Toon posts:

Wireless router timeouts door laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al geruime tijd met een draadloze router thuis waaraan een 5-tal PC's verbonden zijn door middel van PCI kaartjes en een draadloze router: Topcom Skyr@cer WBR 244. Dit is beveiligd met een WEP sleuteltje en heeft een jaar lang zonder problemen gewerkt.

Vorige week heb ik echter een laptop gekocht (Acer 1642 met een ingebouwd wireless 802.11b/g kaartje) en doken de problemen op. Ongeveer om de 20 minuten geeft de router een time-out van enkele luttele seconden en wordt er meteen opnieuw verbonden. Deze timeout is van toepassing op àlle PC's en de laptop.
Bovendien viel het op dat de problemen verdwenen als men laptop niet verbonden was met het netwerk. Men laptop lijkt me dus de oorzaak van de problemen. Als ik op andere netwerken inlog zijn er geen problemen.

Router firmware is uptodate (al is het een heel oude router waarvoor support dus al ver te zoeken is :))

Uit de logs van de router kan ik jammer genoeg niet veel halen.

Ook het veranderen van het channel heb ik al geprobeerd en had geen effect.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 15:56 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Gebruik je op die laptop ook de laatste drivers? Als het een centrino is, haal even de nieuwste drivers van downloadfinder.intel.com :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Yup ik gebruik de laatste drivers en heb ook al geprobeert met intel proset wireless software. Same problem.

Daarnet ook alle ip's even fixed gezet en hielp ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 21:22 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Doet 'ie 't met WEP uit wel goed?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, zelfde probleem.

Ik begin te vrezen dat ik een nieuw routertje zal moeten kopen. Het ding is dan ook al van 2003-2004 geloof ik.