Automatisch kopie printer op 2e bak

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Volgens mij is mijn probleem erg simpel op te lossen (althans, zo lijkt het), maar kan op geen enkele manier de oplossing vinden.

Wat wil ik: Een printopdracht automatisch 2 keer afdrukken. 1 x op bak 1, 1 x op bak 2. (beiden op Laserjet 3500N).

We hebben al diverse instellingen ind e driver geprobeerd: werkt alleen met meerdere pagins. Pagina 1 wordt dan afgedrukt op bak 1, de rest op bak 2 (bijvoorbeeld).

Verder hebben we op google gezocht, tweakers afgespeurd, diverse freeware/shareware programma's gebruikt, maar geen van allen functioneert.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt en weet iemand hier de oplossing voor ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:41

Outerspace

Admin General Chat
Kan je dit doormiddel van een batchscriptje niet voor elkaar krijgen :?
dus met: net use en dat soort commando's :?

Of heb je zoiets nog niet uitgeprobeerd.

Wauw, een sig!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Outerspace schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:30:
Kan je dit doormiddel van een batchscriptje niet voor elkaar krijgen :?
dus met: net use en dat soort commando's :?

Of heb je zoiets nog niet uitgeprobeerd.
Volgens mij kan je niet met net use de bakken aansturen...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wij hebben soortgelijk print probleempje gehad, dit heb ik simpel opgelost door een 2de print icoon te maken met een macro erachter die eerst bak 1 selecteert en print, dan bak 2 en print.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat kan idd niet. Maar wel kan je een tweede virtuele printer maken die dezelfde fysieke printer aanstuurt maar die andere standaardinstellingen heeft. Dan kan je met batch of WSH/VBScript twee keer printen.

Maar goed, mooier is een "echte" app. of driveroptie.

In ieder geval is het geen optie van het OS dus WOS -> SA wegens Windows Operating Systems - Policy

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Massiefje
Sinergy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:36:
Wij hebben soortgelijk print probleempje gehad, dit heb ik simpel opgelost door een 2de print icoon te maken met een macro erachter die eerst bak 1 selecteert en print, dan bak 2 en print.
Heb je hier een voorbeeldje van ? Ik zou niet weten waar ik moet beginnen.

En met batch gaat idd niet lukken, zoals iemand hierboven al zei, omdat je geen bakken kan aansturen.

Even ter aanvulling: we hebben een programmaatje gevonden, waarmee je een virtuele poort aan kan maken. In die virtuele poort geef je dan aan, dat hij naar 2 printers moet gaan printen. Voor deze 2 printers kiezen we voor onze HP - Briefpapier en HP - Blanco Papier. Hierin is vooraf ingesteld (en dat functioneert op zichzelf staand ook), dat hij naar de juiste bak print. Echter met dit programmaatje dus niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Massiefje op 21-09-2005 16:58 ]

• Massiefje
Het is voor ons inmiddels opgelost. Voor degene die dit probleem ook hebben, zal ik de link naar het stukje software vermelden. Indien niet gewenst, kan dit uiteraard verwijderd worden door de mods.

http://www.eprintdriver.com

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Een dergelijke "kick" met de uiteindelijke oplossing: graag zelfs: nuttig voor anderen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1