DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting via BelCompany

Pagina: 1
Acties:
  • 548 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 2 weken geleden heb ik DirectADSL van KPN zonder vaste telefoonaansluiting aangevraagd bij BelCompany. Maar deze aanvraag was afgeketst omdat er toch nog signaal op mijn lijn zit.

Hier de info: http://echo.belcompany.nl...akketaanbiedingen/KPN.htm

Ik had het Go abonnement aangevraagd dus dat zou dan EUR 21,95 per maand moeten gaan kosten (en eerste maand gratis).

Maar nou hoorde ik zojuist van KPN dat zij gewoon toch een factuur sturen van EUR 30,95 per maand (ik zie het nu bij BelCompany voor EUR 28,95 in de prijslijst staan). Krijg je dan een cashback terug ofzo van BelCompany?

Heeft er al iemand DirectADSL zonder vaste telefoonaansluiting genomen via BelCompany? Zo ja, welk bedrag staat er op de factuur van KPN dan? De jongen van BelCompany en de jongen die ik aan de lijn had van KPN wisten het beiden niet zeker!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 11:04 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mjaw, dit aanbod lijkt inderdaad erg goed te zijn en vond het al beetje verdacht ;) Ik zou zeggen dat KPN gewoon 21,95 per maand hoort te gaan rekenen.(of anders teruggave via Belcompany elke maand) Ook na het 1e jaar. Anders is dit een misleidende advertentie.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, erg raar.

BelCompany zegt: op de rekening die je van KPN krijgt staat geen EUR 30,95 maar EUR 21,95
KPN zegt: ik weet niet hoe BelCompany je gaat compenseren maar wij brengen gewoon EUR 30,95 per maand in rekening

:?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:01
jij betaald 9 euro nog wat voor de KPN lijn die jij gebruikt om jouw adsl te betaale :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

In het plaatje staat overigens dat het normaal 30,95 kost, dus dat klopt iig wel :)

Ik zou toch Belcompany maar eens schoppen...

Verwijderd

Topicstarter
Bschnitz schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:04:
jij betaald 9 euro nog wat voor de KPN lijn die jij gebruikt om jouw adsl te betaale :)
nee

• Bschnitz
...... als jij de koperelijn van kpn will gebruike MOET jij 9 euro betale en voor je volgende post is het handig als je meer dan alleen maar nee zegt......

aub linkje

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24017524
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15273

[ Voor 20% gewijzigd door Bschnitz op 22-09-2005 09:37 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is juist zonder vaste telefoonlijn, anders maakt het echt niets uit! ;)

Zie de link hierboven naar de BelCompany website...

(ik heb trouwens 3 jaar Demon ADSL gehad zonder vaste telefonie van KPN en ik betaalde alleen EUR 19,95 aan Demon en ik heb na mijn opzegging van de vaste telefonie nooit meer 1 factuur van KPN gehad hoor, ook niet voor het koperdraadje)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 09:49 ]

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Ik heb het vorige week aangevraard, maar heb dus nu nog een factuur gehad maar geef mijn bevindingen wel zodra er wat meer bekend is.

ZaanLan.nl

Verwijderd

Topicstarter
geen factuur denk ik dat je bedoeld :)

maar thanks ja als je ons op de hoogte zou kunnen houden graag. heb je "Go" aangevraagd?

• Bschnitz
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:47:
Nee het is juist zonder vaste telefoonlijn, anders maakt het echt niets uit! ;)

Zie de link hierboven naar de BelCompany website...

(ik heb trouwens 3 jaar Demon ADSL gehad zonder vaste telefonie van KPN en ik betaalde alleen EUR 19,95 aan Demon en ik heb na mijn opzegging van de vaste telefonie nooit meer 1 factuur van KPN gehad hoor, ook niet voor het koperdraadje)
zo ver ik weet word die 9 euro door je provider in rekening gebrachts en als jij deze dus niet betaalt hebt, heb je erg mazzel gehad want dat houd dus in dat je 3 jaar geen 9 euro betaalt hebt das dus 36x9=324 euro :) jouw provider heeft jouw dus flink wat geld bespaart.....mazzelar :P

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:25

-d-

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:01:
Ja, erg raar.

BelCompany zegt: op de rekening die je van KPN krijgt staat geen EUR 30,95 maar EUR 21,95
KPN zegt: ik weet niet hoe BelCompany je gaat compenseren maar wij brengen gewoon EUR 30,95 per maand in rekening

:?
Ik zou in ieder geval even wachten totdat je daarwerkelijk een factuur krijgt van KPN. Maak in ieder geval even een printje van de Belcompany website waar de tarieven op staan, mocht je problemen krijgen met KPN/BC.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, heb overal printjes van en ook hun folder waarin het staat heb ik uiteraard bewaard.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
BelCompany actie is waarschijnlijk niet helemaal goed bekend onder de KPN medewerkers. Ik zou me pas zorgen gaan maken als je een factuur krijgt die niet klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Bschnitz schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:07:
[...]

zo ver ik weet word die 9 euro door je provider in rekening gebrachts en als jij deze dus niet betaalt hebt, heb je erg mazzel gehad want dat houd dus in dat je 3 jaar geen 9 euro betaalt hebt das dus 36x9=324 euro :) jouw provider heeft jouw dus flink wat geld bespaart.....mazzelar :P
hehe :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 13:30 ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Tropos schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:23:
BelCompany actie is waarschijnlijk niet helemaal goed bekend onder de KPN medewerkers. Ik zou me pas zorgen gaan maken als je een factuur krijgt die niet klopt.
Dit denk ik ook. De medewerkers van KPN kennen de actie gewoon niet. Het speciale aan deze actie is juist dat je de 9 euro niet hoeft te betalen. En dit wordt via Belcompany gedaan, omdat KPN het zelf niet zo mag aanbieden ivm de OPTA.

Hou ons even op de hoogte van wat voor facturen je krijgt hè, ben namelijk erg benieuwd :D

[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 22-09-2005 18:38 ]

Verwijderd

DirectADSL kan sinds kort ook via KPN worden afgenomen indien er geen telefoonlijn is.

De meerprijs is dan niet 9 euro zoveel, maar minder

Abonnementskosten per maand ( deze prijzen gelden als je een kaal koperlijn hebt / neemt)
Variant Snelheid* Prijs
Go 800 / 256 € 30,95
Lite 1600 / 512 € 35,95
Basic 3200 / 768 € 52,95
Extra 8000 / 1024 € 74,95
* snelheden in Kb/s, download / upload
Nog dit jaar worden de snelheden verhoogd.
\

Verwijderd

Topicstarter
Normaal kost Go € 21,95 en zonder vaste telefoon bij KPN € 30,95 dus dat is precies 9 euro.

Het leuke via BelCompany is dat je die 9 euro sowieso niet hoeft te betalen (zeggen ze) dus echt alleen maar € 21,95. En dat met die snelheidsverhoging, da's best lache :)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@satuser:
Ja, dat is als je via KPN zelf besteld. Dat wisten we zelf ook al. Bij Belcompany wordt in de advertentie echter beweerd dat je bij Belcompany gewoon voor 21,95 ADSL Go kan nemen. Dat is nou juist het leuke. En oh ja, extra voordeel bij Belcompany is dat je ook bij ADSL Go een draadloos modem krijgt, ipv een gewoon modem.

Edit: Trouwens apart inderdaad dat de 'normale' prijs bij ADSL Go fout staat (28,95 ipv 30,95). Maar in het tekstveld over de aanbieding (rechts) staat het wel weer goed.

[ Voor 44% gewijzigd door woekele op 23-09-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

bij welke bc was je (plaats) ?

ik wil het ook nemen nl., misschien dat een andere vestiging betere informatie geeft

-geen-

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 21:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:14:
Normaal kost Go € 21,95 en zonder vaste telefoon bij KPN € 30,95 dus dat is precies 9 euro.

Het leuke via BelCompany is dat je die 9 euro sowieso niet hoeft te betalen (zeggen ze) dus echt alleen maar € 21,95. En dat met die snelheidsverhoging, da's best lache :)
bij de GO variant is het dan 9 euro daar kan ik nog inkomen als je met beide voor een duppie op de eerste rang wilt.......maar bij de LITE variant is het al een stuk voordeliger (6 euro)

Die Lite heeft uiteraard een veel betere prijs/prestatieverhouding ( na de snelheidsverdubbeling die binnenkort plaatst vindt: 3 x zo snel down en de up is dubbel )

Ik neem de Lite, en houd mijn Belbudget gewoon en ik ga Optibellen / Skypen., da's best lache :)[/quote]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:33:
[...]

bij de GO variant is het dan 9 euro daar kan ik nog inkomen als je met beide voor een duppie op de eerste rang wilt.......maar bij de LITE variant is het al een stuk voordeliger (6 euro)

Die Lite heeft uiteraard een veel betere prijs/prestatieverhouding ( na de snelheidsverdubbeling die binnenkort plaatst vindt: 3 x zo snel down en de up is dubbel )

Ik neem de Lite, en houd mijn Belbudget gewoon en ik ga Optibellen / Skypen
Ik begrijp je opmerking niet over "met beide voor een duppie op de eerste rang wilt". Ik wil gewoon geen vaste telefoonaansluiting en daar wil ik dus ook niet voor betalen. En tja, in verhouding wordt elk sneller abonnement goedkoper dus het ligt er maar net aan wat je ervoor wilt uitgeven.

Voor Skype heb je trouwens geen telefonieabonnement nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

In groningen geweest, daar zeiden ze dat na 1 jaar de maandelijkse abo kosten van KPN koper worden berekend, de normale Direct ADSL prijzen dus. Dus opzeggen voortijd, met 3 mnd opzegtermijn. Ik heb de Go maar genomen, het zou +/- 3 weken duren voor oplevering. Na een jaar zullen, met het oog op adsl2+, er wel weer veel gunstige abo's zijn.

Maar goed, v.w.b. de prijs: het is ook nog de eerste maand gratis, verschil met b.v. Lite is: 8x12 + 21.95 = 117,95 euro, is dus nogal wat. Kijk maar eens de totaal prijzen: (11x21.95=241,45 t.o.v. 12x29.95=359,40). Dat is dus weer de helft van de Go abonnement.

Nu krijg je ook nog het draadloze modem gratis bij de Go variant, aantrekkelijk dus voor les gens du maison, de la jardin et de la cuisine; zegmaar het huis tuin en keuken gebruik.

Edit:
ff gekeken op de kpn site; daar staat dat switchen naar een hogere variant geen migratiekosten zou brengen. Nu weet ik niet of dit bij de bc-actie uitgesloten zou zijn, maar als dat niet zo is, kun je na bv 3 mnd nog omhoog naar de lite variant ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Alien_Inside op 25-09-2005 20:09 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tropos schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:23:
Dit klopt. Binnen de klantenservice van kpn weet niemand van deze actie, simpelweg omdat het officieel geen kpn actie is (mag niet van de opta). Zoals eerder gezegd, als je een klantenservice-student aan de lijn krijgt, zullen die je gewoon netjes zeggen dat die adsl aansluiting 30.95 kost, omdat dat alle info is die ze hebben. :P

De actie is van Belcompany, zij zullen beter weten wat de kosten zijn dan kpn (al is het al met al wel wat aan de kromme kant).
Alien_Inside schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:58:
In groningen geweest, daar zeiden ze dat na 1 jaar de maandelijkse abo kosten van KPN koper worden berekend, de normale Direct ADSL prijzen dus. Dus opzeggen voortijd, met 3 mnd opzegtermijn. Ik heb de Go maar genomen, het zou +/- 3 weken duren voor oplevering. Na een jaar zullen, met het oog op adsl2+, er wel weer veel gunstige abo's zijn.
De opzegtermijn is bij kpn heel erg keurig gewoon 1 maand hoor. Je abonnement wordt ook niet met een jaar verlengd.

Maareh, degene die dit genomen hebben, krijgen toch een contract/bevestigingsbrief in de winkel/via de post met daarin alle voorwaarden en ook de betaalvoorwaarden. Wat staat daar dan in? In de reclame van Belcompany staat namelijk geen sterretje met "dit geldt slechts het eerste jaar" ofzo.
Edit:
ff gekeken op de kpn site; daar staat dat switchen naar een hogere variant geen migratiekosten zou brengen. Nu weet ik niet of dit bij de bc-actie uitgesloten zou zijn, maar als dat niet zo is, kun je na bv 3 mnd nog omhoog naar de lite variant ook.
Het maakt voor kpn niet uit wat voor abonnement je hebt, upgrade kosten zijn 0. Maar ik weet niet of je dan 29,95 of 35,95 gaat betalen (want dat is de normale prijs voor adsl lite zonder telefoonlijn).

[ Voor 53% gewijzigd door JvS op 25-09-2005 20:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:53:
[...]

Maareh, degene die dit genomen hebben, krijgen toch een contract/bevestigingsbrief in de winkel/via de post met daarin alle voorwaarden en ook de betaalvoorwaarden. Wat staat daar dan in? In de reclame van Belcompany staat namelijk geen sterretje met "dit geldt slechts het eerste jaar" ofzo.

[...]
Dat is een goed punt en daar blijft BelCompany best wel vaag in. Er is aan niets te zien behalve een kassabon van EUR 0,00 dat je het abonnement via BelCompany neemt. Zij voeren je bestelling in de winkel in op de site van KPN. Nou moet de KPN toch zien dat BelCompany het abonnement invult met een soort affiliatelink want anders heb je geen poot om op te staan. Ik kreeg gewoon een uitdraai alsof ik zelf DirectADSL online had ingevuld, met gewoon de prijs van EUR 30,95 per maand voor "Go". Dit heb je ook wel als je een telefoonabo invult met cashback, maar KPN schijnt toch gewoon een lager bedrag per maand te incasseren (zegt BC).

Maar zoals hierboven al gezegd is, als je na een jaar toch 9 euro voor het koper moet gaan betalen dan stap ik wel weer over. Of ik upgrade naar ADSL2 of wat dan ook, er zal wel weer iets nieuws zijn dan. Sinds ik gratis op het WLAN van de buren kan meeliften heeft geen enkele provider me meer in haar greep :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zou bij kpn overigens nog wel heel specifiek de factuurservice kunnen bellen, die kunnen gewoon zien wat er gefactureerd gaat worden. Mocht dat 30,95 zijn, dan zou ik weer naar belcompany gaan en daar verhaal halen.

Eigenlijk zou ik net zo lang stampij bij belcompany gaan maken, tot je een contract hebt waarin gewoon zwart op wit staat, wat ook in de advertentie staat :P.

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 26-09-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ook overstappen naar direct adsl, heb nu nog demon adsl via bbned met een belbudget abbo. Welke stappen kan ik het beste nemen om zo min mogelijk zonder internet te zitten? Eerst m'n vaste aansluiting opzeggen via de primafoon, daarna naar de belcompany om direct adsl aan te vragen? Regelt KPN/Belcompany dan de opzegging bij Demon, of moet ik dat zelf nog doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
Is niet de bedoeling om advies te vragen welke keuze "het beste is". Daar is GoT niet voor bedoeld.

[ Voor 83% gewijzigd door bjck op 28-09-2005 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dit heeft een 3 keer zo hoge downloadsnelheid aan 't eind van t jaar, voor iets meer geld per maand (21,95 ipv 17,95). Hierbij krijg je geen e-mailadres en homepage enzo. Je moet toch echt zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:05:
Dit heeft een 3 keer zo hoge downloadsnelheid aan 't eind van t jaar, voor iets meer geld per maand (21,95 ipv 17,95). Hierbij krijg je geen e-mailadres en homepage enzo. Je moet toch echt zelf beslissen.
Bedankt voor de info :) Paar vragen nog:
Kan je dat ook online bestellen dat abo'tje van KPN(bij Belcompany) en moet dit perse met een mobiel abonnement? Bedankt voor de hulp alvast ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:33:
[...]

Ik neem de Lite, en houd mijn Belbudget gewoon en ik ga Optibellen / Skypen., da's best lache :)
[/quote]

Nou met optibel en skype ga ik niet lachen. Dat ga je pas met www.voipbuster.com in combinatie met een telefoonnummer van budgetphone. Ik zou zeggen kijk eens in het topic van voipbuster.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:28:
[...]
Bedankt voor de info :) Paar vragen nog:
Kan je dat ook online bestellen dat abo'tje van KPN(bij Belcompany) en moet dit perse met een mobiel abonnement? Bedankt voor de hulp alvast ;)
Er is nog een beetje onduidelijkheid over het Belcompany abo. Misschien beter om even de ervaringen van driexl af te wachten. On-line bestellen kan zo te zien niet, dus zul je bij een Belcompany langsmoeten. Volgens mij is het mobiele abonnement een losse aanbieding, wat dus niet perse hoeft.

@gijz: Volgens mij geldt de aanbieding van Belcompany alleen voor nieuwe ADSL klanten. Maar dit kun je beter bij Belcompany zelf navragen en laat het ons ook even weten!

Als het ook voor niet-nieuwe ADSLklanten kan, moet je waarschijnlijk Belcompany ADSL aanvragen op je huidige lijn, KPN regelt dan de overstap van bbned naar kpn netwerk (zonder veel downtime als het goed is), bij demon kan je dan opzeggen als dit voltooid is. Vervolgens kun je je telefoonnummer opzeggen en ADSL van KPN behouden. Van geen van deze dingen ben ik 100% zeker, vraag alles eerst na bij de betreffende partijen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:52:
Welke stappen kan ik het beste nemen om zo min mogelijk zonder internet te zitten? Eerst m'n vaste aansluiting opzeggen via de primafoon, daarna naar de belcompany om direct adsl aan te vragen? Regelt KPN/Belcompany dan de opzegging bij Demon, of moet ik dat zelf nog doen?

Alvast bedankt
Je moet eerst zelf Demon opzeggen. Je lijn MOET namelijk vrij zijn voordat je het DirectADSL kan aanvragen, anders ketst de aanvraag op zeker af en kan je nog een keer langs bij BelCompany.

Je vaste telefonie aansluiting had je al kunnen opzeggen, want die is niet nodig bij een Demon ADSL abonnement. Demon berekent ook de 9 euro kosten van het koperdraade niet door, althans niet bij mij vanaf 2003.

Zeg ze dus beiden op voordat je langsgaat bij BC om DirectADSL aan te vragen... En ik herhaal, je lijn moet dus vrij zijn voordat je bij BC ubehaupt langs kan gaan voor de aanvraag, want je kan niet zeggen "KPN doet u maar over 3 weken DirectADSL", zo gaat het niet, de lijn moet echt vrij zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 12:26 ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Weet je dat zeker? Als mensen bij KPN netwerk weggaan naar bijvoorbeeld BBned, wordt er een telco-telco uitgevoerd, waarvoor je lijn niet eerst helemaal vrij hoeft te zijn. Andersom moet dit dan toch ook kunnen?

Verwijderd

ik kom net terug van de Belcompany, en heb direct adsl aangevraagd. Volgens Belcompany en de instructies op de KPN-website, wordt Demon automatisch opgezegd en kan ik de telefoonaansluiting na twee weken van de oplevering opzeggen. En wat betreft die korting, die wordt door Belcompany maandelijks als cashback teruggestort, zegt men.

Wordt dus even afwachten, aangezien ik verschillende geluiden hoor.

Is trouwens mooi zuur dat Demon geen rekening brengt voor het koperdraad, als ik dat eerder had geweten...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik weet het zeker, want bij mij was mijn aanvraag eerst afgeketst toen er nog signaal op zat. Kreeg toen een brief van de KPN dat ze niet verder konden en dat ik opnieuw mijn aanvraag moest indienen. Ook de medewerker van BC had al gezegd dat de lijn vrij moest zijn voor mijn aanvraag.

Maar misschien kan het ook gekomen zijn omdat ik Demon zelf toevallig al had opgezegd de maand ervoor en dat je dan een ander traject in gaat omdat je dan weer een nieuwe aansluiting krijgt. En die medewerker van BC wist zelf toch al niets van de hele aanbieding... Ik weet het nu eigenlijk wel zeker waarom het mis ging, want KPN mag zonder mijn toestemming geen signaal van Demon eraf halen en dat hadden ze ook niet, want ik had opgegeven dat het om een nieuwe aansluiting ging omdat ik zelf al had opgezegd. Maar bij jou zal het dus wel goed gaan!

Haha, ja, als je je vaste telefonie toch niet gebruikte scheelde je dat aardig wat geld als je die al eerder had opgezegd :)

Een cashback zeg je nu, dus toch! Nou ja afwachten maar... Maar he, geldt die cashback nou alleen voor het eerste jaar? Want dat staat totaal niet in de folder van BC, daar doen ze alsof het de gehele contractperiode geldt. Heb jij een contract van BelCompany gekregen? Ik zelf kreeg niets mee...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 17:17 ]

Verwijderd

Nee, ik heb niks van BC meegekregen, best raar op zich, ik wacht af of ze bij gaan storten, anders ga ik weer 's langs.

DIt kreeg ik overigens net van Demon teruggemaild (snelle reactie, die helpdesk ga ik missen)
Geachte heer/mevrouw x,

Dank u voor uw e-mail aan Demon.

In principe is het zo dat bij overstappen naar een andere provider de nieuwe provider alle zaken direct met ons afhandelt. Zij dienen uiterlijk twee weken voor de migratiedatum een verhuisverzoek bij ons in. U kunt zelf dan pas het beste uw opzegging bij ons indienen als de verhuizing helemaal geslaagd is en uw verbinding gebruik maakt van uw nieuwe provider. Wanneer dit is gebeurt kunt u een bewijs van migratie opvragen bij de nieuwe provider en deze naar ons toe sturen. Wij zullen uw account met terug werkende kracht op de datum van migratie sluiten. De maand opzegtermijn zal dan niet in acht worden genomen. Zegt u eerder op, dan bestaat er de kans dat het ADSL signaal van de lijn wordt gehaald voordat de nieuwe provider klaar is met installeren. Dit heeft onder andere als gevolg dat u dan enige tijd zonder internet zit.
Als u bij ons opzegt zodra de verhuizing geslaagd is wordt er geen opzegtermijn gehanteerd. Dit om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Hopend u zo voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,

Demon Internet
dus ik hoef alleen na afloop demon op te zeggen, netjes van ze

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ok, dus je kan wel Direct ADSL aanvragen terwijl je nog andere provider hebt (dus niet alleen voor nieuwe ADSL klanten), maar dan moet je dus wel aangeven dat dat zo is. Als het goed is krijg je dan dus amper downtime. Demon lost dat inderdaad netjes op.

Het mobiele abonnement staat helemaal los van de aanbieding.

En het lijkt er dus op dat het cashback door Belcompany gaat worden. Of dit alleen voor het eerste jaar is of niet, is nog niet helemaal duidelijk.

Sorry voor deze beetje samenvattende post, maar zo houden we het een beetje duidelijk hoop ik :)

Krijgen jullie trouwens allebei een draadloos modem gratis?

Verwijderd

ik wel als het goed is. Demon is blijkbaar pissig dat ik opzeg, want ik lig er al de hele ochtend uit :-) (storing bij BBNed, nu meer even draadloos surfen via de buren, hehe)

Verwijderd

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:40:
Ok, dus je kan wel Direct ADSL aanvragen terwijl je nog andere provider hebt (dus niet alleen voor nieuwe ADSL klanten), maar dan moet je dus wel aangeven dat dat zo is. Als het goed is krijg je dan dus amper downtime. Demon lost dat inderdaad netjes op.

Het mobiele abonnement staat helemaal los van de aanbieding.

En het lijkt er dus op dat het cashback door Belcompany gaat worden. Of dit alleen voor het eerste jaar is of niet, is nog niet helemaal duidelijk.

Sorry voor deze beetje samenvattende post, maar zo houden we het een beetje duidelijk hoop ik :)

Krijgen jullie trouwens allebei een draadloos modem gratis?
Ja klopt allemaal! Behalve dan dat demon dat oplost, want Demon kan hem niet tegenhouden :)

En dat is maar goed ook want Demon is megabrak de laatste tijd!

Ja tuurlijk, je krijgt een draadloos modem erbij.

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:15
Op de KPN site staat dat de actie is verlengd tot eind oktober i.p.v. eind september. Ik ben benieuwd of Belcompany hierin mee gaat. In de winkel vertelden ze mij half september dat ze niet wisten of het na september door zou gaan. Heeft iemand al uitsluitsel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ikke:

De prijzen voor DirectADSL van KPN zonder vaste telefonie via BelCompany zoals die staan op http://echo.belcompany.nl...akketaanbiedingen/KPN.htm zijn altijd geldig. Het is geen tijdelijke aanbieding of actie, het zijn de gewone BC prijzen die gewoon geldig blijven.

Alleen die 50 euro voordeel is wel een actie als je meteen een mobiel abo erbij neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Aarsbuds0r schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:17:
Weet je dat zeker? Als mensen bij KPN netwerk weggaan naar bijvoorbeeld BBned, wordt er een telco-telco uitgevoerd, waarvoor je lijn niet eerst helemaal vrij hoeft te zijn. Andersom moet dit dan toch ook kunnen?
Kan al vanaf ongeveer oktober 2004. Elke telco kan het uitvoeren, alleen biedt KPN-DSL het pas sinds een maand ongeveer aan via XS4all alleen bij mijn weten de mogelijkheid.

En ook alleen (nogsteeds) op basis van linesharing. Geen linesharing maar een dedicated lijn, geen telco-telco (nog?) bij XS4all/KPN.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Als ik het goed begrijp is dit momenteel het goedkoopste abonnement dat je kan nemen inclusief de evt. koperkosten of andere ongein?
Verder vroeg ik me nog af wat de nadelen van dit abonnement zijn en of je idd ook na 1 jaar gewoon 21,95 blijft betalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dit is het goedkoopste ADSL abonnement inderdaad voor zover ik weet. Op tijdsurfen-dingen na, maar daarbij betaal je ook per minuut dat je on-line bent :) Als je een kabelabonnement voor de tv hebt, kan een kabelinternet abonnement goedkoper zijn. (@home laagste abo = 17,95).

Voor je 2e vraag verwijs ik je even naar de kleine samenvatting die ik een paar posts geleden heb gemaakt. Dit is dus nog niet helemaal zeker. Eerlijk gezegd vind ik dat het ook gewoon na het eerste jaar moet zijn. Anders is de advertentie best wel misleidend. Maargoed, na een jaar kan je zowiezo weer weghoppen.

@bjck, kan je dat verhaal iets duidelijker uitleggen? Er even bij zeggen of je van KPN weghoppen of naar KPN toehoppen bedoelt bv. Gijz zegt dat hij gewoon Demon kan houden en er een telco-telco naar KPN gaat plaatsvinden. Spreek dat jouw verhaal niet tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Na een jaar weghoppen is op zich leuk, maar niet echt de praktijk als je het mij vraagt. Ik zit niet voor niets nu al meer dan 2,5 jaar bij Demon, alleen maar omdat verhuizen zo ontiegelijk veel gezeik en downtime met zich meebrengt.

Dit abonnement zou ik dan dus ook aanraden aan mijn zus, die niet elk jaar naar de beste aanbieding gaat zoeken.

Voor betreft mij, wij gaan ws. in de nabije toekomst naar kabel over zodat we geen gezeik hebben met wisselen van provider.

Dit beide overigens met een combi van budgetphone, voipbuster en een ata :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maar Gijz, jij vraagt toch aan terwijl je nog wel een telefoonabo hebt. Dus dan zou je een multi-pc modem moeten krijgen volgens die tabel op de belcompany site, ipv een wireless. Of zie ik dat fout?

Edit: Oh, je hebt basic aangevraagd, daarbij krijg je zowiezo wireless :)

[ Voor 17% gewijzigd door woekele op 30-09-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zwart op wit staan dat ik die wireless krijg (heb ook de basic aangevraagd, niet de go of lite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Zijn er misschien ontwikkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

geen ontwikkelingen, behalve dan dat mijn aanvraag afgeketst is op het feit dat de vorige bewoner die al sinds maart ergens anders woont, nog een KPN product zou hebben in mijn woning... balen! dat je na 2 week wachten nog eens 2 weken later een nieuwe aanvraag kunt indienen en vervolgens nog eens 3 wkn kan wachten...

een ontwikkeling is dat het nu oktober is en de aanbieding nog steeds geldt, m.a.w. nog niets gemist!

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is het probleem dan inmiddels wel opgelost? Anders wordt je aanvraag gewoon nog een keer afgeketst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad :)

En nogmaals, het is geen tijdelijke aanbieding, het is een BC prijs die altijd geldt voor DirectADSL zonder vaste telefoon.

Alleen weten we nog niet of dit voordeel 1 jaar duurt of de gehele contractperiode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:27:
inderdaad :)

En nogmaals, het is geen tijdelijke aanbieding, het is een BC prijs die altijd geldt voor DirectADSL zonder vaste telefoon.

Alleen weten we nog niet of dit voordeel 1 jaar duurt of de gehele contractperiode...
spreek je hier jezelf tegen? het is geen tijdelijke aanbieding maar je weet niet of het tijdelijk is ....raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het zijn 2 dingen :)

Het bedrag van bijvoorbeeld "Go zonder vaste telefoon" voor 21,95 i.p.v. 30,95 blijft gewoon gelden als je een contract afsluit. Dit is dus op het moment dat je de winkel binnenstapt en het pakket bestelt, of je nou in oktober 2005 gaat of in april 2006, je hebt dan de prijs van 21,95 i.p.v. 30,95.

Maar er zijn nu geruchten dat deze prijs alleen het 1e jaar van je contractsperiode geldt, dus dat je na een jaar nadat je het hebt afgesloten toch 30,95 gaat betalen. Hier rept hun folder en hun site niets over, dus als dit zo zou zijn, dan is dat pure misleiding. Er staan ook nergens voorwaarden die BC hierin hanteert, en je krijgt ook niets mee van BC hierover. Ik heb in elk geval een print van de site gemaakt met hun aanbieding en hun origenele folder bewaar ik ook, als bewijs dat dit mij nooit is meegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu trouwens op de BC site dat je het draadloze modem niet meer krijgt bij een Go abonnement, eerst stond dat er nog wel! http://echo.belcompany.nl...akketaanbiedingen/KPN.htm

Jongens jongens, als dit maar goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:12:
Ik zie nu trouwens op de BC site dat je het draadloze modem niet meer krijgt bij een Go abonnement, eerst stond dat er nog wel! http://echo.belcompany.nl...akketaanbiedingen/KPN.htm

Jongens jongens, als dit maar goed gaat...
nouja, dan is de actie nu gewoon wat minder aantrekkelijk. Dit heeft niets met de voorgaande zaken te maken.

Overigens vreemd dat ze het over een modem twv 100 euro hebben, want kpn heeft helemaal geen modem van 100 euro :P. Je hebt twee smaken: De ST-546 van 79 euro en de ST-580+121g van 159 euro. Beetje wazig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ze hebben de normale prijs van ADSL Go nu ook goed gezet. Nog steeds wel leuke aanbieding. Jammer dat je geen draadloos modem meer krijgt.

Nu nog afwachten of het voor 1 jaar is, of altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een vaag verhaal. Ik heb vandaag 2x contact met de Bel Company en 1x contact gehad met KPN.

Wat ik kan bevestigen na contact met de Belcompany:
-Het gaat inderdaad om een cashback
-Het is een cashback voor alleen het 1ste jaar
-Na de 2de factuur zit je een jaar vast aan ADSL en krijg je dan pas de cashback
-Die cashback is dan in 1x voor het hele jaar, dus 12*9euro krijg je dan op je rekening
-Opzegtermijn ADSL is 1 maand
-Na telefoontje 1 zegt BC: KPN verzorgt Cashback, telefoontje 2 zegt BC verzorgt de cashback

Wat ik kan bevestigen na contact met KPN
- Weten niks van een cashback actie af, als er een cashback is, krijg je die zeker van de BC

:? :? :?

Erg vaag dus allemaal, als ik van de BC niet zwart op wit krijg dat ik na 2 maanden van hun een cashback krijg, zal ik niets afsluiten. Vanmiddag even bij de winkel langs, zal ik vervolgens laten horen wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ALs belcompany zegt dat kpn de cashback verzorgt, hebben ze het duidelijk verkeerd begrepen. kpn mag van de opta juist niet dit soort acties doen en de belcompany wel. Kpn 'weet' officieel niets van deze actie, dus doet de belcompany wel vaag qua antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, dat is een erg misleidende advertentie dan van BC :(

Nergens wordt gerept over het feit dat het een cashback is en al helemaal nergens dat de lage prijs alleen het eerste jaar geldt. Er staat inderdaad ook nergens een sterretje bij in hun foldertje en op internet dat het alleen het eerste jaar goedkoper is.

En nu ook maar hopen dat ik met mijn "Go" abonnement 80 euro cashback ga krijgen voor mijn draadloze modem, want dat gaat KPN wel afschrijven, zie ik op mijn bon. Eerst beloven ze een gratis wireless modem, nu niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt voor een groot deel gelijk dat het raar is, maar met dit niet.
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:21:
Eerst beloven ze een gratis wireless modem, nu niet meer :(
Dat is gewoon een wijziging in de aanbieding, daar is helemaal niets verkeerd aan. Een uitverkoop bij een winkel stopt op een gegeven moment ook gewoon. Het is niet zo dat ze de mensen die gebruik hebben gemaakt van die eerste aanbieding, nu opeens niet het draadloos modem leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, maar ik moet het apparaat nog krijgen en ik voorzie daarom al weer veel gedoe, vandaar :)

Bovendien garandeerde het personeel van BC me dat het geen tijdelijke aanbieding was, maar dat dit altijd zo zou blijven... Als ze het dan toch al binnen 2 weken wijzigen, dat vind ik dan toch niet erg netjes.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36

mrdjey

That Shit is Wack

Als je pas je cash back zou krijgen na je 2e factuur dan moeten jullie nog even wacht op info van mij, want ik heb mijn eerste factuur nog niet eens gehad, (eerste maand ik gratis dus ik veracht mijn 2e factuur dus ook pas over 2,5 maanden).

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels weet ik al wat meer. Belcompany winkel personeel in zowel Purmerend als Alkmaar bevestigd dat Belcompany zelf de cashback regelt na 2 maanden. Maar....... je kan het niet zwart op wit krijgen en je krijgt een gewoon kpn adsl contract, dus je hebt eigenlijk geen poot om op te staan als je na 2 maanden geen cashback ontvangen hebt.

Mijn advies:
Niet aan beginnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42
Op de site staat nu trouwens wel weer bij alle abbo's wireless modem twv 159 euro (behalve de go variant dan). http://www.belcompany.nl/...akketaanbiedingen/KPN.htm

Ik zal morgen zelf ook eens bij belcompany langs gaan. Had direct adsl zonder telefoonlijn eerst bij kpn besteld, maar vanavond toch maar geanuleerd toen ik hoorde van de actie bij belcompany. Zal mijn bevindingen ook ff posten.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Ok ben net terug van belcompany (groningen).
  • Aanbieding loopt volgens hun advertentie (die er knullig uit ziet b.t.w.) t/m 31 december 2005
  • Aanbieding geldt alleen voor het 1e jaar. Quote uit hun aanbieding: "1e jaar geen extra kosten bij abbonement zonder vaste telefoonaansluiting"
  • Cashback van het hele cashbackbedrag na 4 maanden
  • Geen schriftelijke bevestiging. Ze geven je alleen de advertentie mee en mondelinge toezegging
  • Gewoon wel een gratis wireless modem. Je wordt namelijk gewoon aangemeld via de internet site van kpn zoals je dat zelf ook thuis zou doen. Dus als kpn het modem gratis aanbied geldt dit ook voor belcompany. Het is wel zo dat op hun aanbieding staat dat ze t/m 1 oktober er een gratis wireless modem bij doen. Maar dit klopt dus niet....ik gok dat de actie van kpn zelf ook eerst tot 1 oktober liep 8)7
Ik heb toch maar besloten om mijn abbo wel via belcopany af te sluiten. Scheelt in mijn geval toch weer 6 euro per maand :) (met ADSL lite). En die cashback is in mijn ogen een kwestie van vertrouwen....net als bij de gsm abbo's in een webshop kopen met cashback. Ik wacht rustig af :z

[ Voor 32% gewijzigd door DeOS op 19-10-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maaruh, het is dus een eenmalige cashback? Gewoon in 1 keer het bedrag voor een jaar? En daarna nooit meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:02:
Maaruh, het is dus een eenmalige cashback? Gewoon in 1 keer het bedrag voor een jaar? En daarna nooit meer?
Dat is wat ik er van begreep jah. Vergelijk het met een cashback bij een gsm abbo. Die krijg je ook altijd in 1 keer gestort (dat is tenminste mijn ervaring). De actie is ook maar voor 1 jaar dus dit zou wel logisch zijn (zie ook mijn vorige post).

[ Voor 11% gewijzigd door DeOS op 18-10-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Vage constructie allemaal maar ik denk toch dat ik het ook ga nemen aangezien andere goedkope abo's van Quicknet,Compuserve,StudentenADSL of Telebyte allen die vaste telefoonlijn rekenen a 9 euro extra. Jammer dat er nog geen andere alternatieven zijn. Overigens had ik eerder hier ook een topic over ditzelfde aanbod van Belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
funrider schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:42:
Vage constructie allemaal maar ik denk toch dat ik het ook ga nemen aangezien andere goedkope abo's van Quicknet,Compuserve,StudentenADSL of Telebyte allen die vaste telefoonlijn rekenen a 9 euro extra. Jammer dat er nog geen andere alternatieven zijn. Overigens had ik eerder hier ook een topic over ditzelfde aanbod van Belcompany.
Idd dit is helaas tot nu toe noe de enige goekope oplossing. En het topic dat je noemt gaat in het algemeen over adsl zonder telefoonaansluiting en de laatste post (die 3 maanden later dan de post daarvoor is gepost) gaat over aanbieding van belcompany. Helaas niet echt veel nieuwe info dus ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nou, ze mogen wel eens duidelijker op hun site zetten dat het maar voor 1 jaar is dan. Dat blijkt nergens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:08:
Nou, ze mogen wel eens duidelijker op hun site zetten dat het maar voor 1 jaar is dan. Dat blijkt nergens uit.
klopt.....ik zal eens kijken of ik iemand met een scanner kan vinden, dan scan ik hun "aanbieding" die ik in de winkel heb gekregen ff in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Scanner gevonden! Dit is de aanbieding die ik mee heb gekregen bij belcompany in Groningen. De afbeelding heb ik op geen enkele manier aangepast ik kreeg dit op deze manier mee (klik om te vergroten).

Afbeeldingslocatie: http://img445.imageshack.us/img445/9025/adsldirectbelcompanythumb8gc.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DeOS op 18-10-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ziet er lekker proffessioneel uit... Grappig trouwens dat 1,5Mb/s download en 256Kb/s niet goed genoeg zouden zijn voor gaming. Volgens mij maakt het vanaf 512Kb/s echt niks meer uit. Waarom staan die strepen door gratis draadloze modem trouwens? Alleen bij GO krijg je die toch niet meer, bij de andere toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:33:
Ziet er lekker proffessioneel uit... Grappig trouwens dat 1,5Mb/s download en 256Kb/s niet goed genoeg zouden zijn voor gaming. Volgens mij maakt het vanaf 512Kb/s echt niks meer uit. Waarom staan die strepen door gratis draadloze modem trouwens? Alleen bij GO krijg je die toch niet meer, bij de andere toch wel?
Yeah ziet er idd niet uit. En zwaar verouderd 8)7 . De diagrammen slaan idd ook nergens op maarjah. Home-made van belcompany :z . Ben benieuwd of elke lokale vestiging zijn eigen reclame moet maken. Zo ziet dit er wel uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het wat, dat draadloze modem dat je erbij krijgt?

Ik heb nog steeds niets in huis. Ik had "Go" genomen en op mijn bon staat wel dat ik voor het draadloos modem 80 euro moet gaan betalen, terwijl in de folder stond dat dit gratis zou zijn en ook de verkoper van BC zei me dat het draadloze modem gratis was. Het zal mij benieuwen of ik nog een cashback voor die 80 euro ga krijgen... Als het niet zo is ga ik wel stampij maken in die zaak, want een gewoon modem heb ik zelf al en voor 20 euro meer dan heb ik liever een wireless Linksys modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:15
Als ik het goed begrijp wacht je dus al een maand op je aansluiting? Hoe lang zou het moeten duren? Even checken, zodat ik weet wanneer ik zelf moet aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 03:40:
Is het wat, dat draadloze modem dat je erbij krijgt?

Ik heb nog steeds niets in huis. Ik had "Go" genomen en op mijn bon staat wel dat ik voor het draadloos modem 80 euro moet gaan betalen, terwijl in de folder stond dat dit gratis zou zijn en ook de verkoper van BC zei me dat het draadloze modem gratis was. Het zal mij benieuwen of ik nog een cashback voor die 80 euro ga krijgen... Als het niet zo is ga ik wel stampij maken in die zaak, want een gewoon modem heb ik zelf al en voor 20 euro meer dan heb ik liever een wireless Linksys modem.
Appart dat je hem toen niet gratis hebt gekregen, aangezien de bestelling gewoon verloopt via de kpn site. Bij mij staat het wel expliciet op de bon dat het wireless modem gratis is. Denk eerlijk gezegd niet dat je een cashback krijgt op het modem :? . Valt volgens mij niet onder de aanbieding van BC.....maar de tijd zal het leren, keep us posted :) .
griphin schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:11:
Als ik het goed begrijp wacht je dus al een maand op je aansluiting? Hoe lang zou het moeten duren? Even checken, zodat ik weet wanneer ik zelf moet aanvragen.
Volgens wat BC mij vertelde zou het normaal 2 tot 3 weken moeten duren.

[ Voor 66% gewijzigd door DeOS op 21-10-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
griphin schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:11:
De eerste aanvraag was afgeketst omdat er nog signaal op mijn aansluiting bleek te zitten. Ergens in de eerste week van oktober heb ik het nogmaals aangevraagd, en vandaag kreeg ik een brief binnen van KPN dat ik 25 november wordt aangesloten. Duurt dus ongeveer 3 weken totaal als het goed is ja. Alleen is in de tussentijd mijn wireless modem niet meer gratis (ik heb "Go") zie ik, dus ik ben benieuwd of ik voor die 80 euro daarvan nog een cashback ga krijgen...

//edit//
Op de brief die ik net kreeg van KPN staat:
Abonnementskosten: EUR 30,95
Kosten t.b.v. pakketkeuze: EUR 80,-
Als ik van BC geen cashback krijg voor het modem dan ga ik daar een flinke stampij maken, ik vroeg het nog begin oktober toen ik er weer was om het voor de 2e keer aan te vragen en ze verzekerde me dat het wireless modem gratis zou zijn. Keep you informed!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk het niet, in actievoorwaarden staat bijna altijd dat een actie alleen geldt als het product ook daadwerkelijk geleverd kan worden. Bij jou was dat niet het geval en die overeenkomst is dus 100% verbroken. Nu heb je opnieuw aangevraagd, maar geldt een andere actie, dus krijg je het draadloze modem niet gratis, maar met 80e korting.

Dat kan ik je nu al voorspellen...

edit:
Nu pas je je bericht ineens met andere info aan... Gold die aanbieding bij de tweede keer aanvragen nou wel of niet? Heb je dat ook zwart op wit? Of heb je alleen de toezegging van een belcompany medewerker?

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 21-10-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je krijgt het helaas nooit zwart op wit van BelCompany, dat is op zich al heel raar.

En ja, de 2e keer is het me ook echt nog verzekerd door het personeel van BC dat het wireless modem voor mij gratis zou zijn. Ik had het nog speciaal gevraagd.

Het lijkt wel of zelfs het personeel niet weet hoe die actie in elkaar steekt. En ook al zeiden ze tegen mij dat dit allemaal blijvend zou zijn, de aanbiedingen veranderen toch stiekem steeds een beetje! Nou, afwachten maar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, vorige week eindelijk de doos van KPN binnen. Wat zat er in de doos:

1x SpeedTouch 716 v5 WL
1x SpeedTouch 121g WL USB adapter (die ik niet gebruik, want ik gebruik mijn Linksys PCI-kaartje)

Alles was met 1 klik aangesloten en DirectADSL bevalt me uitstekend. Bereik van het modem is excellent en de snelheid en reactietijd voelt echt 5x sneller aan als internet van Demon dat ik eerst had. Gelukkig ben ik daar weg, wat een verademing is dit zeg.

Het is dus een ander modem dat ik erbij heb gekregen dan de beloofde ST580, maar dat is niet erg, want de 716 is ADSL2+ (tot 24mbit) voorbereid en heeft internettelefonie mogelijkheden lees ik net van JvS in een andere topic :)

O ja, die USB ethernetadapter die ze gratis erbij doen is ook weer 45 fleuro dus dat is ook mooi meegenomen :)

Nu de cashback van BC maar afwachten!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom met mijn "Go" maar tot 75 kb download. Dit zou volgens mij 150kb moeten zijn. Nog meer mensen met "Go" hier? Zo ja, wat halen jullie? Ik heb een 716 WL modem erbij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Laatst online: 02:18
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:51:
Ik kom met mijn "Go" maar tot 75 kb download. Dit zou volgens mij 150kb moeten zijn. Nog meer mensen met "Go" hier? Zo ja, wat halen jullie? Ik heb een 716 WL modem erbij gekregen.
Ja klopt, je zit nu nog op de oude snelheid, de nieuwe snelheid zal in december ingaan, hoef je niets voor te doen, alleen even af te wachten tot kpn de centrales geupdated hebben. (ps. je modem kan wel al 1500 kbit laten zien, maar het duurt nog 1 maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Klopt hoor, de download is nu nog 800kbit en wordt ergens tussen 5 en 20 december verhoogd naar 1500kbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:51:
Die 150kb/s ga je nog niet halen, zoals ook in de kleine lettertjes op de site van BC staat is dit afhankelijk van de komende snelheidsupgrade.

Edit: Go haalt hier overigens ongeveer een downloadsnelheid van 84kb/s volgens speedtest.nl.

[ Voor 16% gewijzigd door d-Frag op 09-11-2005 22:08 ]

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah okee, ik dacht dat die verhogingen al doorgevoerd waren.. Nou, dan merken we het eerdaags wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Heeft iemand al meer duidelijkheid over de cashback?

en zie nu ook dat de aanbieding bij tfortelecom is, kan je zelf via internet aanvragen

[ Voor 47% gewijzigd door Alien_Inside op 18-11-2005 16:18 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een factuur gekregen van de KPN en daar stond een cashback op! De cashback wordt (in tegenstelling tot wat de KPN medewerkers mij vertelden) wel gewoon direct door KPN gegeven.

Ik had "Go" zonder vaste telefoonaansluiting. Dat kost EUR 30,95 per maand x 11 maanden (eerste maand was gratis), minus éénmalig EUR 99,- cashback, dus dan kom ik precies op de beloofde EUR 21,95 per maand.

Het klopt dus als een bus.
Behalve dan dat er nergens op de BC aanbieding staat dat EUR 21,95 alleen het eerste jaar geldt...

Heb alleen nog geen cashback gekregen voor mijn wireless modem. Maar BelCompany vertelde mij dat ze daar niet moeilijk over gaan doen, nog 1 maandje afwachten en anders effe langs de winkel met mijn paperassen en dan zouden ze de 80 euro cashback voor het modem nog voldoen... Keep you informed...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside

Alien_Inside

-geen-

Na de eerste mislukte, heb ik m'n tweede aanvraag heb ik bij tfortelecom ingediend, de winkel is veel klantvriendelijker tewerk gegaan. Niet onwetend, aggressief, snel, maar gewoon een prettige verkoper en op eigen initiatief een custom kassobon gekregen met daarop wat de aanbieding inhoudt in woorden beschreven met medewerker-naam. Om naar te refereren... Toch een stukje service die ik niet heb gezien bij BC of andere Telco's, en dat voelt een stuk beter aan. Ik heb zelfs een hoger dan de Go variant genomen, toch wel zo relaxed.

De aanbieding is veel duidelijker opgesteld, hoewel ook hier de medewerker heg noch steg wist van de ADSL aanbieding (en mobiele telefonie maar dat terzijde; ik weet misschien wel te veel ervan af ;-) ). Ik heb dan ook in de winkel gewoon zelf het toestenbord gepakt en ben met de verkoper de aanbieding bij langs gelopen met mjin gegevens, zou hij toch even bijna per ongeluk voor 'geen modem' hebben gekozen, lol.

Maar goed, ook hier zal het exact dezelfde aanbieding zijn, met nu wel omschreven dat het eerste jaar alleen de goedkope prijs geldt, en dat er een directe korting op de KPN factuur volgt, en dus geen cashback van Tfor of BC.

En waarom die 'dure' KPN? All in the service! Lees maar de voorwaarden (en tarieven voor extra diensten bij andere providers) Aangezien ik verhuisplannen heb binnen een jaar, is kpn heel veel voordeliger dan apart een tel lijn en provider nemen (kosten die oplopen tot boven 200euro).

Alleen 1 ding nog: als ik zou wijzigen van abo vorm (muteren van variant), zou dan de aanbieding nog gelden (voordelig tarief zonder vaste lijn)? Of gaan ze achteraf de korting niet meer berekenen of, erger, de cashback terugdraaien?

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me dat die cashback niet terug te draaien is, zolang die maar binnen is, dus muteer niet voor de eerste 2 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee die snelheidsverhogingen zijn doorgevoerd merk ik! :+

Echt goed man dit, nog geen 1 keer storing gehad en lekker snel voor weinig poen.
Dat was met Demon wel anders allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de eerste cashback met 11x het verschil van EUR 30,95 en EUR 21,95, te weten EUR 99,-, was snel binnen. Maar de beloofde cashback van het wireless modem na 5 maanden nog steeds niet.

En op mijn contract staat natuurlijk doodleuk EUR 30,95 per maand en EUR 80,- eenmalig voor het modem. Verkoopmiep van BC garandeerde me toen ik het contract tekende dat dat modem gratis zou zijn. Heb ook nog hun flyer waar dat in stond.

Vorige maand bij mijn BC filiaal bij dezelfde Miep om opheldering gevraagd. "Nee hoor, meneer" dat modem kost 80 euro, kijk maar op uw bon. "Ja Miep, maar vorige maand garandeerde je me nog dat het gratis zou zijn, anders had ik het niet gedaan. En op de bon staat toch ook 30,95 waar ik wel een cashback voor heb gehad?". Toen ging Miep mijn bon en afschriften faxen naar het hoofdkwartier. Dit was dus allemaal een maand geleden. Zojuist hoofdkwartier gebeld en mijn naam was nog niet bekend, oftewel ze wisten nog van niets. Moet ik zelf nu alles maar gaan regelen :(

KPN DirectADSL (zonder vaste telefoonaansluiting) is perfect, maar ik kan niemand aanraden dit bij BC te regelen. Je krijgt geen enkel bewijs, enkel hun woord, maar dat draaien ze later weer terug :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

PSGG > I&H

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede service van het hoofdkwartier van BelCompany!

Ze gaan de EUR 80,- cashback voor mijn wireless modem naar me overmaken. Is dan na 5 maanden mooi alles geregeld :)
Pagina: 1