Draadloze Internetproblem tijdens Games

Pagina: 1
Acties:

• Gosukiller
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03-2025
Goeiedag GoTers,
Dit is de situatie:
Er is sprake van een netwerk met 2 computers + laptop op een router van E-tech (de wlrt02).

Mijn probleem is dat men game computer (op men kamer een verdieping hoger dan de router) last heeft van lag in games, timeouts zeg maar. Ik heb vrijwel altijd een zeer lage ping, maar om de zoveel tijd (om de minuut meestal) heb ik last van een timeout van een paar seconden (dodelijk tijdens Warcraft, Counterstrike etc.).
Heeft iemand anders ook last van dit probleem? En eventueel een oplossing ervoor?
Ik ben nogal een newb in netwerken dus alle hulp is welkom.

Dank u

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
En tijdens normaal internetten??

• Gosukiller
Tijdens normaal internetten heb ik er vrijwel geen last van, maar ik denk dat dit ook niet zo zeer te merken zou zijn. Het is eigenlijk alleen hinderlijk merkbaar tijdens games omdat daar snelheid de essentie is.

Men specs voor het geval:
Athlon XP 3200+
VIA/KT600ATX
1024 pc333 intern
256mb Radeon 9600 Saphire

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Maar wanneer je een download hebt aanstaan, krijg je dan ook een dip(je)???
Vermoedelijk ligt het aan de verbinding, maar zeker weten doe ik niet...

• Gosukiller
Met of zonder downloads aan maakt nie veel verschil, hoewel ik ze wel uitzet als ik game (10 bittorrents aan kan wel eens vertragen.

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 19:16

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

ik heb hetzelfde probleem gehad
werd er helemaal gek van :P ben dus ook teruggegaan naar kabels
maar toen was het dus nog steeds niet goed, wat bleek, het lag aan de router...
dus onze oude router uit de kast gehaald en alles werkte weer perfect

dus misschien is het bij jou ook iets met de router, probeer anders een kabel op de router aan te sluiten (als dat gaat, mijn draadloze router had ook 4 plugs voor utp kabels) en kijken of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt
het kan ook zijn dat er misschien iets stoord op je draadloze verbinding, of dat het niet goed door de muren heenkan ofzo

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 19:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zelf geen last van, ik doe niet aan WiFi gamen. Dat is ook de mening van 90% van mijn klasgenoten. Ik studeer Informatica en er zitten behoorlijk wat game-fanatics in m'n klas. Als ze op school gamen, nemen ze zelfs een UTP mee naar school, terwijl ze een onboard wifi aansluiting hebben.

Dat komt gewoon omdat je maar een hele kleine netwerkonderbreking nodig hebt (die je tijdens surfen niet eens merkt) om er behoorlijk wat last van te ondervinden. Zelfs als je zender en ontvanger vlakbij elkaar zet, komt het fenomeen na verloop van tijd voor.

Mensen met dit soort klachten raad ik altijd aan om voor het gamen een vaste UTP-kabel te nemen en een muis met draad. Veel stabieber. :)

Om je probleem op te lossen kun je proberen om dichter bij je router te gaan zitten, kijken of daar het probleem ook ontstaat. En zo verder testen, kijken vanaf wanneer het optreedt. Succes.

edit:

Wat dinkelover onder mij zegt, dus. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door PromWarMachine op 21-09-2005 16:48 ]

Dividend for Starters

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 07:51
Daarom gamen gamers nooit met draadloos. Er is altijd soort packetloss, of het komt later aan. Met sites bezoeken merk je het niet tot nauwelijks. Gister ook weer draadloos geprobeerd (LAN) en de server was een draadloze laptop en dat gaat redelijk maar inderdaad, zo eens per minuut heb je die lag-problemen. Niet draadloos online gamen is het devies.

pepernooot

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04 15:20
Kheb precies hetzelfde probleem :) Ik ga dus weer naar kabels :P

[ Voor 42% gewijzigd door danslo op 21-09-2005 16:48 ]

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook. Maar het vreemde is, dat ik er pas last van had gekregen nadat ik mijn Asus WLAN Control Center niet meer ben gaan gebruiken, maar de standaard utility van Windows.

Zou het dan aan de software van Windows kunnen liggen? Heeft iemand misschien een ander programmaatje wat je voor wlan kunt gebruiken? (Ik ben gestopt met Asus WLAN CCenter omdat die geen WPA ondersteunde.)

• Gosukiller
Tja, helaas is draden voor mij geen optie (men pa houdt om een of andere reden nie van draden) en zal ik iets anders moeten vinden om het op te lossen. Het probleem speelt zich niet of op men oudere computer waar ik regelmatig nog warcraft 3 op speel (helaas nie goe genoeg voor CS:S), dus het zal wel aan de muur liggen. Ik zal een keer eens een routertje van iemand lenen en kijken of er verschil is met mijn huidige probleem.
GoTers Bedankt. :)

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Dit probleem ondervindt ik ook op het moment een heel erg vervelende lag die optreed om de paar minuten. Gewoon dat in bijvoorbeeld lineage 2 na 4 minuten spelen, ineens heel langzaam loop of in ragnarok dat ik warp omdat er lag is. op mijn gewone pc heb ik dit dan weer niet. Beetje internetten doet hij niet vervelend.

Btw nu praat ik over een laptop. Met wifi is dit probleem heel erg. Door dit probleem heb ik dus een switch gekocht om een vaste utp kabel eraan te hangen.

Nu is het probleem minder, maar nog steeds aanwezig. heb router al vervangen maar dit mocht ook niet baten. Als iemand hier nog een oplossing op weet. En inderdaad een potje csen zit er niet op mijn laptop voor mij in

alvast bedankt

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 14:20

Beamer

Return of the legend

@gosukiller

Ik had dit ook met een E-tech terwijl de ontvangst echter perfect was. ALs je dan (tenminste bij E-tech) de drivers installeert krijg je rechtsonderin (bij die icoontjes) een extra icoon van je wireless. Als je daar met je rechtermuisknop op klikt kan je dan kiezen voor of RAconfig of als je RAconfig gebruikt voor ZeroConfig (of beiden heten launch Zeroconfig of launch RAconfig).

Maar in ieder geval Zeroconfig betekend "drivers/aansturing" van windows en RAconfig maakt hij gebruik van de meegeleverde drivers en toen was het probleem van om de minuut CI voor een paar seconden bij mij opgelost.Dus ik zou je drivers aansturingsprogramma even controleren mis dat het um daar in zit.

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Pagina: 1