WRT54G Aansluiten op Switch ?

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 13:26
Ik heb de volgende situatie nou hier :

@Homemodem >> Router >> Switch >> WRT54G Router

ik krijg het voor elkaar om internet op deze laatste router te krijgen (allen wired)
Echter als ik daarbij ook met laptops connectie wil maken met deze router, lukt het niet. Heeft iemand hier idee-en over wat ik aan het vergeten ben ? Heb het hele forum afgezocht + google, en kan geen passende oplossing vinden. Ik weet dat het niet echt een normale situatie is, maar het moet toch te doen zijn.

Info :

1e router : ip 192.168.2.1
2e router: met een beetje geluk is het me gelukt om deze in te stellen, echter weet ik de instelling niet meer. Ik weet dat ik DHCP heb uitgeschakeld.

Weet iemand dus, hoe precies de WRT54G in te stellen om het bovenstaande probleem op te lossen ?

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik had een soorgelijk probleem (kon ook enkel wired internet ermee krijgen) en heb dit opgelost door hem om te ruilen door een niet-router variant (gezien ik ook al een router in mijn netwerk had)

Maar wat nou de oplossing tot draadloos internet is met dit ding? no clue

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Verwijderd

en als je het gewoon zo doet:

@Homemodem >> WRT54G Router >> Switch

het kan wel anders maar dan....

Router 172.1.1.254/24
Switch
WRT54G Router 192.168.1.254/24

om weer in WRT54G te komen ff factory reset doen

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 13:26
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:53:

en als je het gewoon zo doet:

@Homemodem >> WRT54G Router >> Switch

het kan wel anders maar dan....

Router 172.1.1.254/24
Switch
WRT54G Router 192.168.1.254/24

om weer in WRT54G te komen ff factory reset doen
Jouw opstelling is niet mogelijk, zo is het hier aangelegd, en dat heeft zen bedoelingen (switch in ene appartement, router in ander, en dan die draadloze router in mijn appartement)
Zou je de 2e oplossing kunnen uitleggen ? Betekend dat dan, dat ik alles statisch moet gaan instellen ? Of alleen het gedeelte ACHTER mijn router ?

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Kun je die WRT54G niet in "bridge" mode draaien? Zo heb ik in een vergelijkbare opstelling mijn Edimax wireless router achter een andere router zitten en alles doet het naar behoren.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik zat een paar weken met precies dezelfde situatie. Deze router heeft naast de ethernet poort nog 4 ander poorten. Als je je kabel die vanaf de switch komt in een van de andere poorten stopt (niet de ethernet poort), wordt de routerfunctie uitgeschakeld en heb je als het ware een switch met accespoint. Ik weet natuurlijk niet of je laptop dan wel autmotisch een netwerkadres krijgt toegewezen in je netwerk, maar hier werkt het. Voordeel van deze opstelling is dat ik makkelijk mijn accespoint weer los kan koppelen en meenemen, omdat deze nu op mijn kamer staat..

iemand iets leuks?

Pagina: 1