Ik heb een pc-tje samengesteld voor op werk, nu heb ik al vanaf dag 1 problemen met de stabiliteit. Ik krijg een hoop verschillende foutmeldingen en BSOD's tijdens het gebruik van de PC. Onder andere foutmeldingen die normaal verschijnen bij te veel overclocken (IRC NOT LESS OR EQUALL), verschillende foutmeldingen mbt het geheugen (page faults, page fault to no paged memory) en andere generieke windows errors ( fouten in, kernel32.dll, user32.???, etc ).
De specs zijn als volgt:
AMD XP 2200+ ( Geen OC, kan niet met mobo, deze cpu heeft wel op 200x9 gedraaid thuis, normaal is 133x13 )
512mb 333ddr
Geforce4MX agp kaartje
Goedkoop via chipset moederbord (weet type nummer ff niet)
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Prime95 draaien, krijg geen foutmeldingen gekregen, 12 uur gedraaid.
Processor in andere pc, np
Geheugen in andere pc
Geheugen uit andere pc
WIndows opnieuw erop (verschillende kopies, ook originele versie)
Nieuwste drivers erop
Onboard videokaart gebruiken ipv AGP kaart
Alle geintregeerde uitbruikdingen uitgeschakeld (audio, usb, netwerkkaart, etc)
Voltages gecontroleerd, lijken goed.
Temperatuur light ietwat hoog, 50c idle (warme ruimte
)
En misschien nog wat andere dingen die ik vergeten ben.
Nu ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het 2 dingen kunnen zijn. De hitte, of het mobo is kapot.
Hitte wilde nog gaan testen door de airco op de PC te richten en dan te kijken hoe het ging, maar het scheelde op dat moment maar 2 graden oid, dus dat schiet niet echt op. Wel interessant om eens goed te testen, maar voordat ik een nieuwe koeling ga kopen wil ik eerst even kijken wat jullie vinden.
Dus, heeft iemand nog ideeen wat ik nog zou kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
De specs zijn als volgt:
AMD XP 2200+ ( Geen OC, kan niet met mobo, deze cpu heeft wel op 200x9 gedraaid thuis, normaal is 133x13 )
512mb 333ddr
Geforce4MX agp kaartje
Goedkoop via chipset moederbord (weet type nummer ff niet)
Ik heb het volgende al geprobeerd:
Prime95 draaien, krijg geen foutmeldingen gekregen, 12 uur gedraaid.
Processor in andere pc, np
Geheugen in andere pc
Geheugen uit andere pc
WIndows opnieuw erop (verschillende kopies, ook originele versie)
Nieuwste drivers erop
Onboard videokaart gebruiken ipv AGP kaart
Alle geintregeerde uitbruikdingen uitgeschakeld (audio, usb, netwerkkaart, etc)
Voltages gecontroleerd, lijken goed.
Temperatuur light ietwat hoog, 50c idle (warme ruimte
En misschien nog wat andere dingen die ik vergeten ben.
Nu ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het 2 dingen kunnen zijn. De hitte, of het mobo is kapot.
Hitte wilde nog gaan testen door de airco op de PC te richten en dan te kijken hoe het ging, maar het scheelde op dat moment maar 2 graden oid, dus dat schiet niet echt op. Wel interessant om eens goed te testen, maar voordat ik een nieuwe koeling ga kopen wil ik eerst even kijken wat jullie vinden.
Dus, heeft iemand nog ideeen wat ik nog zou kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS