Waarom blokkeren winkels het toevoegen van prijzen?

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Situatie: ik ben zelf op zoek naar een aantal goedkope objectieven voor op mijn dSLR camera. Dan kom je toch al snel op Tweakers pricewatch uit voor een (redelijk) overzicht. Het probleem is echter dat de meeste interessante (foto)winkels in pricewatch hun prijzen gelocked hebben. Blijkbaar hebben de winkels zelf ook geen zin om de prijzen toe te voegen, en dus blijven producten bijna leeg.

Een voorbeeld is de collectie Tokina lenzen. Aanvankelijk stonden de producten niet in de database, dus via de gebruikelijke weg toegevoegd. Werkt perfect. Vervolgens wil ik prijzen gaan toevoegen, blijkt dat alleen Foto Konijnenberg B.V. en cornevaniperen.nl niet gelockt zijn. Gevolg is dat nu nog steeds maar 2 shops hun prijzen hebben toegevoegd.

Dat is niet in het belang van de winkels (aangenomen dat ze marktconforme prijzen hebben), niet in het belang van de klanten en ook zeker niet in het belang van tweakers.net .

Om een illustratie te geven van de omvang van het probleem, hier een lijstje van zaken met fotoartikelen:
4Launch
ACES Direct (zakelijk) (lock)
Alternate Computerversand Nederland (lock)
BBSNederland (lock)
BestelICT (lock)
Budgetfoto (lock)

Camera Compleet

Camerahuis.nl
CameraKoning.nl (lock)
Cameranu.NL (lock)

CameraStore.nl
Camfilm
Central Point Europe B.V. (excl. BTW) (lock)
Chicon Computers (lock)

Completer
cornevaniperen.nl

deWinkel
Digicamshop.nl (lock)
Digital Warehouse (lock)
Digitalstreet.nl (lock)

Flection Direct
Flexpro (excl. BTW) (lock)
Foka
Foto John de Reuver (lock)
Foto Konijnenberg B.V.

Foto Mundus (excl. BTW)
Foto Starink
Fotoversand-afa.de
Geheugenkaart bvba (excl. BTW)
Hardware Concurrent
Hardware Discount
Henk Booms Foto Electronicum (lock)
Hermes Electronics
Informatique (lock)

IOshop.nl
Kamera Express BV (lock)
OBCS (lock)
PC Concurrent (lock)
PC One (excl. BTW) (lock)
PCBoulevard (lock)

PcHut.nl
PCL Computers (lock)
PixMania.com

Quickspot (lock)
Rax Nederland (lock)
Rilex Nederland (lock)
SallandAutomatisering.nl (lock)

Startware
Tailor-made Group (lock)
Take it Now (excl. BTW)
Technik Direkt
Thats IT! (lock)

TopVision
Touchdown Photo
Verkoop.net (lock)
Van al de winkels met (lock) achter hun naam, kan een gebruiker dus niets toevoegen. Het effect is dat de pricewatch veel leger is dan dat deze zou kunnen zijn. Ik vind het leuk en aardig dat winkels heel optimisch zijn bij de aanschaf van een PWM Basic abonnement en waarschijnlijk van plan zijn om alle prijzen zelf toe te voegen, maar dit blijkt gewoon niet te gebeuren helaas!

Ik zie hier een aantal oplossingen voor:
1. Standaard uitschakelen van prijzenlock voor nieuwe abonnementen
2. Winkels erop wijzen dat misbruik door het toevoegen van onjuiste prijzen bijna niet voorkomt. Bovendien nemen gebruikers van Pricewatch ze gratis veel werk uit handen.
3. Een systeem maken waarin gebruikers die een bepaald Karma hebben mogen toch prijzen toevoegen en dan maak je er nog een extra level van lock bij eventueel waarin dit toch wordt verboden.
4. enz, er zullen vast wel meer oplossingen zijn.

Mijn vrees is dat door de gigantische hoeveelheid locks, de pricewatch op den duur nuttelozer wordt en dat is in niemands belang.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:58

Piggen

Lekker bakkie

Omdat er grapjassen anders met de prijzen gaan rotzooien, zoals je zelf ook al zegt. Dat lijkt mij de belangrijkste reden. Maar handig is anders inderdaad. Ik vind het ook irritant als ik een prijs wil toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Piggen op 21-09-2005 19:00 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
MPmad schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:58:
Omdat er grapjassen anders met de prijzen gaan rotzooien, zoals je zelf ook al zegt. Dat lijkt mij de belangrijkste reden.
Volgens mij is dat probleem dik overschat. Om de kans op problemen nog kleiner te maken, stel ik ook voor dat gebruikers met een hoog karma prijzen kunnen toevoegen. Deze gebruikers hebben immers al bewezen dat ze zich normaal kunnen gedragen.
Maar handig is anders inderdaad. Ik vind het ook irritant als ik een prijs wil toevoegen.
Het is inderdaad super irritant dat zo veel zaken gelockt zijn. Ik heb het niet geteld, maar het lijkt mij iets van 50%.

[ Voor 15% gewijzigd door T.T. op 21-09-2005 19:07 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:09

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dit is al vaker langs gekomen. :)
Het antwoord is dan ook al eerder gegeven:
Daniel schreef op vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:24:
[...]

Het afschaffen van de prijzenlock zou shops de controle over hun prijzen laten verliezen, omdat ze door iedereen aangepast zouden kunnen worden. Daarmee zou het de Pricewatch Manager feitelijk nutteloos maken en dat is iets wat we logischerwijze liever niet zien gebeuren. De huidige opzet laat shops de keuze of ze hun prijzen zelf willen kunnen beheren of niet. Gezien het belang van correcte prijsvermeldingen in de Pricewatch is het logisch dat we verwachtten dat de shops de prijzen dan ook goed bijhouden. Hoe meer prijzen, hoe sneller de kosten van de PWM kunnen worden terugverdiend.

Als ze dat niet doen hebben wij daar weinig invloed op.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Longbeard schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:22:
Dit is al vaker langs gekomen. :)
Het antwoord is dan ook al eerder gegeven:

[...]
Klopt dat het vaker is langsgekomen, maar ik opende dit topic omdat het een rhetorische vraag is waarop het antwoord, na het lezen van mijn situatieschets, volgens mij hoort te zijn dat het niet functioneert. Daarom zijn volgens mij aanpassingen nodig.

Ik begrijp de overweging om een lock te maken, maar nu lijkt de afweging te zijn: geen prijzen of accepteer je eens-per-X-weken een foutje? Zo veel fouten worden er toch niet gemaakt, zeker niet wanneer het gekoppeld zou worden aan Karma. Ik weet niet of daar cijfers over beschikbaar zijn, maar kijk bijvoorbeeld naar wikipedia. Dit is een site die ook door de gebruikers kan worden aangepast en het gaat gewoon goed. Voor de incidentele grapjas zijn er voorzorgsmaatregelen getroffen die in dit geval nog eenvoudiger te implementeren moeten zijn.

Graag uw reactie op deze voorstellen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door T.T. op 22-09-2005 00:10 ]

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 14:58
Waarschijnlijk is het extreem waar je naartoe gaat, dat bijna alle bedrijven lid worden en hun prijzen locken, en bijna niets meer in de pricewatch zetten. Daar gaat dan je transparantie waar je met de pricewatch naar gestreefd had, en dus wordt op een gegeven moment de pricewatch een zinloos fenomeen.

Of drijf ik het nu te ver door?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
RobertJ schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:14:
Waarschijnlijk is het extreem waar je naartoe gaat, dat bijna alle bedrijven lid worden en hun prijzen locken, en bijna niets meer in de pricewatch zetten. Daar gaat dan je transparantie waar je met de pricewatch naar gestreefd had, en dus wordt op een gegeven moment de pricewatch een zinloos fenomeen.
Hmm nee, dat wil ik zeker niet? Ik weet niet waardoor je die indruk kreeg. Ik wil dat bedrijven die voor een lock kiezen, de keuze krijgen uit twee locks bijvoorbeeld. Eén lock kan zijn dat alleen users met een hoog karma kunnen aanpassen, ander lock kan hetzelfde zijn als het huidige lock. Dit is echter maar één mogelijke oplossing. Wellicht is dat hele lock-systeem niet nodig, net zoals bij Wikipedia.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 14:58
offtopic:
Ik beweerde ook niet dat JIJ dat wilde, ik schetste gewoon een mogelijk toekomstbeeld v/d pricewatch

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Longbeard

Longbeard

T.T. schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:06:
[...]

Klopt dat het vaker is langsgekomen, maar ik opende dit topic omdat het een rhetorische vraag is waarop het antwoord, na het lezen van mijn situatieschets, volgens mij hoort te zijn dat het niet functioneert. Daarom zijn volgens mij aanpassingen nodig.

Ik begrijp de overweging om een lock te maken, maar nu lijkt de afweging te zijn: geen prijzen of accepteer je eens-per-X-weken een foutje?
Het is niet eens-per-X-weken een foutje. Het is helaas een dagelijkse bezigheid van meerdere FPA's om de foutjes te corrigeren.
Zo veel fouten worden er toch niet gemaakt, zeker niet wanneer het gekoppeld zou worden aan Karma
Karma garandeerd niet dat iemand de prijzen correct invoert. Daarnaast kan in een dergelijk geval een beginnende shop met dito nieuw user-account geen gegeven bij zijn eigen shop invoeren.
Ik weet niet of daar cijfers over beschikbaar zijn, maar kijk bijvoorbeeld naar wikipedia. Dit is een site die ook door de gebruikers kan worden aangepast en het gaat gewoon goed. Voor de incidentele grapjas zijn er voorzorgsmaatregelen getroffen die in dit geval nog eenvoudiger te implementeren moeten zijn.
Wikipedia beperkt aanpasmogelijkheid artikelen
Graag uw reactie op deze voorstellen ;)
Bij deze :)

• Longbeard

Longbeard

RobertJ schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:14:

Of drijf ik het nu te ver door?
Op je laatste vraag, Yep ;)

Tot nu toe heeft de meerderheid van de shops de prijzen niet gelockt. Zelfs niet eens de meerderheid van de shops die deze optie ter beschikking hebben.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Longbeard schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:33:
Het is niet eens-per-X-weken een foutje. Het is helaas een dagelijkse bezigheid van meerdere FPA's om de foutjes te corrigeren.
Ah, dat is vervelend, maar ik las dat ACM bezig was om wat meer beheerstools daarvoor te maken?
Karma garandeerd niet dat iemand de prijzen correct invoert.
Het garandeert het niet, maar is wel een sterke aanwijzing wat betreft de betrouwbaarheid van de gebruiker. Er zullen geen cijfers voor zijn, maar ik neem aan dat de meeste 'fouten' niet worden gemaakt door mensen met een hoog Karma (of hoge postcount etc). Daar is toch wel een correlatie tussen te vinden?
Daarnaast kan in een dergelijk geval een beginnende shop met dito nieuw user-account geen gegeven bij zijn eigen shop invoeren.
Dat is niet aan de orde. Het lijkt me vanzelfsprekend dat een shop altijd zijn eigen prijzen kan aanpassen als hij een account heeft. Als hij geen account heeft, dan is dit allemaal niet eens van toepassing want dan zijn prijzen toch niet gelockt.
Hehe touché :) Toch geloof ik dat een systeem, zeker wanneer het de betrouwbaarheid van gebruikers meeweegt zeker wel zal werken. Bij wikipedia kan iedere jan-met-de-korte-achternaam dingen invullen. Bij T.net moet je sowieso al geregistreerd zijn en is er daarmee dus veel meer informatie bekend over zijn/haar gedrag.
[...] Bij deze :)
Misschien kan ik je met bovenstaande toelichting nog overhalen om het eens in 'de groep te gooien'? Het vereist natuurlijk wel de nodige technische aanpassingen, maar ik denk dat het de kwaliteit en kwantiteit van de pricewatch echt ten goede komt.

• Longbeard

Longbeard

Helaas is het gebleken dat zodra geld een rol speelt dat sommige shops en users zich niet behoorlijk kunnen of wensen te gedragen. Prijzen worden verkeerd weergegeven, prijzen van concurrenten worden aangepast, etc...

De tools die /me ACM heeft geschreven helpen ons de meest afwijkende fouten op te sporen, echter levert dit extra werk voor ons op. Niet dat we dat erg vinden :) echter helpt het niet om de "normale" foutjes op te lossen.

Het invoeren van een toegangsgrens, op basis van bijvoorbeeld Karma, is helaas geen goed werkende oplossing, aangezien Karma ons niets zegt over het gedrag van de user in Buyerszone. Registratie vertelt ons eveneens weinig tot niets en is dan ook geen hindernis gebleken om de prijzen van concurrenten aan te passen. Betrouwbaarheid is dan ook niet te meten door te kijken naar zijn Karma of duur van zijn registratie.

Zover ik begrijp, gaat Wikipedia eveneens met een lock op een aantal van de artikelen werken.

Gezien het geringe aantal shops dat de prijzen lockt, 157 van de 3270, is de kwaliteit en kwantiteit dan ook niet gevaar., door het locken van de prijzen.

[ Voor 12% gewijzigd door Longbeard op 22-09-2005 09:05 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Longbeard schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:01:

Gezien het geringe aantal shops dat de prijzen lockt, 157 van de 3270, is de kwaliteit en kwantiteit dan ook niet gevaar., door het locken van de prijzen.
Blijkbaar wel in het gebied van de fotografie.
157 van de 3270 is niet veel, maar de lijst van T.T. geeft aan dat bij fotografie
dit probleem wel speelt.

Ik moet ook zeggen dat ik de pricewatch niet meer gebruik voor fotografie-spullen,
omdat ik er achter ben dat er te weinig in staat en de prijzen soms niet markt conform zijn.
(alleen te hoog geprijsde artikelen). Verder voor de pricewatch, alleen 'thumbs up'

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 10:02
Het lijkt me in de categorie CD & DVD media heel wat competatiever dan in de categorie digitale camera's. Kleine webshops die tegen dumpprijzen objectieven verkopen zie je niet zoveel. Bij CD's en DVD's zie je dat wel. Het zijn, denk ik, vooral die kleine webshops die de prijzen van hun concurrenten aanpassen. Zou je daarom niet kunnen stellen dat het bij de digitale camera's, of in ieder geval de objectieven, veel minder riskant is om die prijzen niet te locken?
Ik zie nu dat accu's (en andere accesoires) er ook tussen zitten, hierbij kan ik me nog voorstellen dat dit voor dumpprijzen verkocht worden, evenzo bij populaire, niet al te prijzige compact cams, maar toch niet bij een lens?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:01

Garyu

WW

Tukk schreef op donderdag 22 september 2005 @ 10:24:
[...]

Blijkbaar wel in het gebied van de fotografie.
157 van de 3270 is niet veel, maar de lijst van T.T. geeft aan dat bij fotografie
dit probleem wel speelt.

Ik moet ook zeggen dat ik de pricewatch niet meer gebruik voor fotografie-spullen,
omdat ik er achter ben dat er te weinig in staat en de prijzen soms niet markt conform zijn.
(alleen te hoog geprijsde artikelen). Verder voor de pricewatch, alleen 'thumbs up'
Inderdaad, in het algemeen werkt de pricewatch prima. Er zijn voor de meeste producten zoveel concurrenten dat een webshop echt wel zijn best doet om zijn prijs in de pricewatch te vermelden.

In het fotografie-gedeelte is dit dus niet zo. Zoals de TS aangeeft heeft het merendeel van de fotoshops hun prijzen gelockt, waardoor gebruikers de prijzen niet aan kunnen passen. Met als gevolg dat de pricewatch overgeslagen wordt als prijsvergelijkingsmiddel voor objectieven. Dat is gewoon een gemiste kans.

De verantwoordelijkheid hiervoor ligt natuurlijk in eerste instantie bij de webshops en niet bij Tweakers.net, want zij zijn degene die hun prijzen blijkbaar niet willen vermelden :|. Maar -wij- als gebruikers balen daarvan :+ . Aangezien ik geen zin heb om dat bij elke individuele webshop aan te kaarten, wordt het hier aangekaart. Immers, ook Tweakers zelf heeft de mogelijkheid hier wat aan te doen. Erg jammer als dat dan niet gebeurt

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Longbeard

Longbeard

Een shop verkoopt niet enkel lenzen ;)

We locken niet graag een categorie. Dat we dit bij de CD's en DVD's wel moesten doen ligt eraan dat het aanpassen dusdanig uit de hand liep dat we deze categorie wel moesten locken om de betrouwbaarheid van deze categorie te kunnen waarborgen. Echter proberen we het locken van een categorie te vermijden.

Aangezien shops in meerdere categorieen adverteren kiezen zij zelf er voor om hun producten te locken.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Tukk schreef op donderdag 22 september 2005 @ 10:24:
Inderdaad, dat is precies het punt dat ik probeer te maken. Fotografie werkt gewoon niet goed en dat komt omdat gebruikers relatief weinig kunnen toevoegen. Volgens mij zijn de meeste gebruikers het daar wel over eens. Over de oplossing kan verschillend gedacht worden, maar ik hoop dat door probleem te signaleren, er iets aan gedaan zal worden.

Voor videokaarten enz werkt het allemaal prima, daar niets dan lof over de pricewatch. Volgens mij is het grote verschil dat de webshops daar hun prijzen wel bijwerken en dat er relatief minder gelockte shops zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 22-09-2005 12:10 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Longbeard schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:01:
Mja, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Want daarbij is niet gekeken naar hoeveel van de shops met > 1000 prijzen een lock hebben en dat zijn natuurlijk degenen die in de pricewatch het meest zichtbaar zijn.

Wat hier echter niet aan de orde komt is dat afhankelijk van het pwm-abonnement er maar een beperkt aantal producten per categorie aangeboden mogen worden. En als een shop dan moet kiezen tussen veelverkochte compact digicams en DSLR-body's of een aanzienlijk minder populaire Tokina-lens... dan is de keus natuurlijk snel gemaakt. Zonder prijslocks kan een winkel niet of veel beperkte zelf kiezen welke producten er wel en niet instaan. Het zou voor die winkel en diens omzet natuurlijk wel zonde zijn als ineens de hardlopers er door een enthousiaste gebruiker uitgedrukt worden omdat die vindt dat ie de 30 verschillende lenzen die de winkel levert toe moet voegen.

Ik zal het MT wijzen op dit probleem, wellicht kunnen ze er iets op verzinnen. Maar ik denk dat het opheffen of verlichten van de prijslocks geen oplossing vormt - niet tegen dit gevolg van geen prijslocks.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 22-09-2005 12:47 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
ACM schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:46:
Wat hier echter niet aan de orde komt is dat afhankelijk van het pwm-abonnement er maar een beperkt aantal producten per categorie aangeboden mogen worden. En als een shop dan moet kiezen tussen veelverkochte compact digicams en DSLR-body's of een aanzienlijk minder populaire Tokina-lens... dan is de keus natuurlijk snel gemaakt. Zonder prijslocks kan een winkel niet of veel beperkte zelf kiezen welke producten er wel en niet instaan. Het zou voor die winkel en diens omzet natuurlijk wel zonde zijn als ineens de hardlopers er door een enthousiaste gebruiker uitgedrukt worden omdat die vindt dat ie de 30 verschillende lenzen die de winkel levert toe moet voegen.
Goed punt, had ik helemaal niet aan gedacht. Ik dacht dat als een product in de top-10 ofzo van goedkoopste prijzen voorkwam, dat het dan sowieso mocht worden toegevoegd (ook al zou je daarmee over het maximum/categorie gaan).

[ Voor 4% gewijzigd door T.T. op 22-09-2005 13:14 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Goed punt, had ik helemaal niet aan gedacht. Ik dacht dat als een product in de top-10 ofzo van goedkoopste prijzen voorkwam, dat het dan sowieso mocht worden toegevoegd (ook al zou je daarmee over het maximum/categorie gaan).
Dat klopt, maar zelfs als je niet bij de goedkoopste 10 zit is het voor een shop waarschijnlijk veel aantrekkelijker om een digicam dan een lens erin te hebben staan :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:02:
Dat klopt, maar zelfs als je niet bij de goedkoopste 10 zit is het voor een shop waarschijnlijk veel aantrekkelijker om een digicam dan een lens erin te hebben staan :).
Inderdaad en daarom wil ik (en vele anderen) de webshops best helpen met de fotografie-categorie :)
Er bestaat volgens mij nog geen enkele goede pricewatch-variant voor fotoartikelen, dus hier ligt zeker een kans voor Tweakers.net

[ Voor 15% gewijzigd door T.T. op 23-09-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik snap dat jullie inkomsten groter zijn met verschillende prijswatch-abbo's met verschillende maximale aantallen artikelen per categorie, maar op deze manier maak je de pricewatch wel minder functioneel voor gebruikers. Een shop die bijvoorbeeld alleen maar camera's verkoopt en een uitgebreid assortiment heeft kan bijvoorbeeld slechtst 10 camera's erin zetten. Waarschijnlijk kiezen ze dan voor de bestlopende camera's. Als ik echter een andere camera wil kopen dan zie ik die winkel niet in het lijstje staan, terwijl deze misschien wel goedkoper is...

Een oplossing zou zijn dat een winkel nog steeds x artikelen per categorie mag plaatsen, maar daarnaast oneindig veel extra artikelen, waarvan de prijs in de top5 van het product staat. Zodra de prijs buiten de top5 komt wordt deze automatisch weer verborgen ofzo.

Ik denk dat je met een dergelijke oplossing de functionaliteit van de pricewatch hoger maakt en toch de verschillende abbo's niet onaantrekkelijker maakt. Extra voordeel is dat winkels zullen proberen zoveel mogelijk bij de top5 te komen, wat weer goed is voor consumenten.

Of ik heb het verkeerd begrepen

[ Voor 7% gewijzigd door sdomburg op 23-09-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Dat is dan ook zo.

Een shop kan maximaal vijf producten per categorie toevoegen, echter wanneer de shop met het product bij de vijf goedkoopste aanbieders behoort telt dit product niet mee bij het maximum van vijf producten per categorie. In principe is het mogelijk dat de shops een onbeperkt aantal producten aan de Pricewatch toevoegt zolang ze maar bij de vijf goedkoopste aanbieders behoort. De concurrentie om bij de goedkoopste vijf aanbieders te behoren is dan ook in volle gang.

Niet alle shops werken hun prijzen dagelijks bij waardoor ze weer uit de "Top 5" duikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
En zoals ACM aangaf werken sommige winkels liever wat prijzen bij van populaire artikelen en lopen ze liever geen risico met minder populaire artikelen (waardoor de PW dus relatief leeg blijft voor sommige categoriën).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Is het geen idee onderscheid aan te brengen tussen prijzen die door users ingevoerd zijn en prijzen die door de shops zélf zijn ingevoerd ? op die manier kan je als gebruiker ervoor kiezen welke prijzen je wil zien en heb je altijd een 'betrouwbare' referentie (prijzen v/d shop zelf) ter beschikking
Pagina: 1