Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een cirkel die ik helemaal bovenop wil hebben, alleen outlined zonder filling zodat ik er achter iets kan zetten. Nou krijg ik dat wel voor elkaar alleen is het object dat ik er achter wil hebben groter dan de circel waardoor er (in dit geval bloemblaadjes
) uitsteken. Nou wil ik daar dus wat overheen doen, zegmaar de 'achtergrond', maar als ik die naar voren breng (met bring to front of bring forward) zit hij er helemaal overheen... Ook heb ik het al met verschillende layers geprobeert. Wat ik ook heb gedaan is een 'uitsnede' proberen te maken van de bloem die precies in die cirkel past. Dat is opzich wel gelukt (door die cirkel en de bloem te selecteren en dan make clipping mask te maken) maar dan is de cirkel dus ook weg...
Vond het moeilijk uit te leggen dus hoop dat iemand er wat mee kan
Om even een voorbeeld te geven waar het om gaat:

Die bloem moet dus alleen maar zichtbaar zijn IN de cirkel (en de steel moet er dan als het ware 'achter het geheel vandaan komen')
Ik heb een cirkel die ik helemaal bovenop wil hebben, alleen outlined zonder filling zodat ik er achter iets kan zetten. Nou krijg ik dat wel voor elkaar alleen is het object dat ik er achter wil hebben groter dan de circel waardoor er (in dit geval bloemblaadjes
Vond het moeilijk uit te leggen dus hoop dat iemand er wat mee kan
Om even een voorbeeld te geven waar het om gaat:

Die bloem moet dus alleen maar zichtbaar zijn IN de cirkel (en de steel moet er dan als het ware 'achter het geheel vandaan komen')
edit:
Fuck ik ben titel vergeten
Sorry modjes
Fuck ik ben titel vergeten
[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 21-09-2005 18:23 ]