[XP] Over een netwerk van een andere dvdspeler booten?*

Pagina: 1
Acties:

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 17:12
Hoi,

Ik zal mijn situatie kort mededelen:
Ik heb een laptop zonder cdrom- of dvdspeler, wel een bootble floppydrive (usb) en bootble netwerkmogelijkheid.(PXE en RPL).

Op een ander computer in mijn netwerk draai ik win xp pro en heb daar een dvdromspeler (Nec ND-3500AG) inzitten.

Nu wil ik (tenminste als het kan) met mijn laptop opstarten via netwerk en dat deze dan automatisch de dvdromspeler ziet en daarvan boot. Is dat mogelijk en zo ja hoe ? Is het dan ook mogelijk om daarvan bv een OS te installeren?

PS: ik ben een beetje dosn00b helaas

bij voorbaat dank

[ Voor 7% gewijzigd door Drake op 21-09-2005 18:20 ]

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Drake3 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:19:
Nu wil ik (tenminste als het kan) met mijn laptop opstarten via netwerk en dat deze dan automatisch de dvdromspeler ziet en daarvan boot. Is dat mogelijk en zo ja hoe ?
Nee, dat kan niet.
Wat wel kan is een poor-man's PXE bootserver inrichten met tftpd32 (google) en de layout van de CD op de HDD parkeren, en deze als root gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Drake
BackSlash32 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:21:
[...]

Nee, dat kan niet.
Wat wel kan is een poor-man's PXE bootserver inrichten met tftpd32 (google) en de layout van de CD op de HDD parkeren, en deze als root gebruiken.
Hmm....dat is wel erg jammer....aangezien de nieuwste os-en (vista ed) niet meer installeerbaar zijn vanuit dos. Voorheen pompte ik de data van een cdrom/dvd over op de harddsik van mijn laptop en installeerde vanuit dos (via bootable win98 floppy).

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien dat ik niet helemaal duidelijk was:
Met de HDD bedoel ik de harddisk van de computer waar je je PXE server (tftpd32 dus) op draait, niet de laptop ;)

Vergelijk het met RIS zoals dat in 2000/2003 server gebruikt kan worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

je kan een dosflop downloaden met tcp/ip ondersteuning
dan de dvd drive mappen
en windows installen op je laptop

check hier
http://www.windowsnetwork...s_tutorials/dosclflp.html

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Drake
Bedankt voor de info.....ik zal me wat meer verdiepen in RIS en hoop dan er uit te komen...zo niet i'm back :-)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar in het vervolg zelf even op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Drake
sanfranjake schreef op donderdag 22 september 2005 @ 03:51:
Ik zet nog even [XP] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Let daar in het vervolg zelf even op :)
Zal voortaan de policies beter naleven...thxs :)

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Als je kan booten van een diskette kun je Bart's network bootdisk gebruiken

Als je van die diskette boot heb je netwerk onder DOS, als je tenminste een netwerkkaart in je laptop hebt waar een driver voor DOS voor is (zie de site van Bart, ik gok een Intel pro100)

Share je DVDspeler op de andere PC en koppel deze share op je laptop met:
net use [driveletter] \[server]\[share]

Dan kun je je Windows XP setup starten vanuit de driveletter die je net hebt aangemaakt en te starten met: [driveletter]\i386\WINNT.EXE

• Drake
hellbringer schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:43:
XP setup starten vanuit de driveletter die je net hebt aangemaakt en te starten met: [driveletter]\i386\WINNT.EXE
Zo deed ik het voorheen ook met voorgaande versies voor het installeren van windows.....maar ik hoopte eigenlijk standaard van een dvdspeler te kunnen booten.....tegenwoordig worden steeds minder dvd's (os-installatie) met de optie uitgebracht om deze ook vanuit simpel dos te installeren (lees...er ontbreekt een i386 folder en er ontbreekt ook een *.exe file die iets van mogelijkheid refereert).

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Drake3 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:03:
.....maar ik hoopte eigenlijk standaard van een dvdspeler te kunnen booten....
Moet die wel fysiek aan die machine vast zitten.

Boot from CD/DVD is namelijk een BIOS dependent code.

http://www.nu2.nu/bootcd/#howboot

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 22-09-2005 23:11 ]

Pagina: 1