[XP] Toetsenbord werkt niet na reboot

Pagina: 1
Acties:

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Hallo mede tweakers,

Ik zit met een probleem en wel het volgende: Het toetsenbord van mijn ouders werkt steeds niet meer na het opnieuw opstarten van windows XP pro. Zodra ik dan de USB stekker eruit haal en er opnieuw in stop, installeert windows 'm weer en doet ie het weer perfect. Maar na de reboot is de driver en dergelijke weer weg en kan ik weer opnieuw beginnen.

Het betreft een Compaq USB toetsenbord, afkomstig van een Compaq presario thuiscomputer, en dus zit er geen software bij. De pc is een AMD Sempron 3100+, 512 DDR ram, Asus K8N mobo met Windows XP Pro (zonder SP) als OS.

Ik heb zelf al gekeken bij eventuele energie opties en dergelijke. Ook andere USB poorten mocht niet baten. Iemand bekend met dit probleem? bvd

- Specs -

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Anders een USB naar PS2 converter op je toetsenbord aansluiten en dan testen. Is je bios van je moederbord up to date, heb je op de site van die fabrikant gekeken naar FAQ's ?
Over welk moederbord praten we?

Waar sluit je hem op aan, op een USB1.1 of USB2.0 aansluiting, heb je wel voldoende vermogen op je USB poort om het toetsenbord te voorzien van stroom.

Kortom, meer informatie over wat je hebt geprobeert en over je moederbord :)
Wat heb je meer op je USB poorten aangesloten, hoe zwaar is je voeding ?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Begin maar eens met het installeren van Service Pack 2. Dat kan sowieso geen kwaad, sterker nog, het is een must imho, helemaal met USB problemen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Alles wat hierboven staat heb ik bekeken en geprobeerd, en niets hielp. Ik werd er zo gek van dat ik maar een nieuw toetsenbord heb gekocht :p

Toch bedankt voor de reacties.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper7 op 30-09-2005 18:33 ]

- Specs -