Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 06:43:
Dit ging mij eenvoudig af, WMVs afspelen is een heel ander verhaal. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar dat een paar WMVs afspelen (lang niet allemaal) via een console player genaamd mplayer. Google levert bar weinig resultaten op, alleen pagina's waar users reageren met 'stelt niks voor, gebruik de search newbie'.
Ik vind 't juist behoorlijk simpel.
www.mplayerhq.hu is de website, daar download je eerst een codecpack en de inhoud smijt je in /usr/local/lib/codecs/, dan haal je de laatste mplayer-versie binnen via CVS (de commando's staan letterlijk op de downloadpagina heeelemaal onderaan), je verplaatst de directories libavcodec, libavformat en libavutil naar de main-dir, even configure, make en make install en hoppa, you're done!

Het staat ook wel netjes uitgelegd in het installatiehoofdstuk bij de docs maar dat document ziet er eng uit, ik weet het. (Compilen inclusief gui kan eventueel met ./configure --enable-gui, moet je zelf nog even een skin downloaden.)
edit: nee da's waar, hier heeft TS niets aan.
Pagina's met uitleg hoe je een X WMV speler installeert (ik krijg het niet voor elkaar met Totem), laat staan hoe je WMVs embedded in webpaginas afspeelt, bv. met Opera, ho maar

Nou, dat embedded afspelen zit eraan te komen, in Ubuntu Breezy werkt het out-of-the-box al bijna! Je ziet al een player verschijnen op de webpagina, die speelt vervolgens nog niets en als ik daarna naar een andere pagina wil crasht Firefox, maar toch, het ziet er al goed uit.
[
Voor 10% gewijzigd door
Bergen op 22-09-2005 09:40
]