voor raid ondersteuning, dit is ook vor sata, (dat had bill gajes Gates vergeten erin te zetten)

Modbreak:Laat die kinderachtige verbasteringen alsjeblieft achterwege, zie ook de Windows Operating Systems - Policy

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 18:50 ]

Pagina: 1