Toon posts:

amd of intel

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf wilde deze processor nemen.
Ik had begrepen dat amd's minder warm worden dan intels en daarom een betere prestatie kunnen neerzetten emt minder snelheid. Ook had ik begrepen dat Intel (nog) geen fatsoendelijke 64-bit processor heeft.

Nu heeft mijn pa eens geinformeerd en hebben de systeembeheerders van zijn werk hem verteld dat je geen AMD moet nemen omdat programma's hier slechter op werken.

kan iemand mij misschien vertellen dat dit klinklare onzin is want ik kan het me bijna niet voorstellen.
En als het toch klopt, wat zou een vergelijkbare intel zijn?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, AMD is superslecht.

Nee, dat lijkt mij nogal ongefundeert geblaat, er zitten natuurlijk wel verschillen tussen AMD en Intel.
AMD is bijvoorbeeld beter voor games, en Intel doet het beter met video coderen enzo.

Voor wat preciezere informatie zou ik hier op GoT ns wat rondzoeken :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Nemen wat je leuk vindt. Beide hebben sterkere en zwakkere punten maar 't scheelt bijster weinig. De een is niet slechter als de ander, alleen anders. Maak je eigen keuze.

I see dead pixels...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

TeeDee

CQB 241

Het is wel zo (afaik) dat er wel eens verschil in snelheid kan zitten tussen de verschillende cpu's maar vaak is dat te verwaarlozen.

Dat een AMD het presteert om programma's "slechter" te draaien is imho onzin.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:19:
kan iemand mij misschien vertellen dat dit klinklare onzin is want ik kan het me bijna niet voorstellen.
Ik draai verschillende AMD cpu's hier, van een K6 166MHz tot een Athlon64 3000+ en het draait allemaal perfect.

Dat Intel geen fatsoenlijke 64-bit processor heeft, is niet waar. Hij is alleen langzamer met 64bit applicaties. Zie ook reviews. Gebruik daarvoor Google of de Search hier op GoT.

Op het moment ben ik 'gek' van AMD, maar als Intel over een paar jaar wat beters en goedkopers heeft dan AMD, neem ik dat. :)

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 21-09-2005 18:24 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
voor 64bit moet je inderdaad bij AMD zijn, maar vertel eens; wat wil je vooral met je pc doen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Opzich maakt het niet zo heel veel uit al is AMD op dit moment wel wat beter vind ik zelf kwa prijs prestatie.

Programma's werken iig zeker niet slechter op een AMD dan op een INTEL.

Wil je gaan gamen zou ik voor een AMD64 gaan.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:26

Stewie!

Keen must die!

1) Je pa gelooft in fabels :P
2) Neem de processor die jij fijn vind, let ook goed op het moederbord
3) zowel amd als intel leveren processors aan consumenten die zowel 32 als 64 bit applicaties draaien. AMD levert daarnaast de 64 bit opteron, Intel de zeer dure Itanium. Voor huis,tuin en keuken pc's heb je beide niet nodig :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Nu heeft mijn pa eens geinformeerd en hebben de systeembeheerders van zijn werk hem verteld dat je geen AMD moet nemen omdat programma's hier slechter op werken.
Inderdaad, dat is 'klinklare onzin' :)

Voor de prestaties kun je beter reviews en benchmarks zoeken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 21-09-2005 18:23 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ikzelf wilde deze processor nemen.
Ik had begrepen dat amd's minder warm worden dan intels en daarom een betere prestatie kunnen neerzetten emt minder snelheid. Ook had ik begrepen dat Intel (nog) geen fatsoendelijke 64-bit processor heeft.

En als het toch klopt, wat zou een vergelijkbare intel zijn?
nee, AMD 64's worden gewoon minder heet. das 1.
2 is dat ze met minder Mhz meer prestaties neerzetten (meer werk verzetten per mhz dus) daarnaast doen ze ook nog eens zoveel per mhz dat ze eigenlijk nog sneller zijn dan hun rating (als je die vergelijkt met een P4. dus een P4-3Ghz is dan trager dan een A64 3000+)
3: intel heeft idd nog geen fatsoenlijke x86-64 implementatie.
4: programmas slechter draaien op een amd? das zo ongeveer de grootste onzin ooit!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:18

Colan

sucks @ solderen

en dat is dus onzin als (of er zit een addertje onder het gras), op vergelijkbare Intel's en AMD's lopen de meeste programma's prima, en dat verhaal dat een Pentium beter met grote zware toepassingen aankan is deels achterghaald, en er zijn maar weinig mensen die zulke programma's dagelijks gebruiken op hun thuis pc-tje

maar das een prima prcessor (ik ga hem namelijk zelf ook nemen :P), maar je zegt dit alsof je alleen die wilt kopen, of neem je er een heel systeem omheen? (anders past het waarschijnlijk niet :) )

Simplicity is de bom...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat hoeft geen onzin te zijn, maar "slechter" moet je niet al te drastisch interpreteren. De ene programma presteert procentueel beter op een AMD dan op een Intel en weer een andere programma doet het omgekeerd. Het is geen drama :)

Voor de rest verwijs ik jou naar PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen? alwaar je kunt teruglezen hoe een CPU te uitzoeken. Plus dat je op de op het Internet beschikbare reviews gewoon de performance van de CPU's kunt vergelijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.