Toon posts:

Raid Array niet te maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik met mijn probleem begin even het verhaal:

Vanmorgen was ik bezig met dingen voor school. Nadat ik ze had geprint ging ik perforeren. redelijk veel papier dus echt hard erop zitten douwen. klabam! toen hij erdoorheen ging. toen ik vervolgens naar mijn beeldscherm keek zag ik dat daar wat verticale strepen overheen liepen. oh, dat is vervelend even resetten.
Vervolgens vind hij mijn raid0 array niet meer, m'n bios herkent ook niets meer. Afijn hij vroeg uit zichzelf om op Cntr+F te drukken om de setup van mijn raidinstellingen te benaderen en dat lukte ook nog. Toen ik keek was mijn array weg dus ik dacht ik maak snel een nieuwe en dan werkt alles weer. Zo gezegd zo gedaan. windows starte weer op, en melde dat ie gerecovered was van een enorme fout. ok, fijn het werkt weer, alles prima. echter toen ik m'n browser opende moest ik 2 seconde tellen voordat ie de pagina refreshed. en elke keer als ik scrolde ook. Dit was voor mij 'n bekend probleem wat ik toen oploste met restarten. ook gedaan, en toen begon de echte ellende.

Nu kon hij m'n array weer niet vinden. Ik wou dus weer een nieuwe maken maar als ik dat deed, kwam hij met de message: ""Error occured when modifying array.." System is going to reboot."
Na het rebooten geprobeerd te rebuilden wat ook niet werkt, en als ik wil deleten bestaat er geen array om te deleten.

Zijn mijn schijven van 1,5 week oud nu kapot? Verder als het nodig is om daarna mijn Xp pro versie te reinstallen is dat geen probleem, er staat gelukkig nog niets bijzonders op.
Het heeft wel 5 dagen zonder problemen gedraaid.

Ik heb een aantal foto's gemaakt, alleen geen space om ze te laten. Ik hoop dat dit probleem zonder de foto's op te lossen is.....?

systeem:
Asus P4c800deluxe
2x Samsung Spinpoint 2504C(op mijn onboard promise controller)
1024 MB DDR400 RAM
saphire ATI Radeon 9800 pro

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:05
Staat je pc op je bureau? Als het echt een harde klap was zouden je schijven misschien wel een flinke klap gehad kunnen hebben. Geen rare geluiden? Schijven gecontroleerd met tooltje van Samsung? Doet XP het wel als je op 1 disk installeert?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
PC staat inderdaad op m'n bureau, en ja 't was een harde klap :+ Verder geen rare geluiden gehoord, en welk tooltje van samsung bedoel je(ik ga even op de site zoeken). en XP op 1 disk installeren zal ik strax ook even proberen

iig bedankt voor de reactie!