In m'n nokia 6230 heb ik een 32mb mmc card zitten, maar sinds enige tijd kan ik er via m'n cardreader op m'n pc niets meer mee wissen of erop zetten. Eerst kon dat wel, maar ik heb er niets aan veranderd. Hij zegt dat de diskette tegen schrijven is beveiligd. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Misschien slecht contact? Of de flashcard is aan het einde van zijn latijn?
Probeer hem in een andere cardreader. Maak de contactjes schoon.
Voor zover ik kan zien heb je nog helemaal nix geprobeerd ...
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Jawel hoor, ik heb opnieuw de juiste drivers geïnstalleerd, contactjes allemaal schoongemaakt en in een andere cardreader heb ik precies hetzelfde. In mijn telefoon kan ik wel gewoon lezen en schrijven naar de MMC card. De 16-in-1 cardreader van sweex is trouwens maar een paar weken oud en Sony Memorysticks werken wel gewooncybersteef schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:15:
Misschien slecht contact? Of de flashcard is aan het einde van zijn latijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 19:10 ]
Ik heb hetzelfde met de 64MB MS Pro Duo in mijn K750i, alleen doet de telefoon er ook niets meer mee, die start niet eens meer op met de kaart erin. De cardreader leest de MS wel, ook de mappenstructuur klopt maar in elke map staat een bestand van 0 byte met de naam '@'. Dit probleem deed zich ook ineens voor.
heb je (hopelijk een open deur intrappend hier) gekeken op je kaartje, er zit een schuifje waarme je hem kan beschermen tegen schrijven?
Ja, in m'n telefoon kan ik de kaart wel formatten, maar via de cardreader niet.job schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:11:
mmc kaart al eens geformatteerd?
Op het MMC kaartje kan ik geen schrijfbeveiliging instellen...
Ik geloof dat je in de war bent met SD kaartjes, op MMC zit zo'n schuifje niet.Silent7 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:14:
heb je (hopelijk een open deur intrappend hier) gekeken op je kaartje, er zit een schuifje waarme je hem kan beschermen tegen schrijven?
Kater? Eerst water, de rest komt later
die hebben alleen SDkaartjes meen ik MMC nietSilent7 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:14:
verder kan het zijn dat het kaartje corrupt geworden is, dat heb ik met een Sandisk SD kaartje gehad die was plotseling niet meer beschrijfbaar, die heb ik dus terug gestuurd en een nieuwe gekregen
[ Voor 0% gewijzigd door GoldenSample op 21-09-2005 19:18 . Reden: haan typed iest sneller ;) ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Maar waarom zegt ie dan dat ik de schrijfbeveiliging moet verwijderen?Haan schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:17:
[...]
Ik geloof dat je in de war bent met SD kaartjes, op MMC zit zo'n schuifje niet.
waarschijnlijk een corrupte disk, dat heb ik ook wel eens gehad met een SM-kaartje kaartje met ingebouwde zweep zeker
dat het niet meer deed in me pc maar wel in me keyboard, toen was het kaartje brak...
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Zet dat soort dingen dan volgende keer in je startpostVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:09:
[...]
Jawel hoor, ik heb opnieuw de juiste drivers geïnstalleerd, contactjes allemaal schoongemaakt en in een andere cardreader heb ik precies hetzelfde. In mijn telefoon kan ik wel gewoon lezen en schrijven naar de MMC card. De 16-in-1 cardreader van sweex is trouwens maar een paar weken oud en Sony Memorysticks werken wel gewoon
* Ultraman heeft ook een Nokia 6230
Je kunt de kaart dus ook formatteren in de telefoon? Natuurlijk altijd proberen ergens anders de kaart te testen in een andere cardreader en jou cardreader op een andere pc om installatie konflikten uit te schakelen.
MMCs hebben idd geen schrijfbeveiligings schuifje, dat hoort bij SD cards.
Maar het kan dus zo zijn dat het kaartje brak is, tests in andere cardreaders/apparaten zouden dat moeten kunnen ophelderen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb de cardreader ff op een andere pc gezet, gaat allemaal prima, maar weer hetzelfde; er kan niets worden geschreven op de card.cybersteef schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:30:
[...]
Zet dat soort dingen dan volgende keer in je startpost
/me heeft ook een Nokia 6230
Je kunt de kaart dus ook formatteren in de telefoon? Natuurlijk altijd proberen ergens anders de kaart te testen in een andere cardreader en jou cardreader op een andere pc om installatie konflikten uit te schakelen.
MMCs hebben idd geen schrijfbeveiligings schuifje, dat hoort bij SD cards.
Maar het kan dus zo zijn dat het kaartje brak is, tests in andere cardreaders/apparaten zouden dat moeten kunnen ophelderen.
Ik vind het heel vreemd dat ie in m'n tel wel doet wat ie móet doen...
En idd in m'n telefoon kan ik het kaartje wel formatteren en ook gewoon mappen aanmaken op de mmc card
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 21:21 ]
Pagina: 1