[Acer travelmate 290] kan geen verbinding maken met wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok het probleem:
Ik heb hier een acer travelmate 290 met ingebouwde intel pro wireless 2100 (802.11b WLAN)
Nu kan ik hiermee alle draadloze netwerken in de buurt zien (stuk of 10), ik kan er echter geen verbinding mee maken.
Mijn draadloze router ziet hij ook, en ook dat deze beveiligd is (hij vraagt om een key), maar er gebeurt gewoon niks als ik op verbinden klik.
Nu kan ik met mijn ibook wel met al deze netwerken verbinding maken, en ook met mijn vaste computer. Als ik de Acer via een utp kabel aan de router aansluit is er niks aan de hand en werkt het gewoon, maar ja daar heb ik niet zoveel aan. Ik heb win xp al opnieuw geinstalleerd en alle software van de acer site, maar ik krijg hem maar niet aan de praat.

Setup:
Acer travelmate 290LCi
Linksys wrt54g router

Andere pc:
iBook G4 1333 airport extreme

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Of is de wireless nic gewoon kaduuk?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
probeer als het kan eens even 3 dingen

1: Leen een pcmcia kaartje
2: Download even de update van Acer, en SP 2 (en dan ook de tool van windows gebruiken)
3: Verse install :)

Ik ken deze problemen, en vaak (niet altijd, soms is de nic wel gaar... dan ziet ie nog wel wlan, maar dan connect ie idd niet) is het zo dat de install gewoon niet meer zo lekker is :)

Succes! ;)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:47

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zet je linksys eens op 802.11B only ipv B and G (mixed)?

Hier stond een dode link.

• StephaN900
  • Niet online
Thx optie 1, wordt wat lastig, en aangezien ik 3 al gedaan heb, ga ik 2 even proberen.
Als ik de linksys op b only zet, dan werkt het overigens nog steeds niet.

• StephaN900
  • Niet online
Pfff sp2 geinstalleerd, nieuwe drivers, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb nu de drivers van 2200bg erop gezet, maar ja helaas hij liep vast en hij start nu niet eens meer op.
Geef mij maar een apple O+