Toon posts:

Alternatief voor Zalman 7700cu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn systeem wat stiller te maken, wil ik een nieuwe cooler aanschaffen. Na speurwerk op site en eerdere post, gaat mijn voorkeur in principe uit naar een Zalman 7700cu, probleem is alleen dat deze waarschijnlijk niet gaat passen in de kast (zie specs onderaan)....te weinig ruimte tussen mb en voeding. Zalman site geeft aan min. 14.5mm tussen mb en koeling nodig te hebben Graag zou ik wat tips krijgen voor alternatieven. Begrijp ook dat er een 92mm fan van Zalman is die via een adapter op mijn socket 775 te plaatsen is. Klopt dit en heeft iemand hier ervaringen mee?

Specs:

MTek-V5 kast
ASUS P5GD1 PRO
512Mb DDR400
P4 3.0 Ghz
Maxtor 7200/ 250 Gb
Gigabyte Geforce 6600 GT

Alvast bedankt....

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
dom van mij >:)

[ Voor 77% gewijzigd door FDMK op 21-09-2005 17:08 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

miss de gewoone cnps-7000..
mijn prescott 3,2ghz houd ie netjes op 30 graden

No signature required.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

De 'adapter' die jij bedoelt is de ZM-CS1 clip van Zalman. Deze maakt het mogelijk om de CNPS7000-serie van Zalman (92mm) te mounten op een socket 775 processor. :)

Andere merken die me snel te binnen schieten:
Coolermaster (3 fans met diameter van 100mm en 2 maal 92mm)
Nexus (80mm fan)
Spire

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 21-09-2005 17:35 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:17

sapphire

Die-hard pruts0r

de zalman CNPS 9500 ?
Koelt beter en is stiller dan de 7700CU

Gabriël AM5

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Een Thermalright XP90C met een relatief stille 92cm fan, die toch voldoende luchtverplaatsing heeft om die CPU koel te houden... Of zoals Sapphire zegt, een Zalman CNPS9500

Verwijderd

en is nog groter

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Jullie noemen allemaal wel erg dure en zware coolers. Kijk eens naar de Arctic Freezer (4 of 7, één van de twee is geschikt, zie http://www.arctic-cooling.com/). Dat is én een stille koeler, én hij presteert net zo goed als de CNPS7700Cu (zoek maar eens op 'review arctic freezer', hij was bij tests beter in koelen én stiller), én hij is goedkoop, én hij is superstil! Ik zie niet in waarom je niet voor deze zal kiezen. Ikzelf heb net de lichtere variant ervan (arctic silencer, iets mindere koeler en net zo stil) en die bevalt mij écht goed. Zeker een aanrader. Zalman is op dit moment gewoon een Hype, de koelers zijn van goede kwaliteit, maar zijn zeker niet de beste. De Arctic Freezer heeft sowieso de beste prijs/kwaliteitverhouding en is echt beter dan Zalmans. Voor losse fans kan ik je alleen maar Nexus aanbevelen, superstil en doen perfect hun werk. Dit merk heeft (volgens reviews) het duurdere merk Papst van de troon gestoten en is op dit moment gewoon de beste fan-maker.

Zo en nu geen é's meer :P.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 21-09-2005 20:43 ]

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

hoger misschien maar stukken smaller. daarvoor hoef je minder rekening te houden met de voeding, meer met de breedte van je kast :P. Ben het trouwens wel eens met The__Virus, Zalman levert goede koelers maar in mijn ogen veel te duur.

Logius | Somda | Twitter

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 16:38
Inderdaad, die CNPS9500 is wel een leuke cooler. Je moet wel wat ruimte hebben tussen het mobo en het sidepanel, maar ik neem aan dat dat goed komt. Ik weet niet of je een window hebt, maar die 9500 heeft een ledfan, die blauw licht geeft. Ook koelt deze koeler beter dan een 7000/7700 :)

Hij is wel aan de prijs, je moet toch wel denken aan een tientje of 5

offtopic:
Wie is die wannabee nicklamer, die n00bz0r ?? :P

De wijzen komen uit het Oosten!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou inderdaad ook eens gaan kijken naar coolers van Arctic. Ik heb zelf er een voor zowel een P4 3,0GHz en een Sempron 2600+ en ze zijn uitermate stil en zetten toch goede prestaties neer.
En mijn coolers zitten er alweer een tijdje op, dus er zijn vast al wel weer nieuwe/verbeterde versies uit die nog stiller zijn en/of beter koelen :)

De website van Arctic is overigens: http://www.arctic-cooling.com/
en niet arctic.com zoals eerder werd gezegd door The__Virus.

[ Voor 17% gewijzigd door Kawaii op 21-09-2005 18:32 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:44
De Arctic Freezer is misschien een goed alternatief +- 20,-

Verwijderd

check ff deze topic (gaat vooral over de grotere coolers, staat niet veel over die van arctic).

zelf ga ik voor de thermaltake big typhoon (bij alternate voor 39 euro ophalen zaterdag), omdat deze erg goed uit de tests komt, ook nog een goeie prijs/kwaliteit verhouding heeft en er al een redelijk goeie fan op zit. nu maar hopen dat ie een beetje in mn kast past :7

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Sorry je hebt gelijk van die website, heb het al ge-edit. Kwam omdat die nog steeds in mijn geschiedenis stond, dacht dat het een goede was ;)
Pagina: 1